Ik was gisteren bij de verloskundige voor een controle weer.. Vorige week heb ik me 20 - weken echo (ziekenhuis : STAR) gehad. Dus gisteren tijdens het gesprek bij de verloskundige ging ze ff kijken in de computer en alles na lezen. Alles was ook heel goed gegaan. Ze zegt ineens de baby heeft geen groeiachterstand. De baby zit zelfs boven het gemiddelde. Ik zo : "Ohhhh!!!" Dus de baby groeit goed... Ik belde me moeder op ze maakte een grapje wat moet je wel niet krijgen een Reus?????? hihih Wie heeft dat ook met de zwangerschap...???
en ben nu maar 4 kilo aangekomen.... heel de zwangerschap.. al die weken en controles was ik steeds 69 kilo en gisteren bij het wegen 4 kilo aangekomen..
Herkenbaar!! Ik had precies hetzelfde met 20 weken! Mijn beeb liep toen ook voor op de groei! Had toen ook net een groeispurt gehad, dacht de vk! Niks aan d ehand dus! Bij latere controles was het dan ook gewoon weer goed! Nu had ik afgelopen woensdag weer controle, en hij liep dus weer voor op de groei! Ze dacht dat ik weer weer net een groeispurt gehad had (wat best kan... vorige week veel last van mijn buik en trekkende huid gehad, daarna leek mijn buik ook groter!). Is hij de volgende keer weer aan de grote kant, dan krijg ik een groeiecho!
met 28 weken liep de kleine 2 weken voor daarna met 30 weken weer een echo en liep nog steeds 2 weken voor dus ik helemaal paniek van dit wordt een grote...met 33 weken naar de gyn geweest en vond de kleine aardig groot dus met 34 weken weer een echo en toen liep ze nog maar 5 dagen voor ...dus waarschijnlijk ook een groeispurt gehad ...
gemiddeld is geloof ik 3400 gram (middenlijn) dus alles wat er boven zit is bovengemiddels mijn eerste wso ok bovengemiddeld bijna3900 gram. tweede gemiddeld 3460 en nu de derde zit ook op de iddelijn maar is ook een meisje andere 2 jongens
Mijn dochtertje liep ook boven het gemiddelde qua groei en zij is met 3100 gram geboren (38w2d). Nu ben ik weer zwanger en gisteren groeiecho gehad en deze kleine loopt ook boven het gemiddelde. Geschatte gewicht is nu 1400 gram.
Met 30 weken heb ik een groei echo gehad. Gewicht van Uk liep 1 week voor (het is dan wel een jongen) Heb daarna geen echo meer gehad. Krijg ik nog een groeiecho? Moet ik er dan om vragen? Of is het standaard? Ik had zelf een groeiachterstand. Mijn vriend is met 42 weken geboren en woog bij zijn geboorte 3900 gram. Nu is ons wel vertelt dat ze mij niet tot 41 weken laten lopen i.v.m gewicht Uk. (is al met SEO vertelt).
die van ons ligt wel 3 weken voor qua groei, maar er wordt door gyn. erg luchtig over gedaan. Het lijkt ons wel erg veel?? Vooral omdat onze andere 2 kids 6 pondertjes waren. (oh ja heb geen zw. diabetes dat is wel getest nav ervan).
Onze zoon liep ruim voor, bij 38 wk gaf de groei echo 41 wk aan. De vk deed er luchtig over, maar de gyn niet. Die keek naar de echo en vroeg meteen; wanneer gaan we inleiden, morgen?? Vier dagen later was hij er, 56 cm en 3905 gram. Als je kindje voor blijft op zijn groei, dan zou ik mettertijd een groei echo aanvragen. x Roosje
Agh wat grappig om te lezen allemaal, dus het komt gewoon vaker voor. Ik dacht echt Huhh hoe kan dat... hihih De baby is gewoon boven het gemiddelde.. Maar vraagje: na de 20 weken echo krijg je ook nog een paar x echo weer dus?? voor controle of moet je dat dus aangeven?? Bij mij deed de verloskundige er ook luchtig over, maar ik heb elke keer een andere. En deze van de laatste controle vind ik een btje raar :S ze doet te snel haar werk, toont weinig interesse terwijl de anderen juist heel vriendelijk en veel met je praten.. Daarom dacht ik laat ik maar ff een topic openen... want ze zei ook alleen maar ja de baby zit boven het gemiddelde en meer niet..
