Hallo, Onze dochter is morgen 2 weken oud, overdag is ze rustig en vrij veel wakker, maar 's nachts is ze dat ook helaas! Afgelopen nacht was ik met haar bezig van half 12 tot 5 uur! In die tussentijd was ze vrij onrustig en wilde steeds kleine beetjes drinken. Mijn man vind dat ik te veel in haar buurt ben 's nachts, dat ik haar te veel oppak als ze aan het schreeuwen is. Al vanaf de geboorte heeft ze wakkere nachten gehad, maar ook 5 nachten dat ze wakker werd voor 1 voeding en daarna gelijk verder sliep. Onze zoon was ook een vroege buikslaper, tegen advies in van het cjg hebben we hem op zn buik laten slapen steeds. Vanmorgen kwam ik er achter dat onze dochter het ook fijn vind om op haar buik te liggen! Ze mopperde wel eerst even, maar na 10 minuten dommelde ze in! Nu zijn mijn vragen: Is het verstandig om mijn dochter op haar buik te laten slapen? Ze kan haar hoofd al goed draaien naar links en rechts, ook drukt ze zich regelmatig op met haar armen. Wat te doen met de nachten? Zal ik haar steeds beetpakken als ze aan het schreeuwen is? Want ze is dan wel steeds echt wakker, kijkt rond haar heen en geeuwt dan ook nog. Een teken voor mij dat ze dan nog echt moe is! K had iets gelezen over 10 minuten methode. Iemand daarmee bekend??
Durf je het aan om je dochter op haar buik te laten slapen, eventueel ook 's nachts? Hier was dat de oplossing ook in combinatie met reflux en kramp, maar je moet het wel zien zitten en het risico willen/durven nemen. Kan zomaar zijn dat het in de nachten dan ook beter gaat maar het is echt jouw keuze. Heelveel succes met het zoeken naar de oplossing.
Had het er net met mn man over en we gaan het proberen aan gezien wij zelf ook buikslapers zijn en onze zoon ook. We gaan dan wel regelmatig kijken naar ademhaling. Ze ligt nu vanaf half 12 op haar buik te slapen in de box!!! In het begin was ze een beetje aan het mopperen, maar was vrij gauw vertrokken. Beter zo slapen dan helemaal niet slapen!
Buikslapen is echt iets wat je zelf moet beslissen. Ik heb voor gekozen. Maar dat doet er niet toe. Wel denk ik dat het met een baby van 2 weken echt nog veel te vroeg is om haar bij huilen te laten liggen en zelfs de 10minuten regel toe te passen. Dat zou ik nog geen eens bij mijn dochter doen. Je kindje huilt niet voor niets, het wil waarschijnlijk bij jou zijn en dat is volkomen normaal.
Dat ligt echt aan jezelf, wel pakte ik zelf dat mijn kleintje zo jong was haar gewoon bij me. Alles is nog wennen voor zon kleintje, en wilt gewoon lekker bij mam of pap liggen. Verwennen kun je ze nog niet..
Hier ook een buikslaper, met 2 weken sliep hij overdag op z'n buik en vanaf 8 weken ook 's nachts. Wij hebben eerst nog inbakeren geprobeerd, dit ging eerst goed, maar later werd hij er echt kwaad om, dus toen ook 's nachts op z'n buik gelegd. Maar zoals hierboven, je moet jezelf er goed bij voelen. Hier hadden wij een babyfoon met camera, dus zodra ik wakker werd 's nachts keek ik even op de camera en meestal ging ik ook nog even bij hem om een hoekje kijken. Verder lieten wij hem hier ook nog niet huilen toen hoor! Heb ook nachten doorgebracht half zittend in bed met een slapende baby op m'n borst, omdat hij echt niet in z'n bedje wilde...
Wij laten onze zoon wel op zijn buik slapen en slaapt er veel beter door. We hebben een babyfoon met camera en een aerosleep voor extra veiligheid. Nu zullen er veel mensen gaan zetten dat de aerosleep schijnveiligheid is maar nee we hebben hem niet om wiegendood te voorkomen want dat kan niet. We hebben de aerosleep zodat hij kan doorademen met zijn neus in het matras en zodat er minder warmtestuwing is (wat een reden is waarom ze niet op hun buik mogen slapen). Als je het niet erg vind, gewoon doen. Persoonlijk ben ik een voorstander van oppakken bij huilen ookal ben je dan veel bezig. Een kind huilt omdat zij of hij je nodig heeft. Ik vind dat je daar op mag reageren. De 10 min regel was dan ook niks voor mij. Als jij het wel wat vind kan je het natuurlijk proberen.
Ik durfde het zelf pas aan met 12 weken met ons zoontje en nog sliep ik erg onrustig, want ik bleef bij hem checken of zijn neusje vrij lag. Ondanks dat hij toen al aardig zijn hoofdje kon tillen zat het mij niet lekker en zou zelf het nooit hebben aangedurfd met 2 weken. Hij merkte er niets van, sliep heerlijk en nog steeds heerlijk op zijn buikje.
Afgelopen nacht heeft ze heerlijk op haar buik geslapen! Ze kwam om 12 uur en half 5 om voeding en sliep daarna gelijk verder!
Wij hebben ook 2 buikslapers. Ik vond het ergens ook lastig, ivm de adviezen. Alleen als je een keuze 'moet' maken tussen buikslapen of niet slapen? Tja wij hebben gekozen voor buikslapen. Wij hadden overigens wel een aerosleepmatras. Verder denk ik dat je een baby niet bij elke kik op moet pakken, maar ik ben ook tegenstander van laten huilen. Een baby huilt met reden en niet om ouders te pesten
Hier heeft hij ook een tijdje op zijn buik geslapen omdat hij zo onrustig was. Ik had een Nannycare sensor matje die een alarm af geeft als een kindje langer dan 20 sec niet ademt... ik vond het een hele geruststelling (padje staat nu trouwens op MP want ZL draait alle kanten op en ik heb nu wel vertrouwen)
Ik zou het doen en wel met de reden dat het voor veel meer rust zorgt. Onze dochter heeft ook aan het begin veel gehuild maar ik durfde het buikslapen niet zo goed aan (alleen overdag en dan checkte ik voortdurend). Achteraf had ik dit wel moeten doen. Ze kan nu zelf heen en terug draaien en slaapt de hele nacht op haar buik. Ik heb haast niks in het bedje liggen, slaapzak aan en het bedje staat pal naast me. Ook heeft ze een speentje in. Als ik dan nachts wakker word check ik even!
Hier ook 3 buikslapers gehad, als ik moet kiezen tussen buikslapen of niet slapen kies ik echt voor het eerste 😊. Ook vind ik persoonlijk niet dat je een baby van die leeftijd moet laten huilen, je kindje is nog zo klein, die wil gewoon getroost worden. Mijn jongste OS nu dik 7 maanden en ook haar laat ik nog niet huilen, krijg dat niet over mn hart 🙈
met huilen bedoel ik niet krijssen en gillen, maar meer mopperen. Hier afgelopen nacht weer heerlijk geslapen! Er zat zelfs een keer 5 uur tussen!