Mijn oudste dochter heeft af en toe vieze ogen als ze wakker wordt. Dus niet alleen wat slapertjes, maar echt dat haar ogen wat opgezet zijn en tranen. Dit trekt vanzelf weg naarmate de dag vordert. Mijn man heeft hooikoorts en nu zijn we niet zeker of zij het ook heeft. Ook dachten we aan huisstofmijt. Er ligt vloerbedekking in haar slaapkamer, is het beter om dit te vervangen? En hoe kunnen we weten of ze ook hooikoorts heeft? Er zijn op deze leeftijd nog geen allergietesten, dacht ik?
Mandarijnen misschien? Mijn oudste heeft dit ook en het komt bij haar door het gif wat er op mandarijnen zit. Of een droge lucht op haar slaapkamer?
Mijn dochter is getest toen ze vier was. Mega allergisch voor huisstofmijt. Maar het kan natuurlijk van alles zijn. Mijn andere dochter heeft dat ook een periode gehad. Toen ik er een druppeltje bv (geef ik aan m'n baby-jij toch ook?) in drupte waren haar ogen snel weer normaal
Mandarijnen heb ik nooit aan gedacht! Wij eten veel mandarijnen deze periode en dochter is er ook gek op. Ik zal het in de gaten houden. Droge lucht denk ik niet, het raam staat vrijwel de hele dag open en als z enaar bed gaat is het goed gelucht, thermostaat is vrijwel nooit aan. maja, ik geef ook bv dus een druppel in haar oog zal ik eens proberen. De jongste had laatst ook zo maar een licht gezwollen oogje, het was nadat ik er een druppel in had laten lopen direct over. Welke klachten had jouw dochter nog meer?
Bij ons op kdv heerst oogontsteking. Ze heeft ook droe dagen vieze plakogen gehad.. die echt alleen schoon te maken waren met een nat warm watje.. Na drie dagen was t oog over en nu heeft ze griep gehad. Misschien ook iets onder de leden?
Bij ons op de psz heerste ook oogontsteking. Heb het bijna een week goed schoon gehouden met water. Dochter was ten tijde ook ziek (griepje).
Mijn dochter had dit ook. Bleek dat er vaak een heel plukje wimperharen in dr oogje zat. Hier let ik nu goed op en heeft ze het niet meer.