Hoi, Mijn jongste is bijna 1 jaar en zat vanmiddag steeds jaloers voor het raam naar buiten te kijken waar zijn grote broer in de tuin aan het spelen was. Ik laat hem eigenlijk nog niet buiten spelen. Hij loopt nog niet, dus kruipt dan de hele tuin door, over de koude en vieze grond. Ik zat wel te denken om hem een oude joggingbroek over zijn spijkerbroek aan te trekken en hem dan toch maar te laten gaan. Laten jullie je baby buiten spelen?
ik doe Mika wel eens in de loopstoel naar buiten! dan kan hij wel lekker in de buitenlucht spelen. groethes Ylona
Persoonlijk zou ik het nog niet doen vind idd dat de grond enzo nog te koud is om op te kruipen. Ik zou persoonlijk liever gewoon even wachten tot het echt warmer word zegmaar ! Maar oke, is het echt drama's met die kleine, dan misschien extra dik inpakken en zomaar even een kwartiertje laten gaan? Of met jou aan de hand buiten wat stapjes zetten als ie dat al doet? Zodat ie niet over de grond hoeft te kruipen. Maar oke, zover zijn we hier gelukkig niet die van ons kruipt nog niet echt en vind het prima om met mama voor het raam naar broer, zus en papa te kijken !
Wij zijn nu druk bezig met onze tuin, en afgelopen weekend was het lekker weer (zonnetje, niet veel wind en een graad of 5), dus onze meid krijgt gewoon een skipak aan en gaat op de deken buiten zitten, en houd het dan ook makkelijk 1,5 uur vol. Ze kan dan wel niet kruipen, maar trekt zich ergens aan op en gaat aan de wandel. Zolang je kindje niet ziek is, ben ik ervan overtuigd dat het wel gezond is om ook met dit weer lekker naar buiten te gaan. Ik moet er wel bij zeggen dat onze meid geen koukleun is en ook graag buiten is met dit weer (tenminste ze straalt dan helemaal). Ik zou zeggen gewoon lekker naar buiten, dikke broek en jas aan (of skipak) en lekker laten gaan.
Ik doe het hier nog niet, maar Thirza is dan ook veel ziek geweest de afgelopen tijd, dus dat was mede reden om 'r maar ff niet over de koude natte grond te laten kruipen idd... Ik hoop hier op snel iets warmer weer en dan moet ik idd maar ergens een lekkere dikke speelbroek zien te scoren
Oh, skipak is idd echt een goed idee. Die heb ik hier nog wel liggen. Leuk, dan mag hij vrijdag ook lekker buitenspelen op zijn manier.
Djayson gaat ook wel eens mee buiten spelen op het KDV.. Hij kruipt of loopt achter iets aan lekker rond.. Na 10-15 min gaat hij weer lekker naar binnen, al is meneer het meestal niet mee eens, die wil wel langer naar buiten
Ik heb zo'n loopautootje met duwstok eraan. Er zit ook een soort ring omheen dat de kleine er niet uit kan vallen. Vanaf een maand of 8 (sinds ze zelf kon zitten) rijden we daar al rondjes mee buiten. Ze vind het geweldig! Ook fietsen we nu wat vaker of lopen we een blokje om, maar ja, ze loopt dus ook al.......(struikelt wel over bijna ieder blaadje en takje)
Ik vind haar daar net nog iets te klein voor. Ga wel elke dag met haar naar buiten in de wandelwagen maar kruipen over de koude grond buiten zie ik niet zo zitten. Kan inderdaad weleens op de oprit met haar lopen achter het loopkarretje, dat is wel een idee. Verder hoop ik dat het snel warmer wordt buiten!
nee ik laat een kind van een jaar in dit jaargetij niet buiten spelen zeker niet op de grond. even op een driewieler als het straks wat warmer wordt maar meer niet.
Nou nee, ons meisje kan al goed lopen en zelfs rennen maar toch laat ik haar nu niet buiten spelen hoor! Als het zonnetje schijnt lopen we wel eventjes samen buiten maar zoals nu (het vriest 's nachts?!) blijft ze lekker binnen spelen hoor! Een frisse neus halen is goed, maar op de grond spelen buiten echt niet hoor...zo lang de R in de maand zit, gaat ons meisje echt niet op de grond zitten hier!
Luca speelt iedere dag een uurtje buiten, wat hem betreft nog langer. Lekker scheppen en kliederen, takken zoeken voor de hond, ik zou niet weten wat ik met hem aan moest zonder de tuin!! Hij loopt alweer langer natuurlijk, maar ik denk dat als hij jonger was en niet kon lopen, ik ook een skipak aan zou doen en mijn kleintje lekker in het zonnetje in de tuin zou laten spelen. Rond een uur of 11 is het heerlijk buiten als de zon schijnt. Het is alleen maar heel erg gezond voor zo'n kleintje om buiten te spelen. De grond is koud, maar met een lekker pak aan is dat echt niet erg. Een half uurtje buiten worden ze echt neit ziek van.