Baby borrel in de buurt

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Mum1921, 2 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    2 weken terug ontvingen we een geboortekaartje van overburen.
    Super leuk natuurlijk. Mijn 2 jarige zoon roept al dat hij wil kijken bij t nieuwe buurjongetje
    Maar nu stond op de envelop alleen onze namen. En een piepklein kaartje erbij dat er een babyborrel is thuis .

    Wij zelf vinden dat zo onpersoonlijk. Maar ieder zijn ding.
    Het heeft voor en nadelen natuurlijk maar ik heb niks met zo'n babyborrel.

    Zeer onpersoonlijk. Maargoed hun keuze..
    Zouden jullie als jullie gaan het is smiddags kinderen meenemen?

    Beetje onduidelijk want ja in principe bij een babyborrel smiddags mogen Kids mee.Anders hadden ze t wel savonds gedaan. Maar er staan duidelijk onze namen op en geen familie. Misschien zijn ze bang dat er Dalijk 40 jonge kids lopen want ja vrienden hebben allemaal Kids .

    We hebben ook geen oppas.
    En vind t zo'n raar idee om mijn eigen kindjes weg te brengen naar iemand in de familie 30 km verderop om bij buren de geboorte te vieren.
    Denk dat we dan maar vragen of we apart een keer mogen komen met de kinderen
    Hoe lossen jullie zoiets op ? Mensen die weinig oppas hebben...
    Liever op kraamvisite gaan of Kids gewoon meenemen ? Of 1 vd laten gaan ?
     
  2. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.609
    13.152
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat ze het in de middag vieren en niet in de avond vind ik helemaal niet gek.
    Kersverse ouders zijn doorgaans afgedraaid in de avond, dus snap heel goed dat ze dat niet zien zitten.

    Over de dikgedrukte zin: dat is toch niet aan jou om te bepalen? :|

    Als ze jullie kinderen bij voornaam kennen, zou ik er van uit gaan dat het niet de bedoeling is dat je je kind mee neemt, anders hadden ze die namen er wel opgezet lijkt me..
    Maar het even navragen kan altijd natuurlijk.

    Ik zou m’n kinderen ook geen 30 km verderop brengen voor eventjes een babyborrel, maar zou wel denken in oplossingen:
    - misschien kunnen je kids meteen een dagje spelen bij/ uitstapje maken met/ blijven logeren bij tante Ida/ opa Simon/ ome Jurjen?
    Kids blij, tante Ida blij en jullie meteen even de handen vrij voor klusjes waar je anders met kinderen nooit aan toe komt en/of even quality time met elkaar.
    - misschien kan tante Ida wel bij jullie thuis oppassen?
    - als dat niet mogelijk is, pas dan zou ik vragen of jullie eventueel op een ander moment kunnen komen als gezin (en ook uitleggen dat je meerdere opties hebt overwogen, maar het anders gewoon niet rond krijgt met oppas).
    - alleen jij of alleen je partner die dan gaat is ook een goede optie.

    Kids gewoon meenemen zou ik in dit geval zeker niet doen.

    En is het antwoord op de vraag of jullie een ander keertje kunnen komen ‘nee’, omdat ze geen kleine kinderen erbij willen, wel hun wens respecteren.
     
    Zuul en Sado vinden dit leuk.
  3. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon een bericht sturen om het te vragen en anders zou 1vsb ons gaan. Ben totaal niet moeilijk met oppas vragen/uit logeren maar niet voor iemand uit de buurt. :)
     
    Mum1921 vindt dit leuk.
  4. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.207
    1.054
    113
    Ik zou zelf even opdelen. Mijn man een half uurtje kijken en dan wisselen en ik de rest van de tijd :p
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    Ik zou even vragen. Ik meld op de aanhef ook zelden kinderen als ze nog te jong zijn om te lezen haha maar ze zijn wél welkom. Of omdat ik gewoon niet weet hoe ze heten. Familie gebruik ik ook niet, veel zijn niet getrouwd of hebben net als ik niet dezelfde achternaam aangenomen als partner. Dus doe ik alleen voornamen. Onze buren deden dat ook overigens, maar onze jongens waren gewoon welkom. Ze wisten onze achternamen niet dus familie + voornamen vonden ze ook maar gek.
     
    Mapje vindt dit leuk.
  6. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Dit zeiden los 2 andere mensen toen we het er over hadden. Kinderen mogen toch mee ...zeiden ze vandaar dat ik ging twijfelen.

