Hallo! Mijn zoontje heeft sinds een dag of 4 dat hij vaak in zijn slaap ff huilend wakker word! hij slaapt echt nog, je geeft m zn speen en hij slaapt weer verder.. Verder slaapt hij overdag echt heel kort, half uur of 3 kwartier, dan wil hij na een uur weer slapen! Hij is ook overdag wat onrustiger, hij probeert te tijgeren, gooit zn kont omhoog op zn rug maar ook als hij op zn buik ligt, zijn borstkas duwt hij de lucht in( hij gaat dus nu naar achteren ipv naar voren) Het lijkt m te frustreren dat zijn lijf niet meerwerkt... Hij lijkt wel wat eenkennig opeens, als ik uit het zicht ga is het huilen!Bij mn man is dat niet. Bij vreemde mensen krijgt hij een siplip. Eten wil hij ook, probeert alles te pakken wat wij in onze mond doen, en smakt er dan ook bij! Hij krijgt een half potje fruithap, en savonds groente(wat hij echt niet lekker vind! iemand tips??) hij krijgt een lange vinger en soms een korstje brood! vind hij heerlijk! AL met al lijkt het alsof hij een sprongetje maakt, hij is 5 maanden dus lijkt me nog wat vroeg hiervoor..of niet? herkend iemand dit? gr angel
5 maanden sprong Dit kan enkele dagen tot een paar weken duren... Ineens merk je weer dat hij meer en makkelijker gaat slapen, vrolijker is en is de sprong voorbij....
er is een sprong met 4,5 maand en een sprong met 6 maand waarschijnlijk heeft je zoon de sprong van 4,5 maand wat later of voelt hij die van 6 maand al aankomen.... Meestal merk je (wij wel) dat je kindje vóór een sprong al wat veranderd.
ja idd... Ik denk dat het die van 6 maanden is want die van 4,5 maand had hij met 4 maanden.. en wat ik erover lees, passen zijn "dingen"meer bij die van 6 maanden..
wij zitten volgens mij ook middenin een sprong??? precies t zelfde verhaal!!en ook als ze wakker wordt super vrolijk maar na een half uur is t alweer pet...ze is ook heel hongerig??hoort dat er ook bij?
Ja hoor hier ook!!! Heel vreemd maar Tygo gaat ineens heel hard brullen als hij andere mannen ziet of bij zijn lievelings tante op schoot zit, Hij wil dan alleen maar bij een van ons. Overdag gaat het hier wel goed, maar 's nachts weer een tijdje aan het spoken Vanacht dan maar een fles gegeven die hij echt op schrokte... Dus een sprong?? Tja ik hoop het, dan gaat het weer voorbij
onze Milan gilt ook ontzettend hard in zijn slaap, helemaal overstuur tref ik hem dan in zijn bedje aan tranen rollen over zijn wangen maar hij slaapt gewoon!! aan het begin vond ik het wel eng maar hij slaapt gewoon verder, ik ga dus alleen nog maar even kijken of er echt niks is maar voor de rest laat ik hem, hij heeft er verder geen last van. wel doet hij dit alleen 's nachts als ie slaapt overdag niet
wij hebben hetzelfde al dik 2 maanden nu. hij mompeld of praat en draait of schrikt in zijn slaap en begint promt heel hard te huilen en wil gaan staan. ik ga er vooralsnog vanuit dat het weer een ontwikkelingsfase is voor een sprong duurt het bij ons al te lang denk ik. hij wordt er dus zelf wel echt wakker van helaas en is helemaal overstuur. overdag wordt hij al hysterisch als hij nog maar boven zijn bedje gehouden wordt. hopelijk duurt het niet lang meer vind eht zo zielig.