Dag dames, Sinds een paar weken heeft ons zoontje besloten dat 5 uur wel een mooie tijd is om wakker te worden Waar hij voorheen van 19.00 tot 6.30/7.00 doorsliep, slaapt hij nu van 19.30 tot 4.30/5.00! Ook wordt hij regelmatig 's nachts huilend wakker, voorheen zelden! Hij staat dan huilend rechtop in z'n bedje. Als we naar hem toe gaan leggen we hem weer neer en zo lang we bij hem blijven en over z'n ruggetje of buik aaien, valt hij na 10/15 min weer in slaap. Maar dit werkt niet als hij om 5.00 uur wakker wordt. We leggen hem dan tussen ons in en soms, met een beetje geluk valt hij weer even voor een half uurtje in slaap. We weten dat het geen honger is. We hebben hem een paar keer een flesje gegeven, maar daar was het weer huilen. Pas als het licht aan gaan, stopt hij met huilen en begint te glimlachen! We laten hem dan lekker in onze slaapkamer spelen en kunnen wij zodoende nog even blijven liggen Pas rond een uur 6/half 7 begint hij te mekkeren omdat hij dan een beetje honger begint te krijgen. Nu is het zo dat hij al heel lange tijd slechts 2x een half uur per dag slaapt. En daar doet hij het uitstekend op! De laatste zeg 1,5 week begint dit weer wat meer te worden. Hij slaapt 3x per dag variërend van een half uur tot 1,5 uur. Wat denken jullie? Is dit een fase (wat ik zelf wel denk) of zou hij wat later naar bed moeten/kunnen?
Slaapt hij nou twee of drie keer per dag? En wat zijn de tijden? Je kan proberen een slaapje te doen en dan op tijd in bed.kijken of dat helpt wel een paar dagen proberen.
Dat verschilt dus per dag. Hij slaapt ook nooit op vaste tijden. Het is een kereltje met een enorm eigen willetje. Hem op bed leggen als hij niet moe is heeft totaal geen zin
Ia het begonnen na het verzetten van de klok? Mijn zoontje had er de eerste 2 dagen totaal geen last van, werd zelfs uur later wakker moet toen kwamen er een paar dagen dat hij om 5 uur al lag te brabbelen ipv half 7. Hij werd ook regelmatig wakker maar als ik m de speen gaf ging die weer verder slapen. Hier is t nu weer beetje stabiel...muv gisternacht 6x eruit omdat die zich wakker praat in zn slaap..Pff precies zn vader haha
Ik zit in dezelfde situatie dus heb helaas geen tips.....Volgens het oei ik groei boek is het een sprongetje. Maar kan niet wachten tot het voorbij is
Ja die heb ik ook, maar hij is overdag nu juist het zonnetje in huis dus ik dacht dat de sprong voorbij was.....not dus. Is trouwens niet begonnen na de klok maar daarvoor al. Dank voor jullie reacties, denk toch maar de tijd/sprong uitzitten
Dit had mijn verhaal kunnen zijn! Sinds die klok is verzet is ze met geluk 6 uur dat ze wakker is maar vaak tussen 5 en 6 uur. En ook ineens in de nachten huilen terwijl ze daarvoor altijd sliep als een zonnetje. We balen er enorm van hahaa! Maar het is dus een sprongetje? Geen tips dus.. Jammer...
Hier ook 2 maanden lang elke dag tussen 4.30 en 5.00 wakker. Niet meer in slaap te krijgen. Maar hier was het wel gerelateerd aan een sprongetje. Hij slaapt sinds 3 dagen weer tot 06.30/07.00 uur. Maar alleen als hij in het campingbedje bij ons op de kamer ligt. In zijn eigen bed is het drama.
Onze dochter van 14 maand had ook last van de klok. Gelukkig is het na een week weer goed gekomen. Het kan ook een sprong zijn of een fase, heeft onze dochter soms ook, een aantal dagen slechter slapen en dan ist opeens weer over. Veel sterkte er mee!