Mijn baby,nu 3 weken,vind het volgens mij niet echt leuk om ingebakerd te worden... Ik twijfel zelf of het comfortabel is voor hem,hij heeft nu toch al vrijheid gehad met zijn armen? Nu ligt hij ingebakerd te slapen,maar misschien is het gewoon mijn idee van een dwangbuis,dat ik het gewoon niet kan geloven dat hij het prettig zou kunnen vinden? Snappen jullie wat ik bedoel? Hij huilde tot nu toe nogal veel,dus heeft de consultatieburo consulente mij aangeraden hem in te bakeren,gelijk erna viel hij in slaap,maar huilt nog steeds erg vaak,speen wil hij niet hij wil alleen mamma... Dan twijfelik weer.....vind hij die bakerdoek nu prettig of geeft hij zich gewoon over...
als je denkt dat hij het niet prettig vindt, zou ik het niet doen.. je zou ook alleen 's nachts kunnen inbakeren (dat hebben wij een paar weken gedaan). Zelf merkte ik dat de combi-sleeper er ook voor zorge dat hij rustiger lag. Dat is een soort 4 seizoenen slaapzekje. In het begin was het best groot nog voor hem, waar net wat zwaarder dan een dekentje en dus lag hij vanzelf rustiger, zonder hem in te hoeven bakeren.. Maar misschien is jouw uk nog een beetje te klein voor de combi-sleeper? (hoewel ze zeggen dat ze er meteen in kunnen) Ik zou goed naar je kindje kijken. Als hij veel maait met zijn armpjes en zich daardoor wakker houdt, kun je het een tijdje doen (bijv 's nachts). Als hij om iets anders huilt, wil hij misschien gewoon bij je zijn (lekker doen!) en dan heeft inbakeren misschien minder zin? Succes!
Dit had ik ook in het begin met jaydienne op den duur is ze daaraan gewend en genoot er ook van om lekker ingebakerd te worden. Ik denk dat het bij river gewoon tijd nodig heeft. Succ6
hebben wij in het bgin ook gedaan, ingebakerd, maar toen het warmer werd vonden we dat geen goed plan de warmte kan hij dan niet kwijt. We hebben toen een puckababy gekocht en daar doet hij het prima in. Hij kan zich niet wakker houden of maaien met zijn armpjes, maar heeft toch genoeg ruimte om zijn armpjes naast hem neer te leggen of op zijn borst, het zit ook minder strak en daardoor minder warm. Hij slaapt vast genoeg en als hij wakker wordt krijgen we altijd een glimlach van oor tot oor van hem...
Waarom koop je geen draagdoek, dan is je kind bij mama en heb jij je handen vrij. Kinderen de ingebakerd worden komen in een onnatuurlijk diepe slaap terecht, waar je heel voorzichtig mee moet zijn. Inbakeren mag officieel alleen als laatste redmiddel gebruikt worden bij oververmoeide,huilende babies. Maar ik neem aan dat het cb je dat allemaal verteld heeft?
Hm... ons cb raadde meteen (en meerdere malen) inbakeren aan toen ik zei dat Eva zich wakker hield/sloeg met haar armpjes. Ik zat echt met mijn handen in het haar soms, maar mijn gevoel zei dat ik haar niet moest inbakeren, maar haar de ruimte moest geven, dat ze er even doorheen moest. Ben erg blij dat ik naar mijn gevoel geluisterd heb. Ik heb Eva veel bij me laten slapen de eerste maanden, maar ook vaak 'geoefend' met het in slaap vallen met maaiende armen. Is even doorzetten en heel veel troosten en toch weer bij je nemen, maar na een paar weken lag Eva heerlijk te slapen met haar armpjes naast haar hoofd, en ik hoefde het inbakeren niet af te bouwen.