Baby de ene dag heeeel druk en de volgende dag eng rustig

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door babylove26, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Hebben jullie dat ook wel eens? Gisteren zijn mijn ribben zo ongeveer blauw geschopt en vandaag is de kleine uk zoooo rustig dat ik het een beetje eng vind:(

2. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb ik ook wel eens, heb het idee dat de baby dan richting mn rug schopt of een groeidag heeft ofzo. Wat ik vaak doe is even douchen en dan rustig gaan zitten of liggen en dan mn handen op mn buik en n beetje duwen, dan krijg ik eigenlijk altijd wel reactie en kan ik weer rustig adem halen.

3. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Dank voor je reactie! Het is ook niet dat ik de kleine helemaal niet voel maar dit is echt een mega mega drukke baby en vandaag is het zo rustig in mijn buik

4. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oow zo, ja dat is ook herkenbaar!! Denk dat het normaal is, maar geen eerdere ervaringen dus geen idee;)

5. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Heb ik hier ook. Niet echt mega mega druk maar wel goed aanwezig en dan soms...halloo waar ben je ;)?!

Ik heb de placenta voor liggen, denk dan altijd maar hij slaapt nu (doen ze rond deze termijn heel veel zeggen ze overal) of hij ligt net achter een dik stuk placenta dat ik t niet altijd even hard voel. (Voel t ook wel zoals jij beschrijft maar dan ook minder hard en duidelijk)

Maar ik denk als je de kleine wel nog voelt, hoe hard of zacht ook dat het wel goed zit. Rond 28 weken moet je m 10 X per dag voelen zoals ik begrijp. Hier doet die dat nu al zeker weten.

Komt goed meid, maak je je nog zorgen dan gewoon bellen

6. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja herkenbaar hoor vooral tussen 24 en 27,5 week. Nu kan ik echt voelen dat de baby wat groter is en ik hem dus ook bij elk trapje en elke beweging goed voel. Ook als hij een wat rustiger dagje heeft.

7. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Bedankt voor de antwoorden meiden. Baby voel ik elke dag heel erg goed en het schijnt een erg grote baby te zijn zeggen ze.

Ik wacht af tot morgen dan zal de kleine uk zich wel weer gemeld hebben (hoop ik ;))

8. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Heel herkenbaar! Dan komt erw eer zo n piepklein stemmetjed at zich afvraagt of alles wel ok is.... Om je de volgende dag of in de nacht weer flink te schoppen, haha.
    Ik denk altijd dat ie iets van een groeidag heeft, en dat daar de energie in gaat zitten. En dat ie vervolgens weer barst van de energie en de boel verbouwd!

9. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Ja precies wat je schrijft Betties! Ik heb nog nooit van een groeidag gehoord eigenlijk en dit is toch mijn 2e kindje. Hoe zit dat dan?

10. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.156
    33
    48
    Herkenbaar hoor!
    Hier ook al vanaf week 13 dat ik af en toe iets voel.. Vanaf week 17 elke dag eigenlijk wel.. Maar als ik hem dan 1 dagje wat minder voel, oei oei... Dan heb ik een angelsound om toch ff te checken haha!

11. Flubje

Flubje Niet meer actief

Ja hier hetzelfde hoor! Ene dag bijna nonstop gerommel en geschop, andere dag bijna niets. Volgens mij ligt te baby dan gewoon andersom oid.

12. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Ik denk dat de beeb gedraaid is voel net ineens getrap in mijn onderbuik, wel veel zachter dan voorheen maar zal vast niks betekenen (grrrr hormonen;))

13. Fay2014

Fay2014 Actief lid

3 aug 2013
    146
    5
    18
    Rotterdam
    Heel blij dit topic te zien ! Hier precies het zelfde. Ene dag heel de dag door gerommel en de volgende dag een stuk minder en veel minder duidelijk. Vandaag ook weer zo'n dag, maar inderdaad zodra ik lig en mn handen op mn buik leg, wel reactie. Probeer me er niet al te veel zorgen om te maken al is het soms lastig.

14. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Herkenbaar hoor. ik voel sinds ongeveer 4 wkn de kleine dagelijks, maar de ene dag veel meer dan de andere. De kleine is vooral druk als ik aan het werk ben. Volgens de vk kan dat heel goed, omdat je dan waarschijnlijk er minder mee bezig bent.
    Vandaag even bij de vk geweest om naar het hartje te luisteren (ze hebben elke week inloopspreekuur, dan mag je gewoon even binnenkomen voor een korte vraag of naar het hartje te luisteren)
    Tijdens het luisteren hoorde we via de doppler regelmatig storing en dat was omdat de kleine aan het schoppen was, maar ik voelde daar niks van.

15. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat je zachtere schopjes voelt kan ook betekenen dat het handjes zijn aldus mn vk

Deel Deze Pagina