wat kan baby van drie maanden al?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tallebal, 21 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tallebal

tallebal Actief lid

7 nov 2012
    125
    0
    0
    Ivm spannende onderzoeken dNA op een bepaald syndroom ben ik erg bezig met wat mijn dochter kan en doet al.

daarom vraag ik mij af wat jullie kindjes kunnen met drie maanden... hoop ter geruststelling...

weet dat ieder kind eigen tempo heeft en heb me er bij andere twee kids nooit me bezig gehouden maar nu dus wel.:(

2. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hai, wat spannend voor jullie.
    Elk kind is inderdaad anders, wat zo nu in me opkomt: speeltjes vasthouden, actief volgen met de oogjes. (Bijvoorbeeld de mobile) Mijn dochter hield speeltjes vast, maar kon zich ook nog zo onbewust zijn van haar handen/armen.
    Mijn dochter maakte veel geluidjes weet ik nog. En ze draaide op d'r zij kan ik me herinneren. Het echt op de buik draaien deed ze pas met 5,5 maand dacht ik.

3. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Oooooh wat spannend, duurt lang hè die onderzoeken. Mag ik vragen waar op onderzocht word?

Tja wat kon onze kleine meid met 3 maanden,
    Lachen, de eerste geluidjes kwamen volgens mij, ze begon speelgoed echt vast te pakken, dingen volgen met ogen en ze rolde van buik naar rug, dit deed ze al met 5 weken maar ik hoorde dat dat uitzondering is.

Succes / sterkte met de onderzoeken.

4. AlwaysHappy

AlwaysHappy Niet meer actief

ohjee dat is spannend inderdaad!

hier kon ze verschillende geluidjes maken, speelgoed goed vasthouden , ze volgde goed, kon haar nek al aardig omhoog houden die hoefde we al gauw toen niet echt meer te ondersteunen
    rollen deed ze niet ..

5. tallebal

tallebal Actief lid

7 nov 2012
    125
    0
    0
    wagr syndroom Ivm een geconsteerde oogafwijking
    .
    ze gaat ook maar10 a20 % zien....

ze lacht nu.draait van rug naar zij. maakt heel af en toe als reactie op mijn praten geluidjes zoals uh rrr . grijpt nog niet, maar kan ogen ding zijn natuurlijk.volgt ook amper Ivm slechte zicht...

mijn andere kids zijn zes en negen dus te lang geleden....

6. Mi1986

Mi1986 Niet meer actief

Ik weet niet van wanneer je dochter is?

Mijn zoontje is van 06-06 dus bijna 11 weken. Wat hij nu doet lachen als hij bekende ziet of je raar doet, brabbelen als in oehhhhb uhhhhh beeee tegen ons maar ook tegen zijn mobiel, af en toe komt er klein schatterlachje als ik hem kietel, als ik hem aan zijn handjes vasthoudt en optrek werkt ie mee tot hij zit en houdt zijn hoofd dan ook recht, als hij op zijn buik ligt kan hij zijn hoofd omhoog houden en dan naar links en rechts kijken.

Mijn zoontje is trouwens 5300 gram en 59 cm lang. Dat was hij de laatste keer bij het cb maar dat is alweer 2 weken geleden. Misschien is jou dochter wat kleiner en lichter dat kan ook een heel verschil maken in wat ze kunnen

7. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Oh meid, spannend hoor maar maak jezelf niet gek hoor. De ontwikkelingen onderling zijn zo verschillend, kan je eigenlijk niet vergelijken. ik snap je wel hoor want zou het zelf ook wel hebben denk ik.
    Heb even gekeken, mijn dochter tilde aan het begin van de derde maand haar hoofd een klein beetje op. Ze kon zittend bij ons op schoot haarzelf aan onze handen tot zit komen. Bij 3,5 maanden staat dat ze haar hoofd langer stabiel kan houden. En aan het eind van de derde maand greep ze voor het eerst richting een speeltje boven haar. Met ruim 4 maanden kon ze haar hoofd goed omhooghouden als ze op haar buik lag. Met 7 maanden kon ze goed zitten maar niet uit haarzelf. Met 9 maanden pas van rug naar buik en weer terug draaien. Ze is nu 16 maanden ik vermoed dat ze over een paar weken wel los loopt. Hier dus een gemiddeld kind en af en toe iets aan de late kant. Ze was wel een maand te vroeg geboren.

8. tallebal

tallebal Actief lid

7 nov 2012
    125
    0
    0
    ze is van.18 mei en 1,5.week te vroeg geboren..

