wij wonen in een huis waar je alleen naar binnen kunt door middel van een brandtrap. die is nu hardstikke glad door de sneeuw, en vind het doodeng om mijn dochter hier van naar beneden te dragen. ook zie ik het niet zitten om met de buggy door de sneeuw te lopen, en mijn dochter is bang voor de sneeuw (koud!) dus durft er ook niet door te lopen. nu kom ik er net achter dat haar melk bijna op is en moet dus met spoed deze gaan halen. (dom, had ik gisteren moeten kijken toen vriend thuis was, maar helaas). deze winkel zit aan het einde van de straat, dus ik kan binnen 5 minuten terug zijn. buurvrouw is niet thuis.. wat zouden jullie doen, haar voor die 5 minuten in haar stoeltje voor de tv zetten of niet? vind het dood eng om haar alleen thuis te laten, maar weet ook niet hoe ik dit op moet lossen?
Oefff dat is heel moeilijk zeg. Kun je niet met dochter op schoot zittend van die brandtrap af? Liever een half uur langer bezig dan 5 minuten doodsangsten uitstaan.
kun je niet even wachten tot ze in bed ligt? dat zou ik zelf veiliger vinden, dan kan ze in ieder geval geen kant op, ik zou haar niet alleen in haar stoeltje laten zitten.
Heeft ze trouwens echt melk nodig nu? Een keertje geen melk is toch niet erg. Kun je niet wachten tot je vriend thuis is?
hoe oud is ze?Kun je geen gewone melk gebruiken als nood? mijn zoon kreeg omdat hij geen opvolgmelk luste gewone melk aangelengd met water (was in overleg met CB.)toen was hij 8 maanden.
Ik zou tijdens haar slaapje even gaan. Zo laat ik vaak even de hond uit. Ik durf nu ook echt niet met de kleine naar buiten.
ik durf isa niet eens alleen (slapend in bed) te laten om de post beneden te halen.. maar vallen is ook geen optie... lastig.. kun je niet iemand bellen??
Ik zou Milan echt nooit alleen thuis laten, ook niet voor 5 minuten. Wat ik zou doen: of toch meenemen naar de winkel(heel voorzichtig van de trap af, desnoods zittend ofzo?) of naar de winkel als mijn vriend thuis zou zijn. En als die te laat thuis zou komen dan maar een keer geen melk (ze is ruim een jaar zie ik, dan kan je best een halve dag zonder melk volgens mij ).
ze is nu 16 maanden en drinkt gewone melk, die is op.. wou ook eigenlijk wachten tot ze sliep, maar dat ga ik niet redden, ze krijgt altijd voor haar middagdutje een fles pap, en daar heb ik m dus voor nodig.. ik kan haar wel vast zetten in haar stoeltje, dus dat is het probleem niet.
Je dochter is 2 maanden ouder dan die van mij maar soms als die van mij in de stoel zit en ik ben opruimen hoor ik der roepen, mamaaaa waa be je?!!! En als ik niet meteen even antwoord, mama is hier dan roept ze nog een keer. Sinds maandag kan ze mama waa be je zeggen dus helemaal in nu haha. Maar lijkt me niet zo leuk voor je kleintje als ze je roept en je reageerd niet.
Ik zou wel gaan hoor, heb je anders geen box waar je dr even in kan zetten? Bel desnoods je man even (als je die hebt natuurlijk) dat je naar de winkel bent voor 5 minuten en dat je weer terugbelt wanneer je terug bent?
ik zou niet gaan, stel dat er iets gebeurd een ongeluk zit in zo'n klein hoekje! kun je niemand bellen om even voor je te gaan? een moeder, vriendin etc?
heb het ook weleens gedaan. supermarkt zit hier tegenover. maar had ze in de box gezet en was dus ook echt met 5 minuten terug.
Ik zou haar niet alleen voor de tv zetten. Misch wachten tot ze op bed ligt? of heb je het nu nodig? Als je bij in de buurt woonde had ik je meteen een pak melk gebracht haha!
Kun je zo'n papfles niet met alleen water maken en dan wat meer pap er in doen? Weet niet of ik nu wat raars zeg want hier word er geen pap gegeten en gedronken dus geen verstand verder daar van.
Wat ik nog wel eens doe is pap maken van fruit... Fruit met bambix dus. En wellicht een beetje yoghurt er door heen? wordt het wat meer pap van. Alleen water is erg smakeloos (denk ik )
ik zou haar nooit alleen laten.. en zeker niet alleen voor de tv.. stel ej voor dat er wat gebeurd.. zou toch heel voorzichtug proberen van de trap af te gaan.. en anders zou ik haar wat anders te drinken geven.. succes!
Dan geef je haar dit keer ipv een papfles toch een broodje? met 16 maanden is een papfles toch niet echt meer noodzaak lijkt me.