Hallo, Ik weet niet of ik me zorgen moet maken of dat dit wel eens voorkomt. Mijn dochtertje heeft gisteren om half 8 haar laatste schone luier gehad. Normaal heeft ze in de ochtend een zware plasluier, maar vanmorgen zag ik dat de luier nog vrijwel droog was. Ze heeft gisterenavond om acht en elf nog een voeding gehad en vanmorgen om zeven. Ze is de laatste dagen wat van slag, ik dacht van een sprongetje. Ze heeft gisteravond een uur gehuild. Maar ook poept ze amper (nu al twee dagen niet, terwijl ze tot nu toe minimaal drie poepluiers per dag had). Kan er wat anders aan de hand zijn of komt dit gewoon wel eens voor?
Ik zou de huisarts bellen, al is het maar voor de zekerheid, kleine kinderen zijn zo uitgedroogd, zeker met dit warme weer.
Als het warm is doe ik in elke fles ietsje meer water (20 ml of zo). Als ze gewoon zoals anders gedronken heeft zou ik nog best durven afwachten. Kan zijn dat ze veel uitgezweet heeft. Is de urine licht of echt donker? Ruikt het normaal of erg sterk? Daar kun je ook wel of geen uitdroging uit halen.
Poepen was hier wel eens een week niet uit t niets. Ben uiteindelijk omneo comfort gaan geven en dat werkte super. Huisarts vond het niet ernstig. Plassen was hier met het warme weer ook wel eens weinig. Hij dronk niet heel veel dus als het dan warmer was merkte ik dat gelijk. Misschien wat water tussendoor geven voor extra vocht en en de gaten houden. Evt overleggen met de ha bij twijfel.
Als je nu nog geen goede plasluier hebt gehad zou ik de huisarts bellen. Hier gebeurt het ook een enkele keer dat er bij het opstaan weinig in zit, maar meestal binnen een uur een flinke plasluier.
zou idd de ha even bellen Maar hier town l. 3,5 maand was had hij ook met hitte van 20.30 rot de volgende dag 20.00 geen plasluier.zolang hij vrolijk was en speelde was er eigenlijk weinig aan de hand zeiden ze..was toen toevlieg in het ziekenhuis voor provocatie test... Ik moest bellen als hij de volgende sag nog geen plasluier gad..gelukkig wel weer... Maar ha bellen zou ik zoiezo voor de zekerheid doen
Bedankt voor jullie reacties! Ik geef bv, heb haar wel een keer extra aangelegd. Ze kreeg net ineens enorme diarree. Dat, in combinatie met niet plassen en veel zweten, zorgt toch wel voor wat vochtverlies en met dit warme weer toch maar de ha gebeld. We kunnen gelukkig vanmiddag terecht. Ze zit sowieso niet goed in haar veel, huilt enorm veel, is hangerig en slaapt amper. Ze laat de laatste dagen ook haar nachtvoedingen weg. Vond ik eerst fijn, maar vraag me nu af of dat wel zo'n goed teken is.
Door de warmte zweten ze ook meer, waardoor ze toch minder plassen. Mijn zoontje heeft de laatste weken 's ochtends ook niet zo'n dikke plasluier. Maar in combinatie met de andere klachten is het idd fijn dat je even bij de ha terecht kunt.
Succes, hopelijk is er niets aan de hand. Met dit warme weer leg ik mijn zoontje ook extra veel aan. Er zijn dagen bij geweest dat hij iedere 2 uur een voeding kreeg, terwijl hij al bijna 4 maanden is. (Hij slaapt overigens door vaan 21 tot 7 uur, dan drinkt hij niets)
Het was gelukkig niks ernstigs, maar dat vermoeden had ik al. Doordat ze zoveel huilt en zweet, plast ze gewoon minder. Nu maar hopen dat de onrust wat minder gaat worden