Blote kont = zindelijk, (onder)broek aan = broekplassen..

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 11oktober, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is nu 2 weken zindelijk overdag en het gaat echt supergoed... zolang hij in zijn blote kont loopt:D
    Hij gaat zelf echt netjes op de pot om te poepen en plassen en heeft geen ongelukjes.
    Maar zodra hij een onderbroek of broek aan heeft laat hij het gewoon lopen. Hij praat al heel goed en snapt ook veel. We vertellen hem heeeel vaak dat hij geen luier aanheeft als hij een broek aan heeft maar schijnbaar wil het toch niet doordringen.

Hadden jullie dat probleem ook en wie heeft tips/ervaringen om te delen?

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Toch doorzetten met onderbroek aan denk ik. En dan wat vaker vragen of hij moet? Misschien nog iets met sticker plakken ofzo om een extra zetje te geven?

3. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik had dat afgelopen zomer ook. Nu 4 maanden later nieuwe poging en gaat super goed (met kleren aan). Ik heb het na een paar dagen opgegeven ;). Maar als het bij jou al twee weken lukt in z'n blootje zou ik doorgaan en de wasmachine vaker draaien ;).

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.773
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Herkenbaar. Onze zoon had het ook. We hebben hem zo lang en zo veel mogelijk in zijn blote kont laten lopen. En inderdaad als hij wel iets aan had, blijven zeggen dat hij op de wc / potje moest plassen. Op een gegeven moment had hij het wel door, maar dat kost tijd.

5. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Hier ook gehad, uiteindelijk voorzichtig begonnen met alleen een onderbroek aan en dan meerdere keren aangeven van denk je er om dat als je moet plassen je naar de wc gaat je hebt geen luier aan. En eigenlijk was het met een paar dagen goed, en ging hij ook netjes met kleren aan naar de wc. Hij had gewoon het idee als ik wat aan heb is het ene luier en lette dan niet goed op. Vond het hier mee vallen qua ongelukjes en wat ook goed hielp was een super mooie onderbroek aan met de tekst vars auto wil niet nat worden :D

6. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hier ook zo!
    Gaat vanzelf over gelukkig...
    In de tussentijd misschien een ruime (pyama) broek aan, zodat t ljjkt alsof hij niets aan heeft?!

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook zo ;) . Wij konden het nog via een tussenstap doen: Rokjes en jurkjes (afgelopen zomer) maarja, dat is bij een zoon niet echt een optie he ;) . Hoewel je dan misschien de tip van Soef kan toepassen.
    Het ging hier uiteindelijk vanzelf over. Na veel herhaling/herinnering aan 'niet je broek natplassen he?'

8. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, gelukkig komt het vaker voor dus ;)
    We zeggen het inderdaad ook heeeeeel vaak.. 'je hebt GEEN luier aan je.. een onderbroek is GEEN luier... Plassen moet op de pot' maar het wil nog niet werken. Maar omdat hij in zijn blote kont zo goed zindelijk is (hij is net 2 geworden in oktober) blijven we gewoon doorzetten. Dan maar wat extra wasjes draaien!

9. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.773
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb ook wel eens de tip gelezen om het om te draaien. Dus vragen "Is je onderboek nog droog?" In plaats van steeds er op te wijzen dat hij geen luier aan heeft en op de wc moet plassen.

Deel Deze Pagina