baby blunders

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Eefke84, 30 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ok hier net een super blunder gemaakt. was lekker potje ana het koken voor kleintje hier en ging voor het eerst macaronie maken voor dr met tomatenpuree. hier een keer op zp gelezen. dus ik courgette geschil, paprika, uitje even koken en toen hopa een bijna half blikje tomatenpuree erdoor ( gelukkig wel zonder toegevoegd zout) ik proeven dacht nog: gatver wat smaakt dat vies? eet dat spul dus nooit. maar goed wie ben ik en geef het aan kleine plurk. die met smaak begint te eten. alles op.

kom ik er later achter van iemand hier dat een theelepeltje eigenlijk wel genoeg was :):):):):) oooh men ik helemaal in de paniek gelijk en mn ma opgebeld. die alg in een deuk en heeft me gerustgesteld dat het allemaal wel mee zou vallen.

dit was dus mijn eerste echte superblunder als moeder.:D kan er nu gelukkig weer een beetje omlachen maar was echt even bang dat ik ze weet niet wat heb aangedaan

nog meer blunders hier waar je achteraf wel om kon lachen??

2. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hahaha:D

Het duurde even, maar onze meid kan zelfstandig zitten! Dacht ik... Ik pakte mijn fototoestel, maar ze schrok blijkbaar van de flits en kletterde zo achterover. Ik hoorde een bonk van haar hoofd op de grond. Het zelf zitten was dus nog niet helemaal onder de knie:)

3. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Hihi arme Plurk :D Maar het viel goed in de smaak kennelijk, gelukkig is het niet erg.

Hier niet echt een blunder maar wel iets waar we achteraf heel erg om hebben moeten lachen. De eerste nacht dat we alleen met ons zoontje thuis waren gingen we na zijn voeding zijn luier verschonen. Het was echt bloedheet die nacht en wij waren nog zo onhandig met alles. Al zwetend hadden we eindelijk zijn luier uit en je raadt het al, meneer piest vervolgens zo over zijn romper heen. Papa en mama kijken elkaar aan en we kwamen tot de conclusie dat het wel heel zielig zou zijn als we de piesromper over zijn hoofdje heen uit zouden moeten trekken. Uiteindelijk heb ik toen een schaar gepakt en hem uit zijn romper geknipt. We hebben dat ding gewoon weggegooid en een nieuwe aangetrokken. Nu is het gieren van de lach maar op dat moment waren we bloedserieus bezig :D

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.727
    628
    113
    Michelle04: briljant! Echt schattig jullie.....

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn grootste blunder tot nu toe (en ik heb er al heel wat gemaakt in die 11 maanden) vond twee weken geleden plaats. En ik kan er nog steeds niet om lachen :( We gingen naar de kinderboerderij, en daar stond een pony achter een hekje. Wij zetten de buggy vlak voor het hekje zodat onze zoon het beestje eens goed kon bekijken. Of het nou kwam doordat die pony halfblind was of moordlustig, ik weet het niet, maar voor we het wisten had hij het voetje van onze zoon in zijn bek! Ik moest helemaal die kaken openwrikken om zijn voetje er uit te krijgen, en mijn uk gillen! Hij heeft de hele kinderboerderij bij elkaar gehuild, en voelde me zoooo verschrikkelijk... Gelukkig had hij niks, zelfs geen blauwe plek op zijn voet. Maar goed...ik ben weer een les rijker...

6. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    @Deelight : hihi, schattig en zoooo onervaren:)

OOh Mikki!! Wat een klerebeest, blij dat hij er niets aan over gehouden heeft zeg. Hier ook zo'n killerpony in de buurt, die heeft het altijd op mijn franse bulldog voorzien. Dat beest wordt altijd zo opgefokt als we aan komen lopen, begint al te steigeren in de wei en probeert dan door het hek heen te trappen. Monsters zijn het ;)

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oooh idd dan schrik je eigen helemaal het ongans:( gelukkig is het goed afgelopen....:)

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hahahaha grappig. zie het voor me:):D

9. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Gatsie!!

Mijn blunder was vorige week, nouja blunder, ik kon er eigenlijk vrij weinig aan doen. We zijn met z'n tweeen van de trap gevallen. Gelukkig Roan met de schrik vrij en ik een zeer blauw achterwerk.

