Hoi Heidi, Mijn kindje is nu 2 weken oud. Sinds zijn geboorte drinkt hij al goed bij mij. Om de borstvoeding goed op te starten heb ik hem in het begin heel veel aangelegd. Nu blijft hij dit doen. Hij clustert bijna de hele dag. Meestal heeft hij twee momenten waarop hij meer tijd tussen de voedingen laat: overdag een keer zo'n 3 uur en 's nachts een keer zo'n 3 à 4 uur. De rest van de tijd wil hij wel ieder half uur à uur. Is dit normaal en hoe zou ik dit patroon kunnen ombuigen? Alvast bedankt voor je antwoord. Groeten, Elvis
Op zich mogen kindjes nog wel vaak komen op deze leeftijd. Ook afhankelijk van met hoeveel weken zwangerschap je kindje is geboren. Kindjes die wat verder van de 40 weken af zitten kunnen er meer moeite mee hebben bijvoorbeeld. De vraag is of je kindje effectief een voeding tot zich neemt of aan hapt, kort drinkt, aan de borst in slaap valt en na een uur bedenkt dat het toch wel honger had. Wanneer je dat laatste herkent kun je misschien beter een lactatiekundige mee laten kijken om te zien waar je het voeden het beste kunt optimaliseren voor je kindje. Dan zullen jullie met een paar handreikingen straks gewoon lekker kunnen voeden en samen verder! Succes!
Hoi Heidi, Bedankt voor je antwoord! Mijn kindje hapt inderdaad aan, drinkt kort (zo'n 5 a 15 min) en valt dan in slaap. Na een half uur tot een uur begint het dan weer opnieuw. Nu heb ik gister geprobeerd de tijd tussen de voedingen wat te rekken waardoor hij meer is gaan drinken (vooral langer). Resultaat was dat hij gisteravond flink last kreeg van krampen. Waarschijnlijk heeft hij te veel binnen gekregen? Een lactatiekundige is waarschijnlijk een goed idee. Kun jij nog een goede aanraden in de omgeving Tilburg? Alvast bedankt weer.
Hoi, Bij jou in de buurt kun je bij Karin De Graaf terecht, heel fijne vrouw! Lactatiekundige hulp bij borstvoeding of bij moedermelknetwerk:Chella Verhoeven Borstvoeding Centrum Moedermelk Netwerk Je kunt ook nog bellen met Ruth Adriaansen, werkzaam bij Borstvoedingscentrum Eindhoven, iets verder wel succes