Ik ben helemaal van de kaart, kan gewoon niet stoppen met huilen ineens. Elena is net heel erg fout gevallen. Ik weet niet hoe ze het voor elkaar heeft gekregen, maar we hadden haar net uit bad gehaald en ze liep in haar blootje in haar kamer heen en weer te rennen. Ik zei toen iets tegen mijn man dat hij iets van zolder moest halen en op dat moment is ze van haar speelgoedkist afgevallen. De hoek van de kist kwam precies in haar kruisje terecht. Ze stond te gillen van de pijn en het heeft gebloed. Wij helemaal in paniek, haar troosten en een nat washandje ertegenaan gehouden. Van buiten was er niets te zien, maar ik zag dat het van binnen iets opgezwollen en rood was, maar het bloedde niet meer. Nou ja na wat troosten en boekje lezen enzo ging het wel weer. Ik heb er wat sudocreme opgedaan en een luier omgedaan. Op zich liep ze weer gewoon en ik heb nog een gedrukt tegen haar luier en ze reageerde er niet op. Maar nu ligt ze in bed en ik hoor haar elke keer au roepen. Nou doet ze dat normaal ook wel eens, maar dit gaat bij mij nu door merg en been. Ik ben zo geschrokken. En ik ben bang dat ze door de pijn niet meer zal durven te plassen, lijkt me namelijk dat het wel gaat branden. Of stel dat ze letsel eraan overhoudt ofzo? Oh, ik zit me helemaal op te vreten hier! Zit nu de hele tijd te denken van had ik toch naar de dokter moeten gaan, had ik er wel een luier omheen moeten doen, had ik er wat anders op moeten smeren, of weet ik veel wat. Oh wat vreselijk dit! En natuurlijk reageren ik en mijn man dit weer op elkaar af. Ppfff! Oh ik moest er even uitgooien hoor!
Ik zou haar in ieder geval vannacht wat vaker verschonen zodat er geen urine tegenaa blijft zitten. Je kunt er creme op smeren om het zo ook tegen de urine te beschermen maar dat moet je om de eventuele wondranden doen en niet in de wond zelf. Morgen even kijken en anders morgenvroeg contact opnemen met je huisarts. Groetjes Anita
het zou kunnen dat er een klein open wondje is waardoor het door de urine een beetje kan prikken maar je hoeft je daar geen zorgen om te maken. op die plaats helen wondjes heel snel door het slijmvlies dat afgegeven wordt in de vagina en de kans is groot dat ze tegen morgen qua prikken geen last meer heeft. wel kan het erond een beetje gekneusd zijn en mischien ook een beetje blauw maar daar kan je niks tegen doen dit moet van zichzelf genezen. wat extra luierzalf smeren en dat gaat wel voldoende zijn en je zeker niet schuldig voelen want ja kids vallen nu eenmaal en soms op een ongelukkige plaats. hoort bij het opgroeien.
Ach meid! Ik weet precies hoe je je voelt! Dit is hier een paar maanden terug ook gebeurd....Eva liep smorgens in haar onderbroekje door huis en struikeld. Valt precies op de werkschoenen van manlief....gelijk gillen en in eerste instantie zag ik niets, alleen een schaafplekje op haar buitenste lipje. Dus ook wat gehaald om op te smeren en toen ze dus op bed lag zag ik bloed. Wij zijn er mee naar de hap gegaan en daar zagen ze dat er een klein scheurtje zat in een binneste lipje. Konden ze verders niets aan doen omdat het niet meer bloeide en er mooi uitzag. Eva is die dag zelf erg bang geweest om te plassen. Ze is wel al zindelijk en gelukkig wilde ze wel op t potje na lang praten. Maar jou dochter doet het in de luier, dus dat broeit veel meer. Is het een idee om ze zoveel mogelijk zonder luier te laten? In bed misschien van die kraammatjes, zodat het bed niet gaat drijven van de plas? Hoop dat ze er niet al teveel last van heeft.
Oooh wat zul je geschokken zijn zeg, kan me zo voorstellen dat je je schuldig voelt, al kun je aan dit soort ongelukjes niets doen, er zullen er nog wel meer volgen. Maar dat je je voor nu zo rot voelt kan ik me zo indenken.... Even over de sudocreme, dat kan prikken op open wondjes. Mss dat je meisje daarom nog pijn heeft. Heb je niet iets zachters in huis, zoals bijvoorbeeld vasaline, uierzalf of bepanthen? Die producten prikken niet en zijn mss wat aangenamer voor je meisje. Ik had trouwens vanmorgen ook zoiets rots met mijn meisje. Ik zette haar in het voorzitje, maar dat onderste staafje waar je het gordeltje in moet bevestigen stond omgeklapt en ik zette haar ook met haar kruisje daar bovenop. Ze moest ook zo vreselijk huilen, zo zielig en ook ik voelde me enorm schuldig. Ik heb denk ik wel 100x sorry tegen haar gezegt. Gelukkig was het na troosten over en is er ook niets van te zien, maar hierdoor kan ik me zo je gevoel indenken
Oh dames dank voor jullie steun! Ppff.. Maar achteraf valt het allemaal wel mee, denk ik. Vanmorgen was ze weer heerlijk vrolijk. Ze had gewoon geplast en ze ging ook gewoon zitten met een natte luier. En ze loopt, rent, zit, lijkt niet alsof ze er last van heeft. En het ziet er gewoon normaal uit. Dus ik hoop dat ze er niets aan over heeft gehouden. Het enige was dat ze niet fijn vond dat ik het af wilde vegen, dus dat is nog wel gevoelig. Maar verder lijkt alles normaal. Ik blijf me wel afvragen wat dan heeft gebloed, omdat ik geen wondje zie, maar goed zal wellicht een sneetje ofzo geweest zijn dan. Hopelijk is er van binnen niets kapot, maar ik ga er eigenlijk vanuit van niet. Ik heb de hele avond gehuild en de hele nacht bijna geen oog dichtgedaan.Ik ben gesloopt! Maar goed, zolang mijn meisje maar niets mankeert neem ik dat voor lief.
blij dat het weer ok is. nuja zoals ik al zei is het wss een beetje gekneusd waardoor dus bij het afvegen het nog wat gevoelig is , is zoals een blauwe plek hé alleen ziet het niet blauw. het kan wel degelijk een heel klein wondje of sneetje geweest zijn maar door die slijmvliezen zal dat al dicht zijn ( geneest daar ongelooflijk snel). ze gaat daar langs binnenkant echt niks van schade hebben hoor, denk echt wel dat je op je 2 oren mag slapen en zo te lezen kan je dat gebruiken vanacht
wat fijn dat ze weinig last heeft ik heb wel eens toen ik 10 was ofzo dat ik met mijn doos tijdens het fietsen op de stang van de fiets terecht kwam en dat deed verschrikkelijk veel pijn begon ook te bloeden mijn moeder dacht dat ik ongesteld was geworden want bloede best erg na een paar min bloede het niet meer maar was wel erg gevoelig