Baby Boy is erg hongerig,

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Willem en angel, 13 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem en angel

17 apr 2008
    43
    0
    0
    Hallo

Ik heb net ook al een vraag gesteld maar deze gaat ergens anders over.

Ik geef borstvoeding mijn zoontje is nu 5 weken oud. (jong)
    maar hij wilt heel vaak drinken zo komt het wel eens voor dat hij tussen 12 en 14:00 uur 3 keer 20 min lang drinkt.

Zo heb ik eigenlijk voor mijn kindje van 18 maanden weinig tijd.
    (dit maakt mij best verdrietig want hij mag niet in eens veel minder aandacht krijgen nu er een tweede is.)
    Verder drinkt hij ook erg gulzig en verslikt zich vaak
    (dit waarschijnlijk omdat de tepel erg lang blijft spuiten)

Hij is ook gewogen op het conslutatie bureau en hij komt wel 300 gram per week aan, mijn zoon was bij de geboorte een 7 ponder maar hij is nu al bijna 10 pond ! volgens het bureau is 150 gram het uiterste. En is dit fors over de curve.

Maar goed,er zit dus nooit 3 uur tussen de voeding alleen als we met de auto weg gaan, en soms tussen 12 uur s'nachts en 03;00.
    Dit houd in geen glaasje wijn, anders heb je echt een krijs baby als je hem 3 uur lang en voeding verbied, en dit houd ook in geen tijd meer voor jezelf en mijn kindje van 18 maanden. Dit is best vermoeiend want als ik de was moet doen, zit meneer aan de borst, als ik opruim moet hij ook weer, enz....Ook slapen komt niet veel van. (maar dat hoort er bij daar zal ik niet over klagen)

Hoe lang gaat dit aan houden? zijn dit regel weken?
    Want ik heb dit prima voor mijn kindje over hoor, begrijp mij echt neit verkeerd !maar niet tot 6 maanden (zo lang ben ik bv van plan)

Mijn eerste kindje moest na 3 weken van het consultatie bureau op speciaal flesvoedig 'forte' voor hongerige baby's.

Daarna sliep hij ook gelijk de nachten door.
    Maar is dit echt nodig? het bureau vind dat hij veel aankomt en ik voor mijn eigen rust fles voedingen moet gaan geven.

Soms drinkt hij zoveel dat hij ervan moet spugen en dan 15 min later weer 10/15 min wil drinken. En weer spuugt. Maar dit is niet elke dag het geval (gelukkig)

maar er zit nooit lang tussen, en huilt/krijst als of hij krampjes heeft, en beweegt zich dan erg agresief, als ik hem geen borst geef.
    zodra je hem deze geeft drinkt / klokt hij gulzig aan de borst. Speentje heb ik geprobeerd maar deze werkt alleen als hij in de tummy tub zit. Anders trapt hij er niet in.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik vind het zo zonde om met bv te stoppen ondanks het volgens het consultatie bureau beter voor het gezin is.
    Dit kan toch best tijdelijk zijn? Duurt het trouwens langer voor een kindje de nacht door slaapt met bv dan met fv? Dan houd ik daar namelijk rekening mee.

Nogmaals excuses voor het lange bericht, ik ga maar snel de kleine man eten geven , hahah. :)

Mvg,

Angeline

owjah hij poept ook heeel erg veel, elke luier is goed nat en vol mosterd poep. (misschien dat u er iets aan heeft)

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    hoi angeline,

ik denk dat je kindje erg veel melk binnenkrijgt. wat je dan ziet is dat kindjes kort veel drinken, vol zitten, spugen, kort slapen, weer willen drinken, snel vol zitten, kort slapen....en ga zo maar door. eigenlijk wil je dat hij wat langer voort kan op een goede voeding!

bied 1 borst aan. laat die goed leeg drinken. laat de eerste stralen (het eerste toeschieten) weglopen, zodat hij in alle rust de voeding tot zich kan nemen. ook is dan de eerste 'voormelk' weg. hierna komt al vrij snel de vettere melk, en deze wordt steeds vetter naar een voeding toe. dus: eerste melkstroom weg laten lopen, dan borst uit laten drinken.

komt hij binnen de 3 uur weer, dan biedt je dezelfde borst aan. zo krijgt hij weer wat vettere melk. pas na 3 uur wissel je van kant.

in de ochtend ga je morgen 1 keer helemaal leeg kolven na de eerste voeding. vanhier uit ga je opnieuw je vraag en aanbod op elkaar afstemmen, want dat lijkt een beetje in de war. dit doe je 1 keer op een ochtend. mogelijk nog de dag erna, maar dan niet meer. (anders houd je het in stand)

mnogelijk drinkt je kindje na een dag of 2, 3 rustiger en kan hij iets langer op de voeding door. let ondertussen op de andere borst, dat je niet teveel stuwt, dan enkel de spanning eraf.

met slapen, misschien kun je hem inbakeren om tot rust te komen, zodat hij langer dan een uur slaapt? maar probeer eerst bovenstaande uit, en dan pas weer het volgende.

veel succes, lees ook eens op www.borstvoeding.nl op het forum over veel melk. daar vind je tips en kun je een folder downloaden over dit onderwerp.

doorslapen kun je niets over zeggen in het begin...

groetjes heidi margit

3. Willem en angel

17 apr 2008
    43
    0
    0
    Heel erg bedankt voor uw advies. Ik ben benieuwd of het gaat lukken. De kleine man drinkt soms wel 30 min aan Een borst. Moet ik dan na een halfuur als hij weer komt alsnog de zelfde kant geven? Want de stuwing in mijn borsten komt er snel, en beginnen dan al te spuiten zonder dat mijn kindje drinkt, dan voel ik een enorme druk achter de tepel.
    Ook heb ik wel gemerkt sinds een paar dagen dat hij ook erg veel van geborgenheid houd, maar het happen en zoeken houd als nog niet op dan. Ik ga het proberen wat u zegt. Ik ben erg blij dat u niet gelijk voorsteld om te stoppen met borstvoeding en over te stappen op Flesvoeding.
    Alvast bednakt !

Mvg Angeline

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    hoi

probeer binnen de drie uur dezelfde kant aan te leggen als hij weer komt. je lichaam moet echt gaan snappen dat er nu teveel melk wordt gemaakt. waarschijnlijk zul je merken dat je misschien vaker dan 1 a 2 dagen na de ochtend voeding dient af te kolven. geef het even tijd en inmiddels de ergste druk weg laten lopen zodat de druk achter tepel weg is. (tepelhof met de hand leegkolven/masseren bijvoorbeeld?) zet hiervoor je duim aan de bovenrand van de hof, de overige vingers aan de onderrand van de tepelhof, til de borst licht omhoog en breng richting ribbenkast, dan licht druk uitoefenen op de boven en onderrand van de tepelhof om de melk er uit te 'kolven' zo kun je de hof een beetje rondom kolven en zo de ergste druk weg halen.

let wel op rode plekken, blijft de stuwing aan, vraag dan een lactatiekundige in de buurt je te helpen bij productie temperen. (bijvoorbeeld door 1 kopje saliethee in de ochtend te drinken en 1 rond 15.00-16.00 uur)

succes verder!
    heidi margit

Deel Deze Pagina