    Nou als het feestje is is de baby al 3 maanden dus geen kersverse ouders nb kwamen ze bij ons op kraamvisite 2 mnd terug en bleven tot 00.30 zitten.
    Maar denk dat hij veel bij klust. Prima hoor


    en oppas helaas hebben we nog niet.

    zal t wel vragen of we apart mogen komen en als dat niet kan respecteer ik dat uiteraard

    QUOTE="hummeltje5, post: 24208346, member: 92338"]Dat ze het in de middag vieren en niet in de avond vind ik helemaal niet gek.
    Kersverse ouders zijn doorgaans afgedraaid in de avond, dus snap heel goed dat ze dat niet zien zitten.

    Over de dikgedrukte zin: dat is toch niet aan jou om te bepalen? :|

    Als ze jullie kinderen bij voornaam kennen, zou ik er van uit gaan dat het niet de bedoeling is dat je je kind mee neemt, anders hadden ze die namen er wel opgezet lijkt me..
    Maar het even navragen kan altijd natuurlijk.

    Ik zou m’n kinderen ook geen 30 km verderop brengen voor eventjes een babyborrel, maar zou wel denken in oplossingen:
    - misschien kunnen je kids meteen een dagje spelen bij/ uitstapje maken met/ blijven logeren bij tante Ida/ opa Simon/ ome Jurjen?
    Kids blij, tante Ida blij en jullie meteen even de handen vrij voor klusjes waar je anders met kinderen nooit aan toe komt en/of even quality time met elkaar.
    - misschien kan tante Ida wel bij jullie thuis oppassen?
    - als dat niet mogelijk is, pas dan zou ik vragen of jullie eventueel op een ander moment kunnen komen als gezin (en ook uitleggen dat je meerdere opties hebt overwogen, maar het anders gewoon niet rond krijgt met oppas).
    - alleen jij of alleen je partner die dan gaat is ook een goede optie.

    Kids gewoon meenemen zou ik in dit geval zeker niet doen.

    En is het antwoord op de vraag of jullie een ander keertje kunnen komen ‘nee’, omdat ze geen kleine kinderen erbij willen, wel hun wens respecteren.[/QUOTE]
     
  7. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Tja das een goeie
    Wellicht hadden ze ook geen zin om alle namen op te schrijven maar gewoon familie was dan prima. Overigens hadden wij pas een uitnodiging waarop familie stond. Bij navraag waren Kids niet welkom. Dus niet iedereen is even scherp in kaarten schrijven en adresseren. Zie ik onze namen staan denk ik geen kinderen. Zie ik familie staan denk ik met ......


     
  8. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Ja prima idee.
    . Maar we kennen daar bijna niemand of nauwelijks. Nu zijn we niet mensenschuw maar vroeg mijn man en die zei dat is ook niks. Dat doe je bij familie of vrienden wel.
    Maar zal gewoon vragen mogen de kinderen mee. Zoniet dan willen we graag een keer apart langskomen. Zal ook geen probleem zijn. Wij moeten nu nog veel kraamvisite ontvangen en zoontje is 7 mnd maarja Corona....

     
  9. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.675
    33.044
    113
    Wat bedoel je met op kraamvisite gaan? Los van de borrel? Is het niet zo dat je, als je een borrel geeft, je in één klap af bent van al dat losse bezoek? In dat geval zou ik niet op korte termijn op kraambezoek gaan. Het is de bedoeling dat je op die borrel komt. Maar misschien bedoel je het anders?

    Ik zou in deze situatie ons opsplitsen. C thuis met de kinderen en ik naar de borrel :p

    Maar als allereerste zou ik het die mensen gewoon vragen in plaats van (hier) speculeren.
     
  10. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Nee we zullen niet op korte termijn gaan.
    Ja inderdaad los toch op kraamvisite misschien verwarrend maar 5 jaar terug hadden wij van mensen een kaartje met klein kaartje erbij dat ze een borrel gaven maar wil je apart kan dit ook.
    Ach ja een app en we weten het ook

     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  11. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Oh inderdaad... misschien weten ze dat inderdaad niet. Ze hebben wel een half jaar terug ons geboortekaartje ontvangen maar niet iedereen onthoud dit alles. Wat ik aangaf in eerder bericht.

    We hadden 2 mnd terug een uitnodiging met daarop familie en bleek ook zonder kinderen.




     
  12. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.321
    7.263
    113
    Allereerst snap ik niet dat je überhaupt uitgenodigd bent met al die rare aannames die je doet. Echt een gezellige aanwinst lijk je me niet.

