Wanneer gingen jullie kleintjes voor de eerste keer naar de kapper? Bij ons zoontje van negen maanden is het haar flink aan te groeien en ik ben zelf niet echt een ster in het bijknippen ervan, nu is het nog schattig dat babykapsel . Dus....wanneer gingen jullie voor het eerst naar de kapper?
ben ook zo benieuwd...zoontjes haar is echt nu al mega aan het groeien en heeft al zo'n bos.. volgens mij vanaf wanneer je kindje goe dkan zitten en vooral stil! Anders in zn slaap zelf bijknippen?
Ik weet niet meer precies hoe oud ze toen was, maar in ieder geval voor haar eerste verjaardag. Al was het geen echte kapper, maar mijn schoonmoeder die het knipte (zij is kapster geweest). Ik zou gaan als het nodig is. En dan naar een echte kinderkapper, die is wat meer gewend.
Onze zoon Beau heeft ook al een flinke haarbos, binnenkort gaan we voor het eerst met hem naar de kapper. Of hij stil wil blijven zitten weet ik niet... Beau is nu net 10 maand
Dat ligt aan de haargroei van je kindje, niet aan de leeftijd. Mijn dochter is bijna 21 maanden, nog nooit bij de kapper geweest en ik heb toevallig deze week haar nekje voor het eerst wat bijgeknipt. Ze had nogal een matje en nu heeft ze een prachtige boblijn (mama is best trots haha, helemaal zelf gedaan en ben niet eens kapster!). Maar ons meisje heeft nog niet veel haar en ook nog niet dik, anders zou ik het nooit durven en gewoon naar de kapper gaan. Wel eentje die vaker kindjes knipt of een speciale kinderkapper.
Mijn ventje was een maand of 6/7 toen hij voor het eerst geknipt werd. Hij had heel veel haar en er zaten van die lange pluizige plukken in. Sindsdien is hij al een keer of 4/5 geknipt denk ik. Sinds hij geknipt is, is zijn haar wel heel erg veranderd! Het baby-pluis is eruit en hij heeft nu echt al van dat stuggere kinderhaar.
Mijn zoontje is 16 maanden en is al 6 x geknipt. Geloof dat we al begonnen met 5 maanden. Hij had bij zijn geboorte al veel haar en hebben op een gegeven moment mooi bij laten knippen. Hij vind het heerlijk valt bijna in slaap in de stoel. En nu gaat hij elke 6 weken.
Sem was 11 maanden toen hij voor het eerst naar de kapper ging. Hij is nu 3,5 en gaat elke maand wel naar de kapper.
Toen mijn zoontje 3 a 4 maanden was hebben we 't een paar keer zelf gedaan (eerste keer echt met een schaartje, 2e en 3e keer met de tondeuse). Daarna niet meer aan gezeten en vlak voor zijn eerste verjaardag 2 weken geleden zijn we dan naar een kinderkapper gegaan, omdat we wilden dat het nu dan wel goed geknipt werd (het was echt veel te lang, haha). Tranen met tuiten, maar het resultaat was super! Het nadeel als we het zelf doen is dat we maar met z'n tweeën zijn, dus 1 houdt 'm in de houdgreep en de ander knipt/tondeust. Bij de kinderkapper houdt de één hem vast, zij knipt en de ander probeert zijn aandacht af te leiden, waardoor het iets beter vol te houden is tot het écht goed is en niet 'goed genoeg' zoals wanneer we het zelf doen
Mijn dochtertje is 19 maanden, nog steeds niet naar de kapper geweest. wacht tot ze echt veel haar heeft.
Met 3 maanden en toen was het ook echt nodig. Is geboren met een enorme bos haar die nooit is uitgevallen. Ik ga nu elke 6-8 weken met dr naar de kapper omdat het zoveel is en supersnel groeit.
Ik vind het bij een meisje ook wel iets anders dan bij een jongetje. Ik ben persoonlijk niet zo van halflang haar bij jongetjes (wat je nu heel veel ziet!), maar wél van lang haar bij meisjes. Stel dat Lucas een meisje was geweest, was ie waarschijnlijk ook nog niet geknipt!
Julie was een maand of 11 toen ik haar een keer heb laten bijknippen. Niet omdat ze nou zoveel haar heeft, maar het ging in haar nek in een matje groeien, dus dat wilde ik eraf hebben. Ben gewoon zelf naar de kapper gegaan en gevraagd of ze na mij Julie ook even wilde bijknippen, was geen probleem. Mijn vriend liep met Julie in de stad, die heb ik gebeld toen ik bijna klaar was. Als je kindje veel haar heeft, zou ik wel naar een kinderkapper gaan.
mijn dochtertje was 14 mnd toen ze voor het eerst naar de kapper ging. Ze heeft nooit veel haar gehad, maar nu had ze een matje en kwam het haar over haar oren. De kapster heeft het weer gefatsoeneerd. Ik vertelde haar dat ik het ook wel zelf wilde doen, maar ze zei dat de schaar die je thuis hebt nooit zo scherp is als bij de kapper en daardoor kan je schijnbaar pluishaar krijgen. Maar goed ik denk dat bijknippen best kan thuis.
ik heb mijn zoontje 2weken geleden voor het eerst geknipt (ben zelf kapster) het werd beetje te lang in zn nek en dat heb ik wat bijgepunt. Hij heeft toaal geen grote bos met haren, heel dun en fijntjes. Tip: Laat een thuiskapster het doen, dit vanwege dat een vreemd iemand met een zeer interessante schaar ook best eng kan zijn. Thuis is voor je kleine bekend terrein en is het vaak wat makkelijker om je kind rustig te houden. Wanneer laten knippen? verschillend. als het een bos haar is dat niet mooi zit of in de weg zit, knippen zou ik zeggen
Wij zijn vlak voor zijn eerste verjaardag voor het eerst geweest. Hij heeft erg stijl haar en de haartjes gingen zo lelijk over zijn oortjes piepen. Nu gaat hij gewoon als ik het weer nodig vind. Hij moet nu eigenlijk weer maar heb niet zo'n zin om te gaan Overigens heeft mijn s.zusje een kapsalon dus het is geen vreemde die hem knipt. Hij mag ook gewoon lekker op schoot blijven zitten dus meestal gaat het wel goed. Al ben ik bang dat dat ondertussen niet meer zo is, hij is wat onstuimiger geworden.
Wij zijn gegaan toen haar haren in d'r ogen begonnen te hangen. Ik durfde dat de eerste keer niet zelf te knippen, heb ik inmiddels wel een keer gedaan, nadat ze uit bad kwam: dan is het nat en zit het allemaal stevig tegen elkaar aan en knipt dat lekker gemakkelijk Maar die eerste keer bij de kapper was ze ongeveer anderhalf jaar.
Wij hebben ook een thuiskapster, werkt idd ideaal met een kleine! ook omdat je niet weg hoeft . Lucas brulde de eerste keer bij de kapsalon van begin tot eind, nu knaagt hij een soepstengel weg in zijn eigen kinderstoel en gedoogt de kapster, mits ze snel genoeg is...
Toevallig wordt mijn zoontjes haar volgende week maandag voor het eerst geknipt. Hij is dan 11,5 maand. Hij heeft nog wel dun haar maar het komt over zijn oren en is lang in zijn nek. En als ik een hanenkam bij hem maak steekt het zowat tot het plafond. Dus het is wel nodig. Gelukkig wordt het thuis gedaan. Ben benieuwd hoe hij reageert....