baby dekbedje of dekentje?!?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lijsterbes1, 11 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2be27

mama2be27 Actief lid

12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    eerste 2 jaar geen dekbed of kussen.

Liever een lakentje met dekentje. Een slaapzakje kan ook goed. Onze dochter heeft snachts een dun slaapzakje aan en ligt dan nog tot haar borst onder een lakentje met deken.

Een dekbedje schijnt te warm te zijn en daar kunnen ze onder 'rollen'.

2. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja maar ik was eigenlijk meteen verliefd op dit dekbedovertrek. Past hier een deken in denken jullie? Heb er totaal geen verstand van

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    als je een deken in die maat koopt past dat ja, is de deken groter of kleiner niet. Al zijn mijn dekens ook te lang, breedte is wel goed dus wat ik overhou aan de onderkant word gewoon extra onder het matras gelegt

4. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus als ik het goed begrijp gebruik jij ook de dekens in de dekbedovertrekken

5. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik vind het best grappig dat je maar door blijft vragen. Als je een deken kan vinden met die afmeting 110 bij 125 dan past het precies. De meeste zullen te lang zijn voor je overtrekje. Omdat je dat overtrekje zo graag wilt hebben, dan wees creatief, prop het er dan maar in aan de onderkant dat gaat toch onder het matrasje. Of knip het bij in de lengte zodat t past. Etc. Dekentjes hoeven geen overtrekjes te hebben , ze worden vaak met lakentjes gebruikt en ze hebben vaak zelf al een leuk kleurtje of printje, je hebt ze ook in het wit. Dekbedden worden wel voorzien altijd van n overtrekje. Maar als jij een deken ook wil voorzien van een overtrekje dan kan dat! Of je hebt geluk en vindt de juiste maat deken voor je overtrekje of je moet maar creatief doen! Succes!

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wat wij altijd deden was de deken er over dwars in ipv recht zodat we aan de zijkanten meer hadden om in te proppen

Ja de deken was iets te lang maar dit kon prima onder het matras weggestopt worden

Onze dochter is nu 2,5 en nog past ze eronder met de deken over dwars

7. Mireia

Mireia Actief lid

11 jan 2013
    361
    0
    16
    NULL
    NULL
    Das ook n goeie ja dus deken niet in de lengte horizontaal maar verticaal dekken dan heb je idd meer om onder t matrasje te stoppenaan de zijkanten. Nogmaals succes komt wel goed!

8. lijsterbes1

lijsterbes1 Bekend lid

28 feb 2013
    532
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja opzich is een wit dekentje ook prima maar had alles gekocht in dat panterprint themaatje. Dacht dan is dat misschien ook wel weer leuk om t bedje ermee op te maken

9. cindy490

cindy490 Lid

12 okt 2010
    44
    0
    0
    NULL
    roermond
    ik had een dekentje van bambino van het kruidvat en deze paste precies in het dekbedovertrek.

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ja, ik haat lakentjes+deken dus zodra ze in het ledikant gingen deken+overtrek

11. o0melis0o

o0melis0o Actief lid

29 jun 2012
    471
    6
    18
    Vrouw
    Dierenartsassistente Paraveterinair - in wording
    Heerlen
    Hier ook, ideaal

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik heb een duo-deken, dat mag wel. Daar kan ook een dekbedovertrekje over.

Ik heb zowel de duo-deken als een gewoon katoenen deken in de kast liggen. Kan ik lekker afwisselen :D

Deel Deze Pagina