baby 7 maanden borstvoeding en vaste voeding combineren?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Cindy84, 26 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    hallo allemaal,

ik geef nog steeds bv aan mijn dochter die nu bijna 7 maanden is.
    ik vind het moeilijk te combineren met het vaste voedsel dat ze krijgt, vooral omdat dat steeds meer wordt en ik het idee heb dat ze ook nog flink zuigbehoefte heeft. dan wil ze ineens niks meer eten en als ik haar dan vastpak, hapt ze meteen richting mijn borst. en als ik haar aanleg, drinkt ze meteen flink veel!
    honger heeft ze dan wel, maar geen trek in een hapje..

ik ben benieuwd hoe andere mama's dat doen in combinatie met bv?

dit is haar eetpatroon op dit moment:
    is dat voldoende? of te weinig?:(

7.00 bv
    10.00 bv (daarna een kort slaapje)
    11.00 of 11.30 een fruitje met daardoorheen een liga (50 ml)
    12.00 een half tot 1 sneetje brood met boter
    12.30 bv (daarna weer een kort slaapje)
    15.00 0f 15.30 groentehapje ( 50 ml)
    15.30 of 16.00 papje van bv met rijstebloem (50 ml)
    18.30 bv
    19.30 bv
    3.00 bv

en dan begint het weer opnieuw..

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    als ik het zo lees klinkt het voor mij best veel, dus denk zeker dat het voldoende is...

mijn zoontje is nu bijna 6,5 maand en zit op het volgende schema:

ergens tussen 3.00 en 5.00 bv
    7.30 bv
    10.30 bv
    13.30 bv
    16.30 bv
    18.00 groente (klein potje 4+)
    19.30 bv

en ik wil binnenkort naar
    tussen 3.00 en 5.00
    7.30 bv
    10.00 fruit
    11.30 bv
    13.00 brood
    15.30 bv
    18.00 groente
    19.30 bv

maar het gaat erom dat ze zich goed voelt, en mssn heeft ze nog wat meer behoefte aan mamamelk en dan is dat toch goed! tot het eerste jaar blijft dat toch de belangrijkste bron van voedingsstoffen volgens mij...
    succes!

en oja, volg je gevoel, dat is het belangrijkste!

3. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    eens met surf, vind het al best veel. Zeker de liga + boterham + rijstemeel pap. Dat is een hoop voor een kindje van 7 maanden hoor. Hier was het nog alleen een hapje fruit en groente en een broodkorstje naast de bv op die leeftijd. Maar volg gewoon wat zij wil, komt vanzelf dat eten.

4. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    oja, en het is heel gewoon dat ze soms nog niet het geduld heeft om te eten, als ze honger heeft wil ze gewoon drinken! :)

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.896
    113
    Ik gaf (zeker op die leeftijd) eerst de borst en daarna pas ander eten. Het duurde wel eventjes voor ze wat meer vast voedsel ging eten, maar dat is geen probleem hoor. Door de bv krijgt je kindje echt genoeg binnen en het is goed voor je productie als je langer wilt blijven voeden.

6. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik vind ook dat je kindje al veel bijvoeding eet. Die van mij eet sommige dagen zo goed als niets. Hangt van de activiteiten die dag af, zijn humeur, vermoeidheid,...

Ik bied 3x/dag iets aan (1x stukje fruit, 1x brood of rijstwafel en 1x groente al dan niet icm wat aardappel of pasta). Hij krijgt wel via Rapley dus dat maakt vaak al wel een verschil in de hoeveelheid.
    Ik geef meestal BV na de bijvoeding omdat dit hier meestal zo uitkomt.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier at ze eerst ook weinig hoor en ik vind het nog best veel! Danique heeft hier ook een tijd gehad dat ze als ze honger had, toch echt de borst wilde. Hier krijgt ze de bijvoeding meestal tussendoor en als ze al echt honger heeft, eerst de borst en wat later de bijvoeding.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

My, je kindje eet al hardstikke goed hoor, voor dat je nog maar een goeie maand ofzo, bezig bent!
    Lekker laten gaan allemaal, je kind gaat echt vanzelf meer vast voedsel eten en daar meer lol en handigheid in krijgen en dan eet het dat ook als het honger heeft. Je hebt tot het jaar om die overstap te maken van BV als hoofdvoedsel naar vast voedsel als hoofdvoeding he? :)

Waarom geef je trouwens een liga door het fruit? Dat zou ik persoonlijk lekker laten, is helemaal niet nodig! Gewoon fruit prakken is helemaal prima :)

9. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    bedankt voor jullie reactie's.
    ik wil me nog wel eens bang laten maken door het cb.
    mijn dochter zou niet hard genoeg (volgens de curve) groeien. vandaag dat ik er zoveel eten wil in proppen.
    maar dat zit mijn gevoel zo tegen vooral als ik merk dat ze liever lekker bij me wilt drinken.
    ik zie dat andere baby's het veel rustiger hebben en ik denk dat ik het ook maar wat meer ga laten varen.
    gewoon afstemmen op mijn dochter en als ze niet wil dan maar lekker drinken.
    ik heb liever een blije baby dan een blij consulatie bureau!

thanks meiden, ik had gewoon even vergelijkingsmateriaal nodig.

10. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    dat doe ik om het wat meer structuur te geven en de smaak wordt zachter. ze vind het dan heerlijk, vooral met grote stukjes!:D

zelf heb ik een fruitallergie en als iets te zuur is krijg ik daar last van, dus het is ook een beetje uit voorzorg.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ah, vandaar...

En idd niet bang laten maken door het CB: onze dietist vertelde ons dat elk kind in het eerste jaar z'n eigen groeilijntje gaat zoeken en dat het altijd helemaal prima is, zolang ze maar blijven groeien. Stilstand (over wat langere periode dan) is zorgwekkend, afvallen is alarm, zei zij.
    Zolang ze groeien is het goed, (ja, tenzij ze naast slecht groeien een aantal andere zorgwekkende symptomen hebben natuurlijk, maar daar hoor ik je niet over, dus dat zal wel niet ;)).

12. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

15 aug 2008
    914
    1
    16
    nee, en mijn man en ik zijn allebei kei slank en allebei 185 lang
    dus vind je het gek dat mijn baby ook lang en slank is!
    verder doet ze het prima en ligt op het gebied van ontwikkeling een beetje voor!

Deel Deze Pagina