Ik moest zojuist de grote boodschap doen op de toilet (ik bespaar jullie de sappige details maar het was normale ontlasting waar je een keurige S mee zou kunnen schrijven als je je best doet, niet te hard niet te zacht) en toen ik wilde afvegen en naar beneden keek hing er een enorme slijmbol uit mn kleine boodschappen gaatje (vagina) en toen wilde ik die dus ook afvegen en daarmee trok ik een hele grote slijmklont uit mn vagina