    Maar goed, kinderen meenemen als het niet aangegeven staat is echt een no-go. Soms vinden mensen kinderen niet leuk, zeker andermans kinderen niet, en allemaal kinderen rond hebben rennen op een kraamborrel lijkt me niet echt fijn. Dus zou ik het eerst even vragen of ze welkom zijn.

    Verder zou ik als je het toch zo onpersoonlijk vindt dat je dat 2x in 3 zinnen aan moet geven gewoon niet gaan. Niemand verplicht je toch?
    Het zijn je buren dus die kom je later nog wel eens tegen.
    Ik zou niet vragen of je een keer apart mag komen: ze geven niet voor niets een kraamborrel. Als iedereen die vraag gaat stellen slaat dat hele idee nergens meer op.

    Dus: als er geen kinderen mogen komen, lekker thuisblijven of alleen gaan.
     
    evaleana, Paardenbloem en Sado vinden dit leuk.
  13. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.958
    1.717
    113
    Ik zou even appen of kindjes welkom zijn of liever niet. Als kindje niet welkom is, dan zou ik gewoon even zelf een half uurtje langs gaan. De mensen krijgen vast voldoende bezoek. En dan heb je toch kunne n feliciteren en cadeautje kunnen geven en interesse getoond. je zoontje ka het nieuwe overbuurjongejte altijd een ander keertje zien. Vd zomer vast genoeg gelegenheid toe.
     
    Mum1921 vindt dit leuk.
  14. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.031
    5.175
    113
    Gewoon vragen of je kindjes mee mogen, niet zo moeilijk doen en niet zo oordelen over wat iemand op een enveloppe schrijft en hoe onpersoonlijk jij het vindt - het is niet jouw babyborrel…
    Als kinderen niet welkom zijn, gaan jullie bv om de beurt, of gewoon niet als oppas regelen lastig is en jullie niet elkaar willen afwisselen.
     
    Mum1921 vindt dit leuk.
  15. SintPannenkoek

    SintPannenkoek Actief lid

    3 nov 2020
    220
    307
    63
    Vrouw
    Als ik je berichtjes lees vraag ik me af, heb je er wel zin in...?
     
    Sado vindt dit leuk.
  16. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Zou het vragen! Niet teveel denken voor hun.

    Wij kregen laatst een geboorte kaartje met alleen vriend en mijn naam, zijn toch 1 familie terwijl het naaste familie is, zelf vind ik het niet tof dat m'n kids er dan niet bij staan is voor hun ook een nieuw kindje in de familie. Maar goed denk zelf dat niet veel mensen daar bij nadenken.

    En dooooor......:roflmao:
     
  17. Mum1921

    Mum1921 Actief lid

    26 jan 2022
    394
    93
    28
    Ja heb zeker zin in een borrel maar t liefst zou mijn zoon ook de baby willen zien en wij zelf ook. maar goed. Het is hun keuze het zo te doen.
    Wie weet wat iemand al aangaf weten ze alle namen niet.
    Nogmaals ik vraag t wel bij hun na wat hier komen verkeerde reacties los over mijn schrijven.
     
  18. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.965
    113
    noord holland
    Ik zou even vragen of m'n kind ook welkom is. Zo niet, zou ik aangeven niet te kunnen. Ook geen andere keer, want ze geven een borrel dus proberen ze juist losse bezoekjes te voorkomen.
    Ik zou zelf niet één van ons tweeën erheen laten gaan. Dit soort dingen vind ik gezellig met ons gezin en anders niet. Interesse tonen kun je ook met een kaartje in de bus na de bevalling of een keer een praatje op straat.
     
    Mum1921 vindt dit leuk.
  19. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.031
    5.175
    113
    Ik zet nooit alle namen op de enveloppe als ik kaartjes stuur; een kaartje adresseer ik aan de volwassenen tenzij het specifiek voor een kind is. Daar zou ik niks achter zoeken.
    En gewoon vragen is hoe dan ook de enige oplossing voor dit ‘probleem’, want het gaat om wat die mensen willen, niet een paar willekeurige forumleden die die babyborrel niet organiseren… Ik zou gewoon zeggen dat jouw zoon heel graag de baby wil zien, of hij welkom is op de borrel of dat hij misschien los van de borrel even kan komen kijken.
     
    Mum1921 vindt dit leuk.
  20. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.675
    33.044
    113
    @Mum1921
    Ik was benieuwd; heb je het al gevraagd en zo ja, wat zeiden ze :D
     

Deel Deze Pagina