Ik ben even mijn boodschappenlijstje aan het maken voor deze week. Maar ik ben een beetje leeg qua ideeën. Hier zijn voor het avondeten spinazie met vissticks en spaghetti favoriet, maar ik wil wel weer eens wat anders lekkers... De dingen die wij lekker vinden, vinden de kids alleen vaak niet lekker. Wat vinden jullie kids lekker? En dan niet te ingewikkeld...
Mijn oudste weigert warm eten. Word aan gewerkt. Maar onze jongste is haast bereid een moord te plegen voor doperwten.
Hier was laatst volgens mij een heel topic over! Zal zo eens zoeken. Misschien stoofpeertjes een idee?
Broccoli, boontjes en laatst wilde ze spruitjes. Hahaha!! Pannenkoeken en frietjes (met 'eisaus'-mayo) vindt ze ook heerlijk hoor
Hier ook niet al te beste eter wat betreft avond eten en gezond eten hier werkt vaak: patatjes spaghetti/macaroni pannenkoeken poffertjes soep ( alle soorten bijna) aardappelpuree rijst met doperten doorheen en sausje mais Ja we proberen van alles uit, als ie echt niets wil dan uit nood hebben we olvarit potjes in huis en daar eet ie wel alle soorten van ggrrr succes !
Met stip op nummer 1: Spinazie!! Verder eten ze graag: -courgettesoep, -spruitenstamp (eigenlijk alle stampen wel) -Wraps, vooral met rucola erop Als ik eten op tafel zet waarvan ik weet dat ze het niet heel goed zullen eten, zet ik ook een schaaltje komkommer of tomaten op tafel. Krijgen ze toch wat groente binnen.
Opzich eten ze alles wel. Maar het bord gaat echt leeg bij groente en aardappelen. Maakt niet echt uit wat voor groente eigenlijk.
Lenn eet het liefst aanrdappelen en groente.. Maar wortelen staan met stip op nummer 1.. Die eet hij tijdens het koken ook rauw op.. Blijft drammen tot hij een worteltje mag
Alles behalve witlof! aardappelen-vlees-groente Rijst-groente-vlees Frietjes uit de oven Pannenkoeken Soep en dan vooral tomaten met ballen (en het liefste de mijne uit mijn kom vissen)
favorieten die lang blijven hangen: chili con carne tortilla (ding versnippert door het gehakt-groente mengsel, nu netjes uit het rolletje) aardappels met wortel/boontjes hete bliksem (aardappel-appel stamppot) spaghetti met papa's rode saus (bolognese achtig)
Hier een moeilijke eter maar sperziebonen gaan erin alsof het snoepjes zijn. Pasta's en wraps gaan aardig en o ja, vd week waren zuurkool en bietjes een hit.
Makkelijke eter hier, maar favo zijn echt: pasta rode saus en pasta carbonara kipstoofpotje met rijst VGAtje met worst en sperziebonen Andere dingen die er zonder morren ingaan: couscoussalade met een beetje feta erbij goulash ossobucco hartige taart etc etc... maar weinig dingen die ze laat staan eigenlijk.
eigenlijk alles wat gekruid is vinden ze heerlijk. Topper blijven toch wel pastagerechten, chili con carne
1: Zalm uit de oven 2. Spinazie met gehaktbal 3. Broccoli met kip, saus en champignons over de rijst.
bijna alles gaat er hier in, waar hij pas echt van heeft zitten smullen waren bruine bonen (alleen jammer dat hij er gigantische luieruitslag van kreeg). Erwten en wortelen gaan ook altijd goed
Mijn dochtertje is gek op rijst met sate aardappelen doperwten, worteltjes, vlees (vooral speklapje, slavink of kipfilet) kipfiletschotel (met kipfilet,spekjes, krieltjes,bonen en knoflooksaus) ook kapucijners vind ze lekker
favoriet nummer is is erwtensoep! je kan hem ervoor wakker maken op nummer 2: doperwten en worteltjes nummer 3: soep soep soep en nog eens soep hij kan er geen genoeg van krijgen en het maakt hem niet uit wat voor soep het is..behalve pompoen soep patatjes rijst met kip en spinazie broccoli bloemkool met kaassaus en aardappeltjes pizza hij moet niks hebben van salade's
pasta met tomatensaus en aubergine en/of courgette (gebakken) veel simpeler kun je het niet hebben toch?