beste verloskundige, ik ben wat door de war en weet niet wat ik moet doen. op 27 april heb ik mijn laatste pil ingenomen en op 6 mei kreeg ik mijn ontrekkingsbloeding. door de pil was mijn cyclus netjes 28 dagen en liet het ook daarbij wanneer ik mijn eerste ovulatie zou berekenen. dus vanaf 6 mei begon ik te rekenen en zou mijn vruchtbare dagen en eisprong volgens de berekening op 17 mei tot 22 mei vallen. echter waren al die dagen volgens CB digitale ovulatietest negatief. dus ik dacht zal wel door ontpillen komen en is cyclus door de war. nou op 22 mei kreeg ik bruine afscheiding en moest ik een inlegkruisje in en dat duurde tot 24 mei en op vrijdag 25 mei had ik witte afscheiding en wat elastisch. op 26 mei ging ik voor de grap een CB ovulatietest uitvoeren en hij was positief! dus meteen die dag en 2 dagen erna geklust. mijn vraag is waren dat mijn vruchtbare dagen en kan dat kloppen? en wanneer zou ik dan een zwangerschapstest moeten doen?
Hallo, Door het ontpillen kan inderdaad je hele cyclus in de war zijn. Geeft de ovulatietest aan dat je ovulatie er is/aankomt mag je daarvan uit gaan dat die rond 26 mei heeft plaatsgevonden. Dan kan je 2 wkn later testen. Groetjes Ineke
dan zou ik het ene paar dagen laten rusten. Ben je over 5-7 dagen nog niet ongesteld, dan doe je nog eens een test. Mirjam
ik heb alleen op 6 mei een ontrekkingsbloeding gehad en op 26 mei een positief digitale clearblue test en dus die negatieve zwangerschapstest. kan het dan zo zijn dat als ik toch niet zwanger ben geworden een bloeding krijg (ongesteld word)? want ben pas eind april 2012 gestopt met de pil.
Hallo Je begint met ovulatietesten enkele dagen voordat je de eisprong verwacht. Doordat je pas gestopt bent met de pil is er nog geen duidelijkheid hou regelmatig of onregelmatig je cyclus is. Je zou bij een regelmatige cyclus van 28 dagen ongeveer 14 dagen na eerste dag menstruatie je eisprong hebben. Groetjes Ineke