Hoe doen jullie het? Baby 2 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meis28, 20 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoe is jullie dag ritme met baby van twee maanden?
    Waar en wanneer slaapt ie? Waar speelt ie mee? Hoe vaak geven jullie borst voeding? Etc..

2. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Twee maanden was bij ons echt zo'n overgangstijd waarin hij meer doorkreeg waar hij was en we hem dus ook vaker in bed gingen leggen. Verder hadden we nog geen ritme. Als hij wakker werd, kreeg hij drinken. En als hij moe werd, probeerden we hem in slaap te krijgen (bij voorkeur dus in bed). Wij zaten toen nog wel op 10/11/12 voedingen per 24 uur.

3. juppie84

juppie84 Lid

19 jul 2012
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon is vandaag 8 weken. Hij krijgt flesvoeding. Ik probeer een beetje vaste tijden qua voeden aan te houden, al bepaald hij wanneer hij een fles krijgt.
    Hij krijgt 6 x 150cc om ongeveer 8.00-12.00-15.30-19.00-23.00-4.00
    Maar de fles van 19 en 23 staan vast.
    Ik probeer hem na ongeveer 1 a 1,5 uur naar bed te brengen, waar hij elk slaapje ingebakerd in ligt. De ene keer slaapt hij tot volgende voeding, de volgende keer slaapt hij niet of kort.... Daar zit totaal geen ritme in.

4. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Hier een paar weekjes ouder, maar al even hetzelfde ritme.
    6x borstvoeding per dag, rond 7.30/11.00/14.00/17.00/20.00/23.00. Maak haar wakker voor de voedingen, anders komt ze waarschijnlijk maar op 5 voedingen en dat vind ik net nog iets te weinig.
    Na de voeding even spelen op schoot, in de box, in de schommelstoel of op de grond en zodra ze moe wordt (vaak 1 tot 1,5 uur na het wakker worden) naar bed. Soms slaapt ze in 5 minuten en trekt ze door tot ik haar wakker maak voor de vogende voeding, soms wordt ze na een uurtje wakker of wil helemaal niet in bed slapen. Als dat het geval is gaat ze in de draagdoek en slaaot ze bij mij of mn man tot het tijd is voor de volgende voeding.
    Dat is het zo'n beetje :)

Edit: het schema is vrij goed aan te houden omdat ze veel slaapt, maat mocht ze eerder komen krijgt ze eerder voeding. Later gebeurt ook wel eens, net hoe het uitkomt. Maar iver het algemeen is dit wel het gemiddelde dagritme.

5. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    De krijgt fv en zit nu tussen de 5 en 6 voedingen per dag in van 120x4.

06:00 eerste voeding, blijft in slaapzak en terug naar bed.
    09:00 wordt ze wakker, wassen, omkleden, kletsen,
    10:00, voeding dan meestal uurtje wakker en weer naar eigen bedje.
    13:00/14:00 voeding. Meestal moet ik haar daarvoor na 4 uur wakker maken. Meestal uurtje of iets langer wakker dan weer naar bedje of lekker bij mij kroelend in slaap vallen.
    18:00 voeding dan even kroelen en dan ligt ze meestal te koekeloeren terwijl ik kook en we eten. Of ze slaapt weer.
    22:00/22:30 wakker maken voor laatste voeding. Pyjama (onesie) aan, slaapzakje aan. Voeding, kroelen en naar bed.
    'S nachts slaapt ze door :D

Er kan een uur verschil in zitten hoor dat is maar net of ze 5 of 6 voedingen wil. Overdag zijn we ook vaak ergens naartoe, stad, vriendin, wandelen en dan slaapt ze ook altijd.

Tsja ik heb een behoorlijke slaapkop, en als ze wakker is ligt ze lekker te koekeloeren ;)

6. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Heb totaal geen dag ritme. Snachts slaapt ie altijd wel goed, iig zonder huilen of wat dan ook. Maar overdag, het lijkt wel alsof hij niet zo gauw moe is? Soms slaapt ie lang maar vaak ook maar hele korte slaapjes van maar 15 minuten ofzo! Begint dan te sabbelen en met handen in t gezicht tot ie zichzelf pijn doet. Overdag dan ook maar inbakeren of sokjes over de handen doen.. Misschien helpt het. Maar vind t heel lastig want weet overdag gewoon niet zo goed wat ik het beste kan doen, ik wil m namelijk laten wennen in z'n eigen bedje dus leg m daar steeds in na ongeveer 1-1,5 uur wakker te zijn geweest. Eerst voeden, verschonen, samen spelen en soms nog even in de box. Maar heb soms t gevoel dat ie gewoon nog niet moe genoeg is of iig niet wil slapen..? Maar volgens mij heeft een baby van bijna 10 weken echt nog wel goede slaapjes nodig overdag

7. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Dat kan natuurlijk ook heel goed he! Dat hij gewoon minder slaap nodig heeft dan het 'gemiddelde'. Ik slaap waarschijnlijk ook niet net zoveel als jij! leg je hem op bed als hij vermoeidheidssignalen heeft zoals oogjes wrijven, gapen, wegkijken, hier gaat ze ook nog een soort van anders ademen hahah? Want als hij gewoon niet moe is dan heeft het denk ik ook niet zoveel zin om hem in bed te leggen.

