Baby ca 6 maanden ineens heel vroeg wakker?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Onze dochter sliep altijd erg lekker uit, tot een uurtje of 8, soms wat later.
    Nu "ineens" is ze sinds 10 dagen ofzo eerder wakker en niet zomaar een half uurtje maar tussen half 6 en half 7 klaarwakker! :$ Begint dan te zingen en te gillen, niet huilen. Ook heeft ze denk ik geen trek. Ze is al een tijdje over op bijvoeding en dat breidt alleen maar uit dus dat kan het denk ik niet zijn. Ze is ook gewoon gezellig aanwezig en voor haar is de dag "gewoon begonnen!:)
    Wat we hebben geprobeerd:
    -Wel een fles geven, maar daarna gaat ze niet weer terug slapen, met als gevolg dat we de rest van de dag moeten rekken om savonds op een normale tijd uit te komen, anders ben ik bang dat het de dag erop NOG vroeger wordt :(
    - Een sterk aangelengd flesje geven en dan later op de dag gewoon beginnen, maar hierbij hetzelfde verhaal: ze gaat erna niet slapen
    - speentje geven: soms is het daarna een half uurtje stil en blijven we rekken tot na half 7, maar soms werkt het ook niet en blijven we om de 10 minuten lopen waarna ze op een gegeven moment WEL gaat huilen, want ze wil er gewoon uit ;)

Wat kunnen we doen om haar te "leren" dat half 6 echt nog te vroeg is? Ik wil haar ook niet laten wennen aan zo'n vroege fles.
    Ze krijgt savonds tussen 20 en 21 nog een laatste fles dus tis ook niet dat ze er erg vroeg in ligt.

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Tja.. dat hoort er bij ;)
    Hier kon ik hem naast me in bed planten aan de borst en viel hij meestal tussen ons in nog wel even in slaap. De slaap en wakker tijdens blijven toch veranderen, hier verschilt het per dag (hij wordt ergens tussen half 7 en half 9 wakker)

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja, tis vast weer zo'n fase.... ;), maar van mij mag het nu wel weer na half 7 worden, haha, dit breekt een beetje op als je ook nog voor je werk late diensten moet draaien etc... Half 6 vind ik toch net wat te vroeg! Helaas slaapt ze dus niet weer in na een fles...

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Heel herkenbaar.
    Wij hadden dat probleem ook rond de 6 maanden.
    Van alles geprobeert maar niks leek te helpen.
    Totdat hij ineens al om 5-6 uur s'ochtends wakker werd ;)
    Toen hadden wij besloten om,zolang hij niet huilt, hem te laten liggen en er niet heen te gaan.
    Na een dag of 3 leek hij het te snappen ofzo want ineens kon hij wel weer terug in slaap vallen.
    En nu slaapt hij zelfs uit tot 8 uur (zo laat sliep hij nooit :D)

5. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar
    Hier is de kleine nu rond 7 uur wakker (terwijl het altijd rond 8 uur was) en soms zitten er dagen tussen dat het half 6 is of nog vroeger :(
    Maar ja kan er toch niks aan doen, dus dan geef ik er maar aan toe.
    Leg hem een uur later weer op bed en dan slaapt hij zo nog door tot een uur of 9 :)
    Gister was het ook half 6 :( Vandaag gelukkig weer om 7 uur wakker :) dat zijn betere tijden.
    Geef zelf ook al bijvoeding dus probeer niet teveel extra melk te geven.
    Nog even en dan kan hij eerst op een stukje brood sabbelen voordat hij de fles krijgt :) Lijkt me ook wel makkelijk dan kan je eerst rustig zelf even eten en dan de kleine een fles.

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Sorry ging iets mis :D

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

Hier nu ook, wakker tussen 5.30 en 6. Ze slaapt deze week wel aan een stuk door, dus dat is heerlijk. Bij ons in bed nemen helpt niet qua slapen, dan gaat ze liggen feesten (zwaaien met haar knuffel, die wij dan op onze slaperige hoofdjes krijgen :D) We gaan er op zijn vroegst om 6 uur uit. Ze zal vanzelf wel iets langer gaan slapen :). En dit is al super van 19.00-5.30 aan een stuk!

