Baby ca 6 maanden ineens heel vroeg wakker?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif78, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik wou dit ook vragen, normaal tussen half 8 en half 9 dat ze wakker werd maar sinds een week is dit tussen 5 en half 7 geworden.
    Ze begint dan ook te huilen dus geef ik de 1e fles vroeger maar in de loop vd dag komen we weer terug op 'schema' en krijgt ze om 8 uur de laatste fles.

Ik zat ook te denken aan een sprongetje ofzo aangezien er meerdere zijn die ik hoerover hoor.

2. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is morgen 6 maanden, drinkt sinds een ruime week zijn flessen niet leeg (laat zo'n 100/120 staan per dag)en wordt rond 6u wakker. Soms houdt hij het vol tot 6.30u maar zoals vanochtend was het om 6u huilen.. Speen heeft hij nooit gehad! Nadeel is, we hebben om 630u fles gegeven, maar is nu dus eerder moe en gaat eerder naar bed en wordt dus weer eerder wakker.. Slaapt van die fijne hazeslaapjes 's ochtends. Zitten we dus weer heerlijk te rekken. Krijgt om 19u de laatste fles, dit kunnen we niet nog eerder geven....groente en fruit eet hij nog maar een half potje van 4 maanden... Ik weet sons gewoon niet wat ik noet doen! Hij is om 19u echt moe..

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Klinkt echt als honger waardoor hij vroeg wakker wordt! Logisch ook als hij zn flessen niet goed leegdrinkt.
    Hier is het probleem helemaal voorbij sinds ik dr meer te eten aanbied op de dag! Hier was het dus ook honger terwijl ik vond dat ze al zoveel kreeg...
    In jouw geval is meer aanbieden dus niet mogelijk. Krijgt ie geen tandjes waardoor hij ineens minder eet en drinkt?

4. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Hoi dames!!

Heb onlangs ook nog een topic geopend voor kindjes van ongeveer 1 jaar die vroeg wakker worden. En ik heb rond de 4 maanden zo'n periode gehad met Floor en nu weer en allebei die fases vielen tijdens het langer worden van de dagen! Dus natuurlijk zijn sprongetjes een belangrijke reden van het vroege wakker worden, maar het vroeger licht worden én de vogeltjes zijn ook goede wekkers voor je kindje! Dus dat kan het ook zijn. En troost je, nog even en het is zomertijd, dan is het een uurtje later als ze wakker worden! Tip: goed verduisterende gordijnen en aan de vogeltjes wennen ze vanzelf!

5. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Onze zoon had deze fase op vakantie, heel fijn ;)
    Zat ik daar om 07.00 al op het strand met mijn ventje! Gingen we lekker de eendjes voeren.
    Dan mocht mijn vriend lekker uitslapen, ik ben meer een ochtendmens. Zoonlief had deze fase van 6 tot 8 maanden ongeveer. Rond 1 jaar heeft hij ook weer een paar weken gehad dat hij vroeg wakker werd. Nu is het alweer een paar dagen 07.30/08.00.
    Eind deze maand gaat de zomertijd weer in, eens kijken waar we dan op uitkomen....

6. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ook al een wat ouder kindje (19mnd)...
    Ook sinds 1,5-2 weken vroeger wakker: voorheen tussen 8-8.30u wakker vanaf 19u (ik weet het, echt luxe!). Nu is het steeds voor 7u.. Begint dan ook te kletsen en liedjes te zingen.
    Zolang ze dat doet, draai ik me ook nog gewoon om hoor en probeer ik het te rekken! Vaak staan we dan rond 7.30-7.45u maar op...

Wel 'grappig' dat er zoveel meer kindjes 'last' van hebben de laatste weken!! Ben inderdaad benieuwd hoe het gaat als de klok weer verzet is...

7. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hier hetzelfde! Leg hem lekker naast me en dan slapen we samen nog eventjes.

8. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Wat heerlijk om te lezen dat meerderen dit probleem kennen en hebben!Mijn dochtertje van 6 maanden is ook supervroeg wakker, 6.15, vanmorgen zelfs 5.30!! Het is niet zo dat ze dan gaat huilen ofzo, ze gaat gewoon liggen brabbelen en met d'r knuffel kletsen, maar ik heb net als Druif nog een kindje van 3 en die wordt er dan wakker van. Vaak haal ik haar er dan maar uit, leg ze nog even bij ons in bed en anders naar beneden. Fles geef ik pas rond normale tijd (7 uur), lijkt ook dat ze daar niet echt om maalt. Ik kan ze in principe vast laten liggen, maar als mijn andere dochter dan ook wakker wordt, dan ist helemaal heftig!
    Maar dat vroege wakker worden is echt wel slopend hoor!! Ik hoop ook dat dit een sprongetje is en dat het 'ooit' weer goedkomt, haha!
    Ik ga ze iets meer voeding geven nu (korstje brood e.d.), wie weet helpt dat wel? Op d'r kamertje ist al goed donker, dus daar ligt het niet aan.
    Maar goed, we zullen maar gewoon vroeg naar bed gaan (hoe ongezellig ook!) en zo de uurtjes maar bijtanken. Lang leve de zomertijd dan strax maar misschien!?

9. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Hier ook.

Inderdaad eerst was het soms vaak 8.30 zelfs een keer 9.00!

En ineens werd het steeds vroeger, nu gemiddeld om 7.00.
    Soms dan haalde ik haar eruit en ging ze gewoon spelen, dus echt honger had ze niet.
    Heb ook wel eens geprobeerd om dr nog even lekker bij me te nemen, helpt sowieso niet!
    Flesje geven, en weer terug leggen. Ging meestal ook niet...

Nu wacht ik indd of ze speelt of echt huilt.
    Vanmorgen heb ik haar eruit gehaald, boterham en een flesje gegeven en om 8.00 weer terug gelegd.

En ze slaapt nu nog!

Ze slaapt verder altijd door s'nachts, hoef er niet uit voor speentjes etc dus dat is sowieso wel fijn.
    En ze slaapt overdag ook nog wel aardig wat. Dus ja.. mag niet klagen ;)
    Al doe je dat op zaterdagochtend om 6.45 toch wel heel eventjes als je dan wakker wordt, maar als ik dan haar kamertje binnen loopt en ze begint zich meteen uit te sloven ben ik het toch wel weer een beetje vergeten :)

Deel Deze Pagina