Onze Emma is nu bijna 7 weken, en slaapt overdag nog nauwelijks in haar bedje. Of ze ligt bij mij, in haar box of kinderwagen. In haar bedje wil ze overdag nog amper slapen,of we zijn even op pad geweest en ze dan echt heel moe is dan leg ik haar dus in bed voor echte rust... Om ongeveer 18.00 krijgt ze een flesje,en daarna ligt ze dan lekker bij mij als ik tv kijk, en na haar flesje van 21.00 leg ik haar dan echt in bed en valt ze als een blok in slaap. Ik maak haar dan nog wakker voor haar 24.00 flesje, en daarna op haar verzoek snachts... Maargoed,nu mijn vraag dus, hoelaat lag/ligt jullie baby van ongeveer deze leeftijd echt op bed voor de nacht??? Aangezien ze straks toch ongeveer vanaf 19.00 op bed moeten gaan... En hoelaat gaf je dan de laatste flesjes?
heb net gereageerd in ander topic over baby van ts van 11 weken daar staat mijn 'schema' (lang niet zo strikt als bij anderen.... Sinds 2 weken ofzo slaapt ze niet meer in de kinderwagen en al ietsje langer niet meer in de box. Box willen we duidelijk houden om te spelen..
maik is nu ook 7 weken.. dit is zijn schema : 04.00 FLES daarna weer slapen in bed tot 07.30 08.00 FLES daarna in box wakker 09.00 weer even naar bed 11.00 wakker en weer spelen 12.00 FLES en in box (of als we weggaan in de wagen) 16.00 FLES dan box tot hij moe is en naar bed om 19.00 of 20.00 krijgt hij een fles in het donker op de slaapkamer, na die fles kan ik hem zo wegleggen en valt hij als een blok in slaap. Ik probeer hem zo min mogelijk in de box te laten slapen, dit omdat ze daar snel aan wennen, en bovendien is het in de huiskamer erg druk en komt hij niet voldoende aan zijn rust. Ik laat hem ook niet in mijn armen in slaap vallen (dit wil hij ook niet en geeft hij aan door te strekken en te gaan huilen dat hij plat wil liggen). Als we weggaan slaapt hij natuurlijk wel gewoon in de maxi cosi.
Toen ging onze zoon nog tussen 23u en 00u slapen (in bed dan). Hij clusterde 's avonds meestal of lag gewoon in mijn armen terwijl ik tv keek. Stilletjes aan is het vroeger geworden en nu gaat hij sinds een kleine 2 maanden rond 19u30 slapen. Hij is een hele tijd rond 21u gaan slapen.
Toch ook wel he... Ik denk dat we van het weekend maar eens gaan proberen om 20.00 en dan 23.00 aan te houden, wie weet hoe dat loopt...
mijn zoon is nu 8 weken en gaat meestal rond 20.00 naar bed krijgt dan om 23.00 uur nog een voeding en slaapt dan meteen weer. wordt nog wel wakker voor nacht voeding. hij slaap altijd in zijn bed, als ik merk dat hij moe wordt leg ik hem er gewoon in, en anders standaart als hij ongeveer 1,5 a 2 uur wakker is. leg hem dan wakker in bed dat is beter zo leert hij om zelf in zijn bedje in slaap te vallen. dit werkt voor hem heel goed.
gisteren liep het weer anders, maar daar was ik ook wel tevreden over: 2u30 (daar was ik dan minder tevreden over, maar het gaat om wat erna komt ) 6u30 11u00 16u00 20u00 23u30 en vanmorgen weer pas om 6u00!!