spoedje! dochter 2 zit verstopt

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bernadet26, 16 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    mijn dochter zit redelijk verstopt, heeft iemand een huis, tuin en keuken remedi?
    laat haar nu veel drinken maar dat helpt niets, ha heeft vakantie vandaar dat ik het hier vraag:)

2. Tamio

Tamio Niet meer actief

roosvicee laxo

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    even naar de dokter gaan verstopping bij kleintjes is nooit goed raken zo uitgedroogt!

4. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Je kindje in een warm bad laten poepen? Anders even langs de vervangende huisarts gaan dan krijg je speciale zakjes. Succes, ik hoop dat ze snel opknapt.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Roosvicee lacto valt te proberen.

Maar ik zou de invalarts bellen als het te lang duurt. Mijn jochie zat ook verstopt, en dan heeft uiteindelijk meer dan een half jaar geduurd voordat we weer zonder medicatie konden, vanwege de angst..

6. veertje

veertje Fanatiek lid

Lisa heeft er heel erg vaak last van.. Heb zakjes gekregen van de huisarts maar die gebruik ik zo min mogelijk..
    Ik geef haar altijd veel druiven te eten als ze een dag niet heeft gepoept.. Toen ze kleiner was gaf ik haar een potje fruit van de etos.. Zitten druiven pruimen enz in en dan kwam het na een paar uur meteen los.. Ik geef haar alleen de zakjes van de huisarts als ze 2 dagen geen ontlasting heeft gehad..

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ontbijtkoek geven werkt super!ook n beetje thee kan het versnellen.maar thee maakt slapen moeilijker als je al n slecht slapend kindje hebt.

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Of pruimen geven, zijn nu ook volop verkrijgbaar.

9. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    toch de huisarts gebelt en moet een kleine clisma aanbrengen en daar zag ik zo tegenop!
    hoop dat het helpt maar vind het zo erg bah

10. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    gelijk een clisma?? vreemd

11. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Was hier ook, werkt goed. Dan direct alles eruit, hoef je tenminste niet te sukkelen met zakjes.

12. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Flink wat gedroogde pruimen, even laten weken in een beetje heet water. Pureren en door de yoghurt doen. Vind ze hier heerlijk en werkt behoorlijk goed

13. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Hier ook een jongetje die laatst flink verstopt was, had al 2 dagen geen ontlasting gehad.
    Op zijn verjaardag heeft hij toch alles eruit gewerkt, na het eten van rozijntjes...
    Het was wel heel hard en hij was idd ook bang om weer te poepen en had vervolgens weer 2 dagen niet gepoept.
    Dus toch de huisarts maar gebeld.
    De assistente adviseerde om eerst nog maar vezels te proberen, dmv sinaasappelsap, volkoren producten, ontbijtkoek enzo.
    Dat heeft goed geholpen en nu is hij zelfs niet bang meer om te poepen, heeft nog geen 2 weken geduurd...

14. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    lactulose kan ook heel goed helpen!! hier ook een kleine gehad van toen 2,5jr die niet meer durfde te poepen omdat het zo'n pijn deed. paar dgn een heel klein beetje gegeven en het werkt echt heel goed!! geen diarree ofzo maar echt de ontlasting een stuk zachter!! Daarnaast natuurlijk ook meer vezels ect gaan geven. Toch blijft haar ontlasting regelmatig erg moeilijk gaan! Dus soms geef k nog wel eens een lepeltje lactulose om haar weer een beetje op gang te helpen!

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    hier sluit ik me bij aan..

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hoe lang niet gepoept dan?clisma is n nood oplossing.

17. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier was het al na 3 dagen niet poepen... omdat ze zo'n erge buikpijn had. Poept normaal iedere dag, ... 1x clisma en probleem verholpen.

18. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Lauw water op haar nuchtere maag if een kiwi. Daarnaast de lactulose en roosvicee laxo. Klisma is wel erg snel. Mijn dochter poept soms ook heel moeilijk.

19. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ze had al een aantal dagen niet gepoept of nou ja bijna niet, hele dag door persen en gillen van de pijn en dan komt er een konijnenkeuteltje uit. echt heel zielig.
    vanmiddag meteen die klisma gegeven en oo wat had mn meisje pijn echt heel veel pijn dat had ik echt nog nooit bij haar gezien maaarrrr ze was er wel binnen 5min vanaf. 2 giga harde grote bollen kwamen eruit en ze was na een kwartiertje weer kei en kei vrolijk!
    vanavond heeft ze weer scheetje gelaten.
    hoop dat het nu opgelost is, morgen nog even druifjes eten en we wachten weer af

20. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zo beterschap!hoop het ni meer gebeurt!

Deel Deze Pagina