Al een paar dagen hangerig wat verhoging, gisteren koorts en met haar handen in haar mond. Dus ik dacht aan de laatste kiesjes. Zegt ze vanmorgen au en laat haar tong zien; de zijkant is rood en dik met een grote witte aft erop. Bel straks toch maar even de dokter. Herkenbaar voor iemand?
De huisarts kon er niks van maken. .... voor de zekerheid maar geen kusjes aan haar kleine zusje geven. Een aft was het niet want anders zou ze niet willen eten en drinken doot de pijn. Is dat gevaarlijk voor baby's?
Het zou wel eens zo kunnen zijn ja.... nu wachten op de plekjes op handjes en voeten dan... wel gek dat de huisarts dit niet als optie noemde. Ben er meteen heen gegaan ivm ons kleinste meisje en besmettelijkheid. Maar niet wijzer naar buiten dus.
Vanavond huilen met het avondeten. De bami ging goed maar ze wilde wat satésaus en dat ging mis. Zo sneu want ze is dol op bami en snapte niet dat de bami haar zo'n pijn deed. Ze laat nu ook het speeksel uit haar mond lopen.
Ik kreeg van de hap verdovende gel voor in haar mond, toen ging ze gelukkig wel wat drinken maar eten heeft ze 4 dagen niet gedaan..
Misschien is vandaag wel het begin. ... ik bel morgen wel weer dan stuurt hij het recept maar naar de apotheek. Vast iets van lidocaine gel. Dat zit ook in Dentinox trouwens dat pak ik vannacht mocht het nodig zijn.
Hou het goed in de gaten! Hier ging onze dochter van 1 aft naar een hele mond vol drie dagen later. Bultjes op armen en benen had ze al een week. Ze heeft een week niet kunnen eten en 5 dagen amper gedronken. Moesten toen heel erg opletten voor uitdroging. Het heeft 10 dagen geduurd voordat het over was. Geef anders voor het eten een paracetamol en laat haar af en toe een water ijsje eten voor het vocht en tegen de pijn. Beterschap.
Ze heeft wel rode puntige bultjes op haar billetjes trouwens. Ik hou het in de gaten ja. Vandaag als toetje een keertje vla gegeven en een knijpfruit. Ze deed de laatste dagen wel al moeilijk met drinken maar gaf niks geks aan.
Ik hoop maar dat mijn jongste niks krijgt. .... die is prematuur en mist nogal wat goede antistoffen van mij....
Dentinox schijnt niet op aften te mogen. Lees de bijsluiter maar eens, dat wilde wij destijds ook doen. Iets op aften smeren is zowiezo erg pijnlijk.
Vannacht lekker gespookt en vanmorgen huilen bij elke hap en slok. Brood heel klein gesneden en peer ook en haar geleerd het aan de andere kant in haar mond te doen. Dit lukte aardig. Huisarts weer gebeld en we halen straks de lidocaine gel op. Ik zie een heel klein blaasje op 1 hiel van haar voetje maar weet niet of dat niet gewoon van haar schoenen komt. Ze heeft andere schoenen aangehad.