Als je nou met hem gespeeld heb en hij gaat daarna even zelf in de box en je merkt dat hij dan moe wordt dan zou ik hem wel in bed leggen. Als hij niet moe is dan zou ik het niet doen. Heeft niet echt meerwaarde denk ik persoonlijk.

In het begin heb ik dl ook weleens in bed gelegd en dan bleek achteraf dat ze gewoon echt niet moe was. Nu ik haar echt steeds beter leer kennen is het een stuk makkelijker. Ik laat het los dat bepaalde dingen moeten en doe wat ik denk dat goed is. Ik merk dat het dan eigenlijk veel leuker is :)

Succes en maak je niet druk. Zolang je liefde en geborgenheid geeft dan komt het allemaal goed. Er is geen een 16 jarige die niet in zijn eigen bed slaapt ;)

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier 8-12 voedingen. Jongste ritme 1 uur slapen, 1 uur wakker.
    Slapen in draagdoek of bondolino.

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Haha das waar laRambla! Ja ik denk ook wel dat dit een beetje m'n grootste probleem is , dat ik niet goed weet wanneer hij moe is en ik m dus idd te vroeg in bed leg. Maar hij valt soms dus wel zelf in slaap hoor alleen slaapt hij vaak dan maar super kort..soms maar 15 minuten ofzo. En dan denk ik: ben je knap toch zelf in slaap gevallen en dan blijf je niet slapen haha. Leggen jullie je kindje wel altijd op zijn of haar slaapplek nu met deze leeftijd? Of slaapt hij/zij ook in de box, op de bank, etc etc.. En doen jullie al aan een slaap ritueel dus pyjama aan savonds etc? Mijne heeft veel boxpakjes enzo aan dus kleed m nooit om eigenlijk

10. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.632
    2.405
    113
    De mijne is ruim twee maanden en slaapt nog nauwelijks zelfstandig in ;). Scochtends in draagzak zon twee uur slapen. Daarna weer fles rond half elf. Dan twaalf uur in slapen en overleggen dat gaat goed. Slaapt dan tot uur of drie. Dan eind van middag bog half uurtje slapen in draagzak.
    Dan tegen half acht weer in slapen in draagzak en leggen hem over.
    Hij heeft vrij strak ritme maar dat komt denk ik doordat we al een ouder kindje hebben met een ritme. Onze dochter had minder een ritme op die leeftijd
    Succes en komt sowieso goed !

11. LaRambla

LaRambla Actief lid

15 jan 2015
    292
    4
    18
    West-Brabant
    Overdag ligt ze als ik thuis ben voor haar slaapjes in bed. Maar ik ga ook vaak de hort op dus dan slaapt ze in Maxi cosi of de kinderwagenbak (maar die van mij slaapt wel 20 uur per dag, nog steeds vaak van voeding tot voeding)

Overdag ligt ze gewoon in haar kleding te slapen, dat is allemaal zo zacht en dan met een dekentje.

Savonds ligt ze bij ons beneden te slapen anders ziet mijn man haar helemaal nooit! En dan maken we haar wakker voor de laatste voeding rond 23:00 en dan kleed ik haar om in haar pyjama (onesie), nachtpamper en slaapzakje en dan voeding en hopsa naar bed. En dan beginnen we om 7 uur pas weer.

Snachts pyjama aan doe ik vanaf dat ze 5 weken is en dat doe ik om een soort ritueeltje voor het slapengaan zodat ze weet dat het nacht is. Althans dat hoop ik natuurlijk maar het is meer zodat ze dat uiteindelijk gaat herkennen als bedrituerl zodat ik dat straks niet er opeens in moet hameren.

Ze slaapt trouwens wel al vanaf 3 weken op haar eigen kamertje. Dat werkte een stuk beter voor ons allemaal (ze is toen gelijk door gaan slapen snachts)

12. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Bij 3 maanden kwam er pas een soort van ritme in.

Bij 2 maanden sliep en dronk ze op verzoek. Ene dag om de twee uur andere dag zat er meer tussen, lekker je kindje volgen.

Deel Deze Pagina