Ik had dat bij mijn 16 weken pretecho. Ze liep iets boven het gemiddelde, 1 dagje zei de gyn. Niet bizar veel dus ofzo. Vond het wel leuk om te horen eigenlijk, ze doet het goed daarbinnen. Hebben ze tegen jou niet gezegt hoeveel je dan werkelijk voorliep?
Ik krijg iedere keer al echo's ivm bacterie die ik draag en veel last van vroegtijdige weeën. Nou ja ik hou het zelf ook goed in de gaten en mocht hij idd. voor blijven lopen, wat vlgs. de gyn. wel zo gaat zijn, want mocht hij nu weer "bijtrekken"naar beneden dan zou er juist iets "mis" zijn, hij moet nu de curve die hij nu heeft blijven volgen, dan zitten we zelf er wel bovenop, want ik vind het wel erg veel 3 weken!
Toen ik 26 weken en 2 dagen zwanger was, toen werd mij met de echo verteld dat de baby 1 week voorloopt qua groei. Ben benieuwd he dat dinsdag met de volgende echo zal zijn.
Het kan nog extremer.... hier loopt hij 6 weken voor. maandag ben ik 38 weken en dan weer een echo en een plan bespreken met de gynacoloog( ben doorverwezen door de enorme groei) wel even slikken. hij is namelijk niet echt lang maar vooral breed en een groot hoofd.hij wil ook niet indalen. heel raar misschien, maar heb af en toe wel het idee dat hij wel wil, maar het hem niet lukt.
Oei van de week een groeiecho gehad met 32+3 het geschatte gewicht was toen 2550 gram ook maar even gekeken en ik vond bij 35 weken 2500 gram. Ik heb dan ook wel zwangerschapsdiabetes.
Hier twee weken geleden een echo gehad bij 34 weken en toen was het gewicht 2800 gram. In de groeicurve zat de baby wel aan de top maar schoot nog niet uit de curve volgens de gyn. Maandag weer voor controle en ben benieuwd of ze dan weer kijken. Mijn suiker is verder goed, ben alleen aan de medicijnen ivm een hoge bloeddruk.
Nee ze zat gewoon de gegevens van mij te lezen in de computer en ze is anders dan de andere verloskundigen.. ze voert niet echt een leuk gesprek met je, toont geen interesse en de anderen weten nog precies wie ik ben als ik daar kom.. Nou zij moet eerst een paar min ff in de computer kijken. En toen zei ik van de 20 weken echo was goed en perfect. Gaat ze ff de aantekeningen weer lezen, ze zegt ja ziet er keurig uit, de baby zit zelfs wat boven het gemiddelde.. Ja ik dacht er verder niet over na en dacht zal wel, de baby is zowieso goed op de 20weken-echo. Maar door dat ik er nu een topic over heb gestart zie ik dat er dus meerdere zwangere dames dit meemaken.. Wie weet is het bij mij ook niet zo heel veel hoor, ik hoor al de hele zwangerschap dat ze goed groeit en geen achterstand had. Maar dit x zei ze boven 't gemiddelde. Nou ja ik vind het geen probleem, zolang de baby maar gewoon gezond is !! ik dacht gelijk misschien hebben ze wel een rekenfoutje gemaakt en ben ik een weekje langer zwanger.. omdat ik niet precies weet wanneer me laatste menstruatie was en wanneer ik dus bevrucht ben.. xx