dekentje, gevoerd of niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door maartje25, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Heel persoonlijk, lakentje zou ik sowieso doen. Anders moet dat dekentje veel te vaak in de was.

Dekentjes zijn hieralleen voor in t begin geweest, daarna hadden de woelwaters een slaapzakje

3. maartje25

Maar kan ik beter een gevoerde of niet gevoerde kopen?

4. Tilleke

Tilleke Actief lid

9 mrt 2014
    379
    0
    16
    Ik heb vandaag toevallig ook die van koeka besteld! De Oslo/teddy variant. Ik ben zelf in november uitgeteld en deze werd dan ook aangeraden voor in de winter.

5. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Mijn zoon is van juni ( 2010 hihi ) maar ik had gewoon dekens van Jollein, van die fleece achtige.

Nu 22 oktober uitgerekend en ook weer dekens van Jollein gekocht, ze krijgt na een tijdje ook een slaapzak aan, dus warm zat.

6. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Een ongevoerde katoenen deken is het beste ivm kans op wiegendood. Ik had gewoon een simpele van de prenatal

7. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben op 24 januari bevallen en ik had exact dezelfde deken van koeka. Die is me echt goed bevallen en ik heb m nog best lang gebruikt, tot april ofzo. Dus het lijkt me dat hij voor jou ook prima kan. Ik zou er inderdaad wel een lakentje bij doen, dat is was-technisch handiger en het is ook iets comfortabeler op de huid van de baby.

8. maartje25

Ik hoor ook verhalen dat het beter is om in laagjes te werken dan 1 dikke deken te kopen? Klopt dat?

9. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
  10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier ook de Koeka deken en ben er heel blij mee. Hij is heerlijk warm en heb hem bij mijn dochter (November 2013) toch nog heel lang gebruikt, tot in mei ofzo? Nu voor de nieuwe baby ook weer eentje aangeschaft.

11. maartje25

Zouden jullie alleen zon duur dekentje voor de ledikant kopen of ook voor de wieg? Ze zijn namelijk best prijzig

12. Tulpblaadje

Tulpblaadje Actief lid

17 mrt 2014
    199
    0
    0
    Ik ben ook in november uitgerekend en zat met dezelfde vraag. Vraag me ook af of het dan handig is om meer dan 1 dekentje te hebben, of heb je aan 1 genoeg (1 voor ledikant en 1 voor wieg)?

13. Leetje85

Leetje85 Actief lid

26 feb 2014
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook in november uitgerekend. Wil ook graag de koeka Oslo deken, maar voor het ledikant. Vind m al duur genoeg. Voor de wieg andere leuke dekens.
    Denk trouwens dat je wel meer nodig hebt dan 1 per bedje. Lijkt me dat met spugen enzo toch wel in de was moet, maar dan goedkopere voor wasdag erbij?

14. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier heb ik een simpel fleece-achtige deken met Mickey Mouse nu op het bedje. Verder nog een duo-deken in de kast. en nog twee andere dekens die ik van iemand heb overgenomen samen met wat lakentjes. Dus verder geen gevoerde deken ofzo. Ik ben 23 oktober uitgerekend, maar word wel eerder ingeleid. Het kan in oktober ook nog best warm zijn, dus ik vind het inderdaad ook erg lastig.

15. Boommm

Boommm Niet meer actief

Even off topic hoor, maar ik dacht dat fleece heel erg werd afgeraden bij baby's?

16. maartje25

Ik heb vanmiddag een deken gekocht voor in ledikant en de wandelwagen bij de prenatal. Die dingen zijn iniedergeval betaalbaar... Waarschijnlijk komt zon andere nog wel maar soms word het allemaal zo ingewikkeld :)

17. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Ik was ook in november uitgerekend (werd begin december)
    Maar je kan beter een warm dekentje hebben dan alleen kruiken.

Zeker geen fleece dekentjes! Het dekentje moet echt van katoen zijn

18. Leetje85

Leetje85 Actief lid

26 feb 2014
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    De koeka Oslo is 100 % katoen, dus is prima!

19. Leetje85

Leetje85 Actief lid

26 feb 2014
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Excuus, de wafel is katoen, teddy is polyester...

20. mrsb

mrsb Actief lid

24 okt 2010
    265
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wil de koeka valencia die is ook niet gevoerd. Als het te koud is doe ik nog een dik slaapzakje aan. Wij kopen geen dure wiegdeken. Vind dat zonde. Ledikant deken kan je toch een stuk langer mee doen. En koop daarnaast nog een goedkoop dekentje. Maar vind zo'n teddy deken ook weer zonde als ze daar maar een paar maanden onder kunnen liggen.

Deel Deze Pagina