Verstrijken baarmoedermond

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Crafty, 2 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crafty

Crafty Actief lid

23 apr 2008
    104
    0
    0
    Nieuwegein
    Goedemiddag!

Ik ben nu bijna 39 weken zwanger van mijn eerste. Van mijn interne anatomie ben ik gewend dat er een wat hard aanvoelend "tuutje" is van een paar cm lang. Nieuwsgierig als ik ben, ben ik na gegaan of dat nog steeds zo is. Dat blijkt niet het geval te zijn. Het tuutje is volledig weg en het weefsel voelt erg zacht aan. Ik ga er vanuit dat dit het "verweken / verstrijken" van de baarmoedermond is.

Wat ik me nou afvraag, is of hiermee een indicatie gegeven zou kunnen worden van de tijd tot het daadwerkelijk doorzetten van de bevalling...

Mijn kleine ligt in (onvolkomen) stuit en zou niet te lang moeten wachten met geboren willen worden als ik nog een kans op een vaginale bevalling wil hebben. Vandaar mijn vraag. Ik heb trouwens vanochtend ook een ruime hoeveelheid slijm verloren, geen prop, maar ook duidelijk geen afscheiding.

Bij voorbaat dank voor uw reactie!

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi crafty,

Er is dus duidelijk wat gaan bij je baarmoeder mond! maar helaas kan ik geen indicatie geven. sommige vrouwen lopen 3 weken rond met 3 cm ontsluiting!. Ik denk dat je delen van de slijmprop aan het verliezen bent, dit geeft helaas ook weinig aan maar je kan het maar kwijt zijn! Ik hoop dat het snel gaat doorzettten!

Imke

3. Crafty

Crafty Actief lid

23 apr 2008
    104
    0
    0
    Nieuwegein
    Ik dacht inderdaad al dat het weinig te betekenen hoeft te hebben... We zullen zien! In ieder geval heel erg bedankt voor het snelle antwoord! :D

Deel Deze Pagina