baby die draait ofzo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door GhitaThakoerdin, 23 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

hey meiden..

de laatste paar weken heb ik steeds het gevoel dat mn kindje zich compleet omdraaid in mn buik.. natuurlijk weet ik dat dit mogelijk is aangezien ze nog veel ruimte heeft in de baarmoeder.. maar ik verwar t soms toch met een harde buik? bv na het plassen en ik ga liggen dan voel ik ineens aan 1 kant een heel hard stukje dat heeeel langzaam weer verwijnt.. en het is vaak aan mn rechterkant van de onderbuik.. weet wel dat ze daar meestal bivakeert... maar vraag me toch soms af of het nou echt zij is? wie herkent dit gevoel? het doet niet pijn ofzi je krijgt alleen een enorme bult en een druk aan 1 kant van de buik.. best een beetje eng hoor.. brrrr...

2. Niet meer actief

ja, dat is dat ie omdraait idd, heb ik hier ook erg vaak.
    Als ik lig, voel ik opeens iets hards bij me navel en dat verdwijnt dan weer heel langzaam.

Geen zorgen maken dus ;)

3. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ja, soms leg ik mijn hand op mn buik, en voel ik het bultje zachtjes wegglijden naar een andere plaats.

Eng hé :-D

4. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Tot een week geleden deed die van mij het ook nog, zeker twee keer per week, terwijl ik toen al bijna 34 weken was! Echt een beetje een aardverschuivingsgevoel! Heel vreemd! Niet echt pijn, maar ook een zeer vreemd gevoel. Een keer draaide het juist terwijl het de hik had, dat was maf zeg! Ik voelde de hik eerst rechtsboven in m'n buik, en langzamerhand schoof het naar beneden tot linksonder! Zo gek, maar ook wel bijzonder. Met onze vorige twee kids heb ik dat nooit zo gemerkt.
    Volgens mij ligt het nu goed en ik hoop dattie nu zo blijft liggen, want een stuitbevalling heb ik toch maar liever niet. ;)

5. GhitaThakoerdin

haha ja is best eng..
    Maar het is niets vreemds dus als ik het zo hoor.. maakte me soms een beetje zorgen namelijk.. nu achteraf is het wel vrij logisch eigenlijk.. maargoed.. haha.. ook wel weer heel bijzonder hoor! maar vindt en soms een eng gevoel..

6. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    haha bereid je maar alvast voor... nu voel je nog een klein bultje uit je buik steken, maar dat wordt nog vele malen erger hoor! ;)

ik vind het nog steeds een geweldig gevoel... bij mij kan ze niet meer helemaal draaien, want het hoofdje lift vast in mijn bekken (ingedaald), maar ik voel nog wel dat ze om haar as draait... dus ruggetje van linkerkant buik naar rechterkant buik enzo... das echt een aardverschuiving zoals iemand hier al schreef... je kan dat ook door mijn kleding heen zien gebeuren... en geloof me, als je dan een gesprek met iemand aan het voeren bent ben je echt even kwijt waar het over ging...

geniet er maar van, voor je het weet ga je het missen! :D

7. laffayette

7 sep 2007
    87
    0
    0
    verzorgende - ig
    haha ja mooi is dit.
    Het word inderdaad steeds duidelijker en zichtbaarder hoe en waar je beeb ligt.
    echt heel erg mooi...
    Dadelijk zijn het geen trapjes die je voelt , maar alleen maar schuifbewegingen hihi.

8. ikkuh

ikkuh Actief lid

3 sep 2007
    278
    0
    0
    is dat wat je krijgt als je harde buik hebt?
    er word ook vertelt dat dat normaal is en een teken is van de bevalling... maar weet niet zo goed meer wat ik wel en niet geloven moet.

9. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    @ Ikkuh

Dat bewegen heeft op zich niets met harde buik te maken...
    Wanneer je een harde buik hebt dan voelt je buik letterlijk heel hard aan, dat kan je van buitenaf dan ook met je handen voelen... dit komt door samentrekking van je baarmoeder... zolang dit geen pijn doet is er ook geen sprake van een aanstaande bevalling, je baarmoeder is slechts aan het 'oefenen' voor het echte werk... wanneer de harde buiken regelmatig terug komen en pijn doen dan is er misschien meer aan de hand en kun je het beste even de vk bellen...

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is?

10. valhalla

valhalla Niet meer actief

Maf gevoel is dat ja, opeens voel je ergens een keiharde punt en als je die dan aanraakt, schopt de punt, of hij verdwijnt zachtjes. Probeerde het aan mijn man uit te leggen, net een soort deoroller aan de binnenkant van je buik :D

11. GhitaThakoerdin

heel bijzonder om mee te mogen maken.. maar ook een beetje eng soms.. maar als dit nog extremer wordt... haha.. gelukkig gaat het geleidelijk aan zodat je er aan kan wennen.. heb me zo vaak afgevraagd hoe het zou voelen, een kindje in je buik .. nou zo dus.. :p haha..

12. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Ons draaitolletje heeft me goed voor de gek gehouden: ik dacht vast dattie goed lag, maar het ligt tóch in stuit, zagen we gisteren op de echo.
    Ik snapte er niets van, want ik voel toch bóvenin m'n buik allerlei beweging, en onderin niets. Maar wat blijkt: het zit met het kontje naar beneden en de voetjes langs het lichaam gestrekt en de voetjes bij het hoofdje bovenin! Lijkt me ook niet lekker liggen...
    Nu hoop ik maar dat het nog weer goed zal draaien. Het is een kleine baby, zagen ze gisteren, dus het heeft nog wel ruimte.
    En zo niet, gaan ze over 2 weken een draaipoging doen. :rolleyes:

13. GhitaThakoerdin

lening babytje :p haha..
    nou je hebt nog heel even de tijd dus wie weet draaid jullie kindje zich nog net op tijd.. wat ik me trouwens ook afvraag is hoe ze je baby gaan draaien? gewoon aan je buik zitten wroeten?

14. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    Gezelligste stadje i
    Hihihihi, tja, zelf weet ik het niet uit ervaring, maar het gaat inderdaad handmatig op je buik, m'n zus heeft ook een keer een draaipoging gehad, en met succes.

Maar ze doen het nooit 'zomaar' even hoor.
    Ze hebben het ons gisteren al uitgelegd hoe ze het gaan doen.
    Eerst leggen ze je aan het CTG, om te kijken of de baby het goed maakt, hartslagje, bewegingen enzo.
    Dan maken ze een echo, om te kijken of de navelstreng niet om het halsje zit (of dreigt te gaan zitten).
    Dan draaipoging.
    Dan weer echo, om te kijken hoe de navelstreng zit.
    Dan weer minstens 1 tot 2 uur aan het CTC, om te kijken of de baby het goed maakt.

Deel Deze Pagina