Sinds onze dochter er is gaan we zeker 4x per week rond 21.30 naar bed, dan is het goed vol te houden!

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    lydia is ook al een week uur eerder wakker dan normaal, wil ze ineens rond 4/5u nog een fles (gelukkig slaapt ze daarna gelijk weer!) Ach ja, gaat wel weer over. Voor ze 18jaar is, is dat probleem opgelost:D

9. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Misschien is het dan een sprongetje ofzo, als ik hoor dat het bij meerderen rond 6 maanden een probleem is?
    Ik geef ook genoeg bijvoeding dus honger kan het naar mijn idee niet zijn en wil dan ook niet extra melk gaan geven. Bovendien helpt t ook niet voor het weer terug inslapen ;)
    Vroeg naar bed zal al helpen bij ons, haha, maar heb helaas ook weleens late dienst op het werk...

Zat me ook af te vragen of ik haar niet beter kan laten liggen zodat ze niet went aan een vroege fles. En misschien "leert" dat het nog geen tijd is. Maar ik vind het ook wel weer zielig, ze kan tenslotte nog geen klok kijken, dus weet zij veel :)
    Laten liggen is ook lastig aangezien ze dus echt hard gaat "zingen", van heel hoog en hard en naar laag en hard ;) en we hebben ook nog een zoontje die ik niet graag wakker wil hebben. Dus voor even proberen we het vaak wel, maar liever niet.
    Hopen dat het vanzelf weer over gaat...
    En snel een beetje ;)

10. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.835
    3.628
    113
    Ja, hier ook, opeens vaste prik wakker rond 5.00/5.30 uur. Terwijl hij tot nu toe altijd lekker tot 7.00 slaapt. Hij gaat meestal wel weer gelijk slapen als ik even een speentje geef, of bij ons in bed neem. Zelf neig ik idd naar een sprongetje.

11. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    hier nog een die om 6/7 uur begint te kletsen. valt inderdaad ook steeds nog effe in slaap maar duurt niet lang. eerst sliep hij tot 8/9 uur...heeeerlijk! maar dat zit er even niet in volgens mij:(
    hij kreeg eerst ook 4 flessen maar omdat ik dan gewoon niet uitkom krijgt hij er nu weer 5...even aan toegeven maar en vroeg aan de koffie...;)

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hihi en erg aan nog heeel veel van die periodes komen ;). Onze zoon heeft periodes dat hij slaapt tot 8-8:30 maar ook zomaar ineens dat ie wakker is om 5:00...
    Ik neem hem hem dan mee in ons bed. Daar slaapt hij niet, maar ligt hij een beetje te rotzooien met bijv de zaklamp,afstandsbediening enz enz. Dan kunen wij nog even blijven liggen. ALs hij het zat wordt gaan we wel naar beneden hoor.

Hier is er niks aan te doen, alleen wachten tot het vanzelf weer over gaat ;)

13. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Heel herkenbaar, dat zijn gewoon van die fases die vanzelf weer overwaaien..
    Net zoals je weleens een paar dagen hebt dat ze opeens zo lang uitslapen dat je jezelf zorgen begint te maken (misschien zelfs erger als dat ze te vroeg wakker worden..)
    Zelf draai ik me gewoon nog een keer om als Lana weer in zo'n fase zit, meestal gaat ze verhaaltjes vertellen tegen haar knuffels of begint ze opeens woordjes op te noemen die ze nog maar pas kent.
    Uiteraard als ze gaat huilen ofzo dan haal ik haar er wel vroeger uit, maar als ze dus lekker ligt te kletsen dan laat ik haar lekker in bed.

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vandaag was het 5:45 uur.... Dat laten zingen dat gaat dus zo hard en enthousiast dat ik dat niet kan laten gaan ivm ons zoontje, dus ik ben een keer of 3 gelopen voor het speentje, iedere keer als ze me zag was het lachen maar ik heb het kort gehouden, speen erin en weer weg. Uiteindelijk na ca 40 minuten sliep ze weer in!! Het kost energie maar de aanhouder wint! Nu komen we idd ook weer beter uit. ( ze slaapt nog steeds!) ik weet nu ook vrijwel zeker dat het echt geen trek is, maar gewoon dr biologische klokje. Toch gaat ze pas rond 21 uur naar bed...??? Maar goed, voor vandaag zitten we weer goed!

15. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk ook een sprong of de tijd van het jaar ofzo, want hier is het ook al een week zo dat hij een uur eerder komt dan normaal. Hoorde van een vriendin dat haar zoontje van 16 maanden het ook sinds een week heeft.

hopelijk gaat het snel over ;)

16. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Denk dat ik erachter ben: ze heeft "ineens" een tandje gekregen en ze kan omrollen! Dus misschien en combinatie van een sprongetje en tandjes?
    Inmiddels lopen we direct bij het eerste kickje voor een speen en dan is ze nog niet wakker genoeg en valt ze vrijwel direct weer in slaap. Soms moeten we meerdere keren lopen voor ze weer doorpakt, maar daarna is het tussen 7 en half 8/kwart voor 8: helemaal prima dus!

17. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hé Druif,

ik weet nog van mijn oudste dat er bij 6 maanden een hoop gebeurt. Tja "vroeg" wakker worden zal er dan wel bij horen.

En ze slaapt toch de hele nacht door? Ruilen :p?

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik vind : bij je eerste ben je overal op gespitst, hou je overal rekening mee ik ik las me weken van te voren al in over sprongetjes etc. Een tweede draait veel meer mee en dan ineens is ze 6 maanden:), sommige dingen vallen dan pas achteraf op zn plaatst :p
    Wat vervelend dat ie nog niet doorslaapt zeg... Heel vermoeiend. Tuurlijk, het hoort erbij, maar toch, je verlangt op een gegeven moment wel naar een uitgerust gevoel :cool:

19. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    mijn dochtertje sliep vanaf de eerste nacht van 24 uur tot ongv 7 uur door. met 3 maanden sliep ze van 19 uur tot 7 uur door. en vanaf 6 maanden is het feest, dan slaapt ze van 23 tot 6 uur, dan slaapt ze weer van 23 uur tot 3 uur......flesje en weer in bed en slaapt dan tot 7.30 uur.
    het is zo verschillend steeds.

ze is nu 11 maanden maar wordt nog steeds rond 22 a 23 uur wakker voor de fles en soms om 3 uur weer wakker voor een fles en soms slaapt ze door tot 6.30 a 7.30.

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dat is helemaal zuur zeg! Ik herken het wel een beetje, onze meid liep vanaf de eerste nacht ook 6 uur aan eengesloten en ook nog eens vanaf ca 23 uur! Zalig!! Vanaf 4 weken sliep ze van 23-7 uur en vanaf 11 weken van 20-8!! Dn is het even slikken als ze dan al vanaf 5 uur gaan spoken. ik ging erg twijfelen of ze dan wel genoeg voeding kreeg etc.
    Ik ben er wel achter gekomen dat ze nu wel gaan wennen aan voeding snachts. En kan me van mn zoontje destijds herinneren dat hij vanaf 11 maanden ook een periode van snachts wakker worden had. Ik dacht dat hij een groeipurt had en ging hem tijdelijk om 23 uur weer een fles geven om te voorkomen dat ie snachts wakker werd. Vervolgen was het nog 6 uur of 5 uur en kreeg hij du om 23 uur 5 uur en 8 uur een fles en dat terwijl hij gewoon een warme maaltijd en een fles om 19 uur had gehad!! Het kon gewoon geen honger zijn. Ik heb hem toen echt even een nacht laten huilen. Wel getroost, gezegd dat hij geen fles kreeg, aai over zn bol en weer weg. de eerste nacht heeft hij 3 kwartier gehuild, de nacht er op 20 minuten en de derde nacht was het 5 minuten mopperen en de nachten daarna sliep hij gewoon door!!
    Ik wil dus maar zeggen dat gewenning ook op de loer ligt...

Deel Deze Pagina