hoe lang maximaal tussen de voedingen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Xellepel, 15 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Hoi meiden,

Af en toe slaapt mijn zoontje overdag zo lang dat ik hem wakker maak voor de voeding.
    Hij is bijna 3 maanden, 7 kilo en krijgt sinds een paar dagen nog maar 5 borstvoedingen per dag. En slaapt de nacht door.

Vandaag bijvoorbeeld ook;
    Vandaag heeft hij om 14.30 uur de borst gehad. Is een uur later gaan slapen en slaapt nu (19.15 uur) nog. Dan zit er dus al bijna 5 uur tussen de voedingen. Moet ik hem nu wakker maken? Ik twijfel, wil dat hij genoeg drinkt maar ook goed slaapt. Wil ook weer niet dat hij teveel slaapt en vannacht wakker wordt of morgenochtend heel vroeg.

Wat moet ik doen?

2. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Hier zei het ziekenhuis, evenals de kraamverzorgster, en de verloskundige dat je ze toch echt wel wakker moest maken na 4 1/2 uur. Dat heb ik dan ook altijd gedaan, en onze dochter slaapt vanaf week 6 al door van savonds 19.30 tot de volgende ochtend 08.00

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.260
    1.165
    113
    Ik hield 5 uur aan als absolute max, maar in de praktijk maakte ik haar vaak wel na 4-4,5 uur wakker overdag.

Inmiddels, 5 mnd oud, ben ik al blij als ze er overdag meer dan 2 uur tussen laat ;), ha ha... Kan allemaal zo weer veranderen.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik hield de 1e 6 weken max 3 uur aan, daarna max 4 uur. Maar hier clusterde ze s avonds dus de schade werd dan wel ingehaald.
    5 voedingen is wel weinig rond deze leeftijd en misschien niet ideaal voor je productie.

5. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Ik had eerst overproductie, en toen is mijn productie flink gekelderd tijdens de eerste menstruatie... Opzich vind ik dat heerlijk want ik had altijd enorme last van stuwing en spuitende melk, dus het was een braspartijtje hier. Maar nu houdt ik toch max 4 uur aan, omdat anders mijn productie te laag dreigt te worden hoor. mijn ventje zou makkelijk door kunnen slapen maar ik zet toch de wekker snacht.
    Maar dit is per persoon verschillend... mijn buurvrouw voed haar baby (die 8 dagen jonger is dan mijn ventje) vanaf 4 weken maar 4 keer per dag!!!!!! En dat houdt zo dus al al die tijd vol.... Zou ik niet kunnen hoor, maar er zijn dus mensen waar dat makkelijk bij kan....

6. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Ik hou ook max. 4 uur aan. Zoontje is nu 9,5 week oud en komt nog 6 keer voor een voeding.

7. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Na een week of 6 hield ik ook max 4 uur aan, daarvoor ongeveer 3 uur.
    Wij merkten dat als ik haar niet 5 a 6 x liet drinken op een dag dat de nachten/avonden dan onrustig werden en mijn productie omlaag ging.

Deel Deze Pagina