Hallo verloskundige, vandaag heb ik samen met mijn vriend wat kozijnen geschilderd. Tot ik een fles tinner open draaide en 1 kozijn af ging wassen. Ineens werd ik draaierig, misselijk en kreeg ik hoofdpijn. Ik heb meteen moeten stoppen met alles en voel me nog steeds ziek. Dit heb ik normaal nooit met dat soort dingen. Nu zijn wij bezig met zwanger raken, maar ik dacht "deze maand zal wel niet raak zijn want ik heb geen symptomen". Echter vandaag was ik al de hele dag heel moe en begin ik pijn in mijn borsten te krijgen. Ook heb ik last van "even netjes gezegd", dunne ontlasting sinds gisteren dus ik weet even niet wat ik hiervan moet denken. Zou dit een schadelijk effect kunnen hebben op een eventuele zwangerschap? Ik hoop het toch niet! Ik maak me nu een beetje zorgen... Groetjes Luna1 _________________
hoi Luna, neehoor, maak je geen zorgen. Het is wel verstandiger om als je zwanger bent/wilt worden niet meer met thinner te werken, zeker als je er zo heftig op reageert. gebruik verf op waterbasis en als dat niet kan, dan laat je het schilderen aan je man over! Mirjam
Hoi Mirjam, bedankt voor het antwoord. Dit neemt de zorgen wel wat weg. Als je zo graag zwanger raakt dan wil je niks doen wat risico's met zich mee brengt. Groetjes Luna1