baby dekbedje of dekentje?!?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lijsterbes1, 11 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sydneys, ik denk dat dat een soort dekbedje is? ik durf het niet met zekerheid te zeggen.
    Het gaat volgens mij om het ademen van het materiaal en warmtestuwing.

Strak instoppen, kan je het niet een stuk onder het matrasje proppen?
    Anders kun je misschien overwegen om D. lekker een slaapzak aan te geven en je dekentje eruit te halen (als hij het dan warm genoeg heeft).

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Lijkt mij ook een dekbedje. Vind het niet op een deken of laken lijken in elk geval.

3. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Past die delen dan in een hoes van 110 x 125? Of moet het exact dezelfde maat zijn?

4. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    wij hebben van de babydump een duodekentje, geloof van 100 x 135 en daar overheen dan een dekbedovertrekje. Dit stoppen we dan goed in aan alle kanten vh matras. Vind dit zelf veel fijner dan met lakentjes werken, maar da's persoonlijk :). Hebben de eerste dagen wel met lakentjes gewerkt zodat we de kruik veilig konden instoppen, maar zodra dat niet meer nodig was geen lakentjes meer gebruikt. En straks zijn we van plan om het gewoon lekker bij een slaapzak te houden als het 's nachts warm genoeg is :) (we hebben enkele beglazing en kan vrij snel afkoelen op die kamer als het zo koud is als nu, dus we hebben nu s nachts een slaapzakje en dekentje)

5. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Van lief! hebben ze overtrekjes van 100 x 140 en die zouden perfect passen. Die afmeting lijkt me handiger. Ik ga nog overtrekjes maken en maak ze dan 100 x 140.

6. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Hier is zoontje bijna 2 jaar en we gebruiken nog altijd een slaapzakje. Nu in de winter, een winterslaapzak, met een deken erboven, over zijn beentjes en buikje getrokken. Vroeger was het enkel een slaapzak. En dat werkt prima. Binnenkort gaan we over naar een dekbed. Voor ons tweede kindje nu gaan we weer de slaapzakjes gebruiken. Is zo handig, ze zitten mooi warm ingeduffeld, kunnen zich niet loswrikkelen of onder deken terechtkomen. Vroeger gebruikten we inbakerdoek wegens buikkrampjes en zo zijn we dan eigenlijk op slaapzak overgegaan omdat het een beetje zelfde gevoel geeft. (zoontje voelde zich dan veilig en sliep zonder probleem in)
    Dekbed zou ik zeker niet doen.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    @ sydneys
    Weet niet precies wat het is maar in ieder geval geen deken..
    Lijkt meet dekbed achtig..
    Bij babys kan er warmtestuwing ontstaan, en dat is een risico op wiegendood

En als je het bedje laag opmaakt kan je kindje er toch niet onder met zn hoofd..
    Lijkt mij in ieder geval niet de bedoeling en ik zou oersoonlijk echt niet met een gerust hart gaan slapeb

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Zo hier ook bij beide kids.
    Een kussen heeft mijn dochter pas vanaf dat ze 3 is

9. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar past die duo deken dan in het baby dekbedovertrek van 100x 125

10. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je beter een overtrekset voor je dekentje kan uitzoeken ipv een deken voor die ene overtrek die je zo leuk schijnt te vinden. Als je n deken hebt van 100 bij 135 dan past t dus niet. En bij n deken van 100 bij 150 past het dus ook niet. En de meeste ledikantdekentjes hebben deze formaten meen ik. Of je moet proppen maar dat lijkt me niet zo mooi. Heb j niet iemand die handig is in naaien. Ik laat mn ma gewoon n aantal overtrekjes maken op maat van het dekentje met leuke stofjes die ik dan zelf uitkies op de lapjesmarkt ofzo. Succes!

11. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee helaas.. Ja zelf ook geen verstand van.. Ga het maar gewoon even afwachten denk ik.. Het dekbedje staat wel bij het kopje babykamer

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ha maar omdat het bij het kopje babykamer staat wil nog steeds niet zeggen dat het goed is ofzo..

Ik krijg sterk de indruk dat je dag perse wil hebben voor de overtrekjea ofzo...
    Gebruik je verstand en neem gewoon een deken en dan heb je pech met die overtrekjes en zoek je leuke overtrekjes die wel over de deken passen die je koopt

13. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Of je gebruikt gewoon alleen n deken zonder een overtrek. Je kunt er meerdere nemen. Er zijn zat dekentjes in leuke dessins of n uni kleur die je leuk vindt. Vaak doen mensen er toch overtrekjes over puur en alleen zodat ze het dekentje niet telkens hoeven te wassen. Kijk op sites als prenatal wehkamp babydump etc en zoek op babydeken of ledikantdeken. Dan zie je wat het is en wat we bedoelen en welke ze hebben etc. Een dekbed zou ik pas veel later gebruiken zoals het geadviseerd wordt. Succes.

14. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is een set. Heb de flesjes ervan, speentjes, badcapes en leek me leuk ook het dekbedje ervan te hebben dan.. Ofja het overtrek.

15. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat advies van geen dekbedje voor baby's onder de 2 jaar is er niet voor niets. Ik zou sowieso voor een dekentje gaan.

16. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja klopt heb nu ook besloten om voor een dekentje of duo deken te gaan maar heb begrepen dat je deze in een dekbedovertrek kunt stoppen

17. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dat klopt :)

18. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe hebben jullie dan precies op het ledikant? Een matras, matrasbeschermer, hoeslaken, en daarop die deken?

19. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb het matras, molton(is dat t zelfde al matrasbeschermer??) hoeslaken en dan lakentje+dekentje

Mja als je een dekbedovertrek heb heb je natuurlijk geen lakentje nodig :p

20. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gaat trouwens om dit dekbedje.. wil hier dan dat dekentje instoppen. maar geen idee of dat lukt? Product Detail | H&M NL

Deel Deze Pagina