We zitten hier met een namendilemma. Onze zonen hebben allebei de tweede naam Nicolaas. Omdat dit de tweede naam was van de neef van mijn man, die op jonge leeftijd waar hij helaas getuige van was, is overleden. Het is ook nog de tweede naam van zijn vader en doopnaam van hemzelf dus dit was makkelijk gekozen. Nu zijn we weer in verwachting maar ditmaal van een meisje. We vinden dat zij ook een tweede naam moet krijgen aangezien de jongens dit ook hebben. Mijn doopnaam is Maria, van mijn broer ook, mijn vader heeft ook maria als doopnaam en als klap op de vuurpijl heet mijn schoonmoeder ook Maria en mijn moeder Marianne.. Dus we dachten aan een tweede naam Maria.. Het klinkt ook mooi bij de eerste naam dus dusver geen problemen. Nu zijn wij allebei alleen echt niet gelovig. We zijn allebei wel gedoopt en hebben onze communie gedaan maar we hebben echt niks met de kerk. Is het dan niet vreemd om de naam Maria te kiezen als tweede naam? Zo het is een heel verhaal geworden alvast bedankt voor de moeite!!
Ik vind het niet raar om voor Maria te gaan. Als je er zelf over struikelt, kun je ook kiezen voor een afgeleide naam, zoals Marie, Marian, Marieke, Mara.
Ik vind Maria een hele mooie naam. En als het dan ook nog zo mooi vernoend is, zeg ik doen! Ik vind echt niet dat de naam alleen voor christenen is. En voor een tweede naam vind ik het al helemaal anders dan voor een eerste naam. Ik vind het een hele mooie 2e naam!
Ik vind het goed kunnen hoor! Hele mooie en duidelijke vernoeming naar een heleboel familieleden. Ik hou daarvan
Ik dacht eerlijk gezegd als eerst aan Nicola (nie-co-laa) omdat haar broers allebei ook die naam hebben. maar Maria voor een niet gelovig persoon kan naar mijn idee prima. Denk dat er maar heel weinig Noah/Noa's naar de kerk gaan maar is wel een bijbelse naam😉 Succes met kiezen!
Waarom zou een niet gelovig iemand geen bijbelse naam mogen kiezen? Dan valt er wel heel veel af. Ik vind het niet raar. Mooie naam Maria!
Klopt Maar omdat er zo´n zware emotionele lading aan hing voor mijn man heb ik daar niet een keer over getwijfeld.