Mijn 2 dochters zijn allebei eczeemgevoelig. Nu op vakantie in Oostenrijk en de afgelopen jaren nooit zonnebrand nodig gehad. Nu wel, want het is gelukkig prachtig weer , maar ik merk wel dat mijn beide dochters onder deeczeem zitten. Nu komt dat sowieso al sneller met warm weer, maar heb het idee dat het van de zonnebrandcreme komt die ik heb. Juist omdat het alleen op de plekjes zit waar gesmeerd word en niet op de plekken die ongesmeerd zijn, zoals onder de kleding. Nu heb ik dit jaat e.tos zonnebrand bij me, factor 50 en een andere van de tuinen, een witte fles met groen dopje, ook factor 50. Wie weet eenzonnebrandcreme die zo neutraal mogelijk is, voor de gevoelige eczeemhuid? Vind het erg sneu dat ze zich zo openkrabben, maar niet smeren is geen optie hier.....
Hier ook voor onze eczeem gevoelige kindjes Vision. Scheelt een heel aantal keren smeren (is niet hun favouriete bezigheid) en het verergerd de eczeem niet.
Ik heb er zelf geen last van gelukkig, misschien no ad? Die gebruik ik ten minste... ook voor Gideon. Ben er wel blij mee.
Hier ook een gevoelig huidje, maar hij reageert wel goed op die van de etos en van nivea, misschien die laatste eens proberen? Ik smeer zelf trouwens maar heel af en toe factor 50, maar meestal factor 30. Als je namelijk altijd factor 50 gebruikt kan dat juist ook weer een zonneallergie opwekken namelijk.
De enige zonnebrandcreme waar mijn dochter goed op reageerde vroeger was die van Vichy. Van ALLE anderen kreeg ze eczeem/uitslag/rode vlekken.
Helaas zijn hier in Oostenrijk de genoemde cremes niet te koop, op vichy na ben ik bang. Wij gaan morgen even naar een apotheek in de buurt voor wat informatie en advies. Mijn oudste dochter heeft er nu zo een last van dat zelfs een badje zonder zeep al pijn deed! Iets smeren deed ook al pijn. Ze heeft zich van. Top tot teen opengekrabt! Heel erg bedankt voor alle adviezen, ik hoop dat we morgen iets wijzer worden.......
Degene die ik heb van de t.uinen is lovea, bio-organisch en zonder parfum, parabenen enzo. Maar ook daar dus uitslag van.....
Ik vond ook dit nog, bepaalde oliën die van nature beschermen tegen de zon: Wortelzaad olie: SPF 38-40 Frambozenzaad olie: SPF 28-50 Tarwekiem olie: SPF 20 Avocado olie: SPF 4-15 Kokosolie: SPF 2-8 Olijfolie: SPF 2-8 Macadamia olie: SPF 6 Amandelolie: SPF 5 Shea Boter: SPF 3-6 Jojoba olie: SPF 4
Wij hebben bij de apotheek zonnebrand van la roche posay gekocht. Dit is ook de enigste waar hij niet op reageert. Inderdaad apotheek proberen, gebben wij ook gedaan dus
Hier ook 2 kindjes met eczeem en ik gebruik Louis Widmer. Ik gebruik factor 30, dan kan de huid wat beter ademen dan met factor 50.
Wij gebruiken niveau sensitive factor 50, geen reactie. Eczeem is trouwens ook nagenoeg weg sinds deze winter. In ieder geval is deze ongeparfumeerd en trekt goed in, dus wel prettig in het gebruik.
Ik gebruik Nivea. Smeert goed uit ook. Geur vind ik niet zo, maar dat is persoonlijk. Ik las hier dat altijd factor 50 niet goed is? Ik dacht juist dat dat moest bij baby's?
We zijn vandaag hier bij een apotheek geweest, in Oostenrijk, nog moeilijk duidelijk maken wat je wil. We hebben er nu een van Daylong, was volgens haar de beste voor een erg gevoelige huid, factor 30 dus wel wat vaker smeren. Benieuwd hoe het gaat nu. Vanavond bij de oudste gelukkig wel gewoon de vaseline cetomac... Kunnen smeren. Ik heb namelijk het idee dat bij vet houden de huid sneller geneest, of zie ik dat verkeerd? Mijn vriend dacht eigenlijk dat het beter was niets te smeren......
Ik zou ook smeren op droge beschadigde plekken. Wij hebben ook Lavera. op basis van mineralen in plaats van chemische troep. Hopelijk werkt die je nu hebt ook voor de gevoelige huid!!! Fijne vakantie nog!!
Hier gebruik ik ook NO-AD. Factor 30. Deze plakt niet en beschermt goed. Ook waterproof. De eczeem wordt niet erger, terwijl dit bij Garnier en Nivea wel is. Daar zie ik echt gelijk een rode vurige reactie.