baby dikker bij veel eten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sanneke1982, 18 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sanneke1982

sanneke1982 Actief lid

6 nov 2008
    217
    0
    16
    hoi...

is dit een fabeltje?

dat je baby'tje dikker wordt in de baarmoeder als je veel suikers en vet eet?
    had dat ergens gehoord en maak me al zorgen :)

thanks!

2. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Nou ik was bij mijn dochter verslaafd aan patat :oops:
    Soms wel 3 keer in de week, was ik alleen thuis en dan 's middags ff naar de snackbar karren, echt slecht ik weet het.
    Maar mijn dochter was 6 dagen te laat en woog 3070 gram...echt een ukkie dus juist...

3. sinada

sinada Niet meer actief

Ik denk niet dat dat er mee te maken heeft. Je kleine pakt dat wat hij/zij nodig heeft en de rest sla jij alleen maar op in je lijf. Ook dat hoeft niet altijd

4. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Als dat zo is, dan weegt mijn baby straks 10 kilo..... Ik snoep me helemaal ondersteboven.
    Ik weet niet of het zo is. Wel weet ik dat als je suikerziekte hebt en je krijgt je suikergehalte niet op pijl, je hele grote baby's krijgt.

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    idd volgens mij wel bij diabetes maar anders is het gewoon genetisch bepaalt hoor en verander je dr weinig aan. of je moet roken dan heb je juist kans op een hele kleine baby. maar goed iedereen weet dat dit ongezond.

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

nee hoor, baby wordt er niet dikker van, mama wel :)

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik vrees dat alleen mijn billen (vooral) dikker worden ;)

8. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0
    Was bij mij niet het geval... ;)
    Maar was in totaal een kilo of 15 aangekomen dus dat valt dan toch wel weer mee... :)

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ergens gaat het heen! Vet kan dus ook richting je baby gaan en ook richting jou!

Gelukkig is er een heleboel erfelijk bepaald, dus ook het feit of jouw baby groot of klein wordt en ook het feit of jij veel vet vasthoudt tijdens je zwangerschap. Ik heb ook het idee dat ik erg veel snaai, maar ik ben nog maar 2 kilo aangekomen en ben bijna op de helft. Het ligt dus meer aan je aanleg dan aan je hoeveelheid snoepen.

Te weinig eten of afvallen heeft trouwens wel degelijk invloed op je baby. Ik las laatst ergens dat je bij te weinig aankomen meer dan 200% meer kans hebt op een te vroeg geboren kindje of een te licht kindje dan normaal. Het is dus wel belangrijk voor je kindje om genoeg aan te komen, zodat hij/zij ook van jou genoeg kan "afsnoepen" om wat vet op te bouwen.

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Sorry, dubbel

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Volgens mij valt dat wel mee. Als je naast het gesnoep maar wel je gewone gezonde eten goed binnenkrijgt.

Hier was het andersom: Ik kon weinig binnenkrijgen, en at echt het minimum wat het voedingscentrum adviseerde (met moeite). Uiteindelijk 7 kilo aangekomen, en een kindje van 4 kilo gekregen.. Een kindje pakt wel wat hij/zij nodig heeft..

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik verwacht een grote baby die nu 4 weken voor op groei ligt.
    Ik zelf ben groot en stevig, maar heb geen hoog vetpercentage.
    Ik eet helemaal geen suiker (behalve fruitsuikers en de suikers uit brood e.d.) en ook geen vet (behalve een beetje margarine op brood en olijfolie om mee te koken, maar dus geen vette chips, koek, chocola e.d.).

Tijdens de groeiecho's meten ze ook het vetpercentage bij de baby, die is niet te hoog. De gyn heeft mij verteld dat als de moeder erg vet eet en/of obesitas heeft, dat dan de kans groot is dat je baby niet alleen groot en stevig, maar ook "vet" is (rotwoord) en dat de kans op een obees kind groter is.

13. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Hmm zou dat ook zo zijn als de moeder dik is geworden door meds?
    En niet door ontzettend veel eten?

14. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik ben iemand die echt moeilijk aankomt, ook al prop ik me de hele dag vol... dat is genetisch bepaald. Mijn vader heeft dat ook. Van hem geerfd.

Kom je tijdens je zwangerschap wel ineens makkelijker aan?

Mijn zus kwam bijvoorbeeld in haar twee zwangerschappen niet zichtbaar aan, alleen haar buik groeide. Terwijl ze wel veel at.

Dus mijn vraag:
    als je geen aanleg hebt om aan te komen, kan dit veranderen tijdens zwangerschap?

Want ik ben nog niet aangekomen terwijl ik alles kan eten en dat doe ik ook.
    Maar de weegschaal blijft maar steken op 57 kilo.

15. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik denk niet dat dat ligt aan veel eten. Anders zoudenbest veel vrouwen echte dikke baby's krijgen. Ik denk dat je er alleen zelf last van kan krijgen!

16. zogelukkig

Ik heb een tijd lang cortisonen geslikt en toen ik daar mee stopte, werd ik vanzelf dunner en minder opgeblazen. Maar die slik je niet tijdens een zwangerschap en die hebben dus geen effect op (de groei van) de baby.

17. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    echt een fabeltje, bij mijn dochter kwam ik veel aan ruim 20 kilo en ik at daarbij juist veel sla en groente, ze was bij de geboorte maar 44 cm lang en 6 pond, dus zeker niet groot en zwaar,
    bij mijn zoon at ik juist veel eieren en vlees, ik viel af in plaats van dat ik bijkwam en was na de bevalling 12 kilo lichter als daarvoor, en hij was 8 pond en 44 cm, ik denk dat ze echt wel pakken wat ze nodig hebben en het niet echt uitmaakt wat je eet

18. zogelukkig

Het is wel zo dat de baby pakt wat ie pakken kan.
    Als de moeder dus al vetreserves heeft en ook nog eens lekker gaat snaaien, dat dat dan wel bij de moeder op billen en heupen blijft zitten, het gaat echt niet allemaal naar de baby!

Over genetisch bepaald dun: ik weet het niet: Bridget Maasland had toch een modellenlijf en die is wel 25 kilo aangekomen en zo te zien gaat het er maar moeilijk af, al dat extra vet!

Dus: gewoon goed gezond eten en niet te veel en te vet!

19. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ohh maar ik gebruik zoiezo prednison...
    Dat moet...

Maar we zien wel dan ;)

20. zogelukkig

Oh, dan zou je dat eens aan je arts of je vk moeten vragen, ik weet niet of dat effect heeft op de grootte van de baby!

Deel Deze Pagina