9. Mi1986

Mi1986 Niet meer actief

Nou die dingen die je verteld vind ik wel kloppen bij dr leeftijd en vergeet niet over een week kan ze alweer veel meer dat gaat zo snel met die kleintjes.
    En er zijn kindjes die al kunnen rollen enz enz maar dat zijn eerder uitzonderingen op de regel dan dat dat nu hoort.

10. tallebal

tallebal Actief lid

7 nov 2012
    125
    0
    0
    helaas heeft ze toch het wagr syndroom... we zij erg geschrokken van dit nieuws.
    nu gaan we en onzekere toekomst tegemoet. ze heeft.50% kans op nier tumor en ook nog geestelijke retardatie... hier geen roze wolk meer maar zorgen.......

11. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Jeetje meid, sterkte!

12. AlwaysHappy

AlwaysHappy Niet meer actief

pff wat heavy zeg :(
    heel veel sterkte

13. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
  14. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hè meid, succes met alle zorgen!!

15. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    *knuffel* wat een verdriet!
    Hoop dat je meisje bij de 50% hoort, die verder gewoon "gezond" is.

En mbt tot wat een baby met 3 maanden kan:
    Volgens mij verschilt dat best heel erg per kindje (als ik 't in mijn omgeving zo bekijk).
    Mijn meisje is bijna drie maanden, maar volgens het CB heel erg vroeg met bepaalde dingen.
    Wat ze kan/doet:
    -Gericht naar dingen grijpen, dingen vasthouden
    -Lachen (met geluid), veel verschillende geluidjes maken
    -Beetje rollen
    -Goed het hoofdje optillen
    -Met haar oogjes dingen volgen
    -En heel onaardig kijken als ze iemand niet aardig vindt;):D

16. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Mijn dochter id ook van 18 mei, en bijna 2 weken te vroeg ;)

Wat erg en wat een onzekerheid! Succes met het verwerken daarvan....

Je moet eigenlijk vanaf uitgerekende datum tellen, mijn dichter deed ook sommige dingen 2 weken later dan gemiddeld.

Mijn dochter kan:
    Lachen ( is niet heel vrijgevig met lachjes maar is wel gemeend als ze het doet)
    Hoofd id heel stabiel, volgt goed met ogen
    Begint nu pas beetje met brabbelen maar ook niet mega veel zo nu en dan
    Begint nu pas beetje naar handen te kijken
    Kan speeltje goed vasthouden (als je het haar vast laat houden)
    Slaat tegen speelgoed
    Kan als ze op de grond ligt van buik naar rug draaien , vraag mr alleen af of jet echt al bewust is
    Houd in buiklig hoofd al goed en stabiel omhoog

Verder kan ze heeeeel goed slapen en poepen :p

17. tallebal

tallebal Actief lid

7 nov 2012
    125
    0
    0
    dank jullie wel!

maelynn kan hetzelfde als jou meisje van 18 mei!

uiteindelijk zal ze een keer achter gaan lopen. 70% heeft geestelijke achterstand in welke vorm dan ook... hoop zo dat ze onder de 30% normale kindjes behoort ook.

hopen...meer kunnen wij niet doen.deze week twee afspraken ziekenhuis al.

daarnaast nog bartimeus en maatschap. werker.thuis op bezoek omtrent de diagnose.ik had het me anders voorgesteld.....

18. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant

Nee dat snap ik... :( probeer toch wel te genieten van der, het gaat zo snel ... En weet je...je kan er weinig aan veranderen en dat maakt het niet makkelijker hoor, maar idd wie weet, hoort ze bij die 30% of heeft maar een lichte achterstand. Tot nu toe, loopt ze keurig via schema ;) das toch al fijn om te lezen denk ik.
    Sterkte met het verdriet... Het schijnt gelijk te zijn aan rouwen. InDirect rouw je om een toekomstbeeld wat nu wss heel anders is...

Wanneer zijn jullie er achter gekomen? En waaraan merkte je het?

19. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat heftig voor jullie!!!
    Heel veel sterkte!

20. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ohh wat een spannende tijd voor jullie!

Om even te antwoorden op jouw vraag, Ivan is nu 3 maandjes en kan op dit moment;

- Rollen van rug naar buik
    - Brabbelt je de oren van het lijf
    - Lachen
    - gericht dingen pakken
    - Heeft inmiddels de rammelaar door
    - Volgt je door het hele huis heen.

Deel Deze Pagina