Oei....en nog eentje, eigenlijk schaam ik me daar diep voor, wie weet wat er had kunnen gebeuren. :) Mijn vriend was in het buitenland, dus ik was de hele week alleen. Zoon was 3.5 maand oud en werd 's nachts wakker, ik met mijn duffe hoofd kijken en gezorgd dat hij weer lekker ging slapen. Niet gezien dat de poes de slaapkamer in sloop. Als gevolg dat ik mevrouwtje poes, de volgende morgen, prinsesheerlijk op het voeteneind van het bed vind :$:$:$

10. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    @moonlight
    ze zeggen dat katten altijd op het hoofd willen gaan liggen.
    (waarom weet ik ook niet)

11. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Oh die heb ik dus ook een keer gehad, poeslief idd heel snel zn kamertje in geglipt. Gelukkig miste manlief haar toen hij naar bed ging, hij vond haar ook aan het voeteneind heerlijk opgekruld slapend aan:D. Wij letten nu dus heel goed op waar de poes en kater zijn.Ze mogen ook niet op zijn kamer komen en weten dat ook, als ik er bezig ben blijven ze ook netjes voor de drempel in de gang zitten:D

@lovelyengeltje,

Ja dat zeggen ze idd, maar ik heb nu toch het idee dat ze het wel weten hoor dat ze dat niet moeten doen. Zeker nou dat ik het verhaal van moonlight lees. Ik zou ze nog niet zo in zijn kamer laten hoor, het zijn en blijven beesten ook al zijn ze nu zoooooo lief......

12. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Ik ben iig blij dat onze katten helemaal niet boven komen!
    Is het straks alleen opletten met de box en in het begin met de kinderwagenbak...

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn blunder van laatst. Beetje haast hebben, dochter snel aakleden en op de gallerij neerzetten en willen vertrekken. Pakte nog even snel de volle vuilniszak om weg te gooien en loop al richting lift en zie dan mijn dochter op een afstandje treuzelen.. Roep een paar keer geirriteerd haar naam met ´kom nou! lopen!´ erachteraan..

Toen ik zag dat ze echt geen stap verzette ging ik toch maar even kijken wat er nou was.. loop weer terug en zie het meteen:

Schoentjes verkeerd om aangetrokken! Voelde me helemaal schuldig haha.

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Whahahahah, we liggen in een deuk! En niet te bezorgd over je katten hoor. Onze kater heeft totaal geen interesse in de kinderwagenbak of de box, ligt er nooit in, en hij loopt al met ons mee als we haar kamertje uit lopen. Gewoon even op letten!

Oh, onze grappigste blunder was in het ziekenhuis toen Julia 2 dagen oud was. Mijn man had haar verschoond en netjes het rompertje weer dicht, broekje aan. Even later loopt hij met haar op de kamer rond, is zijn shirt opeens nat :D Luier vergeten :D:D:D:D Tsja, gelukkig konden we er om lachen ;)

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh het verhaal van die romper is echt hilarisch! Lach me suf, maar ik kan het me ook wel weer heel goed voorstellen die eerste dagen met je baby! Eigenlijk gewoon heel schattig en lief :)

Dat verhaal met die pony lijkt me echt vreselijk....

Ik heb het ook een keer gehad met schoenen, ik vond dat Eva niet zo moest piepen, bleek dat haar hiel uit haar schoen zat. Ik had haar daarvoor met schoenen in de kinderstoel gehad en bij het eruit halen bleef ze wat steken. Toen is haar schoen dus half uit gegaan en dat had ik toen we buiten zo'n 100 meter gelopen hadden pas door. Omdat Eva dus bleef piepen en uiteindelijk 'schoen' zei ;)

Een blunder die ik best regelmatig maakte was dat Eva met haar hoofd tegen de auto kwam terwijl ik haar in de maxicosi wilde leggen :). Niet hard ofzo, maar zo lomp, vooral omdat het dus best vaak gebeurde...
    Verder heb ik wel een keer de autodeur dichtgegooid terwijl ik Eva vasthield, maar haar voetje kwam er tussen... ze had toen nog van die slofjes aan en dat kwam dus hard aan. Was de dag erna ook blauw :(
    Verder kan ik sowieso nogal lomp zijn soms, op het kdv struikelde ik ook altijd over kinderen ;), kwam vooral omdat ik dan m'n tas én Eva bij me had en dan ging lopen en dan heb je minder overzicht wat er 'beneden' je gebeurt. Nu loopt Eva gewoon zelf dus gebeurt het minder vaak. Maar een paar dagen terug liep ik met mijn handen vol schone was naar Eva's kamer en struikelde ik dus over haar :). Gelukkig vindt Eva het fenomeen struikelen erg grappig dus het was snel weer over :)

16. Tese

Tese Niet meer actief

Vorige week een blunder.... We waren een paar dagen in duitsland en we hadden daar een traphekje. Reuze handig! Manlief was met boefje boven en ik dacht even snel wat te pakken beneden. Had ik hettraphekje opengelaten en boefje zat echt bovenaan de trap. Als ik 20 sec later naar boven was gelopen was hij naar beneden gevallen. Ik deed er heel luchtig over maar moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren!!!

17. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    wij gingen afgelopen zomer zwemmen toen we op vakantie waren. dus tasje gemaakt, schone kleren, zwemluiers, handdoeken en flesje en koekje enzo...

heeeerlijk gezwommen. na een uurtje weer eruit want jamie werd moe. kom ik er achter dat ik gewone pampers vergeten ben... dan maar eventjes een zwemluier, dan krijgt hij thuis wel weer een gewone luier. thuis aangekomen helemaal vergeten :D wij eerst lekker pannekoeken eten en opruimen. en dan ff in de bank relaxen. jamie stond aan tafel en kijkt me ineens lachend aan (zonder reden) ik zeg wat doet hij nou weer :D pakte maikel hem op en hij was helemaal nat :D hij voelde dus gewoon het water langs zijn benen lopen toen hij plaste en daar moest hij dus zo om lachen hihi :D was wel grappig... toen hebben we hem maar voor de 3de x op een dag omgekleed :D het enigste wat nog droog was, was zijn tshirt :D

18. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    haha, leuk topic!

Afgelopen maandag onze meest recente blunder. Ik moest werken, vriend had vakantie. Maandag gaat ons zoontje altijd naar de creche, (vriend was ook nog ziek, dus fijn even rust voor hem). Ik begin heel vroeg op mijn werk, dus vriend brengt zoontje altijd weg. Belt hij me om 9 uur op mijn werk, dat de creche dicht is! Stond hij voor een dicht hek daar. Gelukkig was hij niet de enige... Maar wel mooi onnozel van ons dat we dat niet wisten....

Oja, nog een blunder, maar niet zo grappig.... Toen het net een beetje kouder ging worden deed ik de voetenzak van de mc er voor het eerst in. Ik met zoontje weg, komen we op plaats van bestemming aan (vlakbij gelukkig), was ik vergeten de gordel van de mc om te doen. Kwam door dat gedoe met de voetenzak... Mooi dom...

19. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Eefje had meteen na de geboorte een gipsen beentje en dat was echt hel met verschonen.. maar toen hadden we nog een week te gaan en het ding was nog steeds schoon.. en ja hoor, lekkere spuitluier, hele gips onder de poep.. wij met een baby met bruin gips naar het ziekenhuis..

en een paar dagen terug liep ik met haar in de winkel en zegt een meneer tegen haar "ooh wat een lief kindje ben jij" waarop Eefje haar nieuwe trucje doet die mama zo leuk vind.. steekt haar tong uit en doet keihard prrrrrrrrllll.. vond het zo leuk dat ze het nu ook kan, maar helaas doet ze het nu overal inclusief tijdens het eten waardoor echt alles onder zit!

20. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    @ michelle04: wist je dat je een romper ook van boven naar beneden uit kan doen??? Voorzichtig eerst het ene armpje, de romper goed onder het okseltje en dan de andere arm.
    Hoorde dit ook véél later pas, nadat Aaliyah al 10x haar haartjes onder de poep heeft gehad, doordat de romper over het hoofd heen moest:(

Mijn blunder: Aaliyah kon nog niet zo heel lang lopen, maar toch ging het behoorlijk goed zonder al te veel vallen. Maar die ochtend, ze viel steeds. Het viel me wel op, maar niet echt over na gedacht. Totdat mijn man zag dat ze haar schoenen verkeerd om aan had. De linker aan haar rechtervoet en andersom. Oeps!!!:)

Deel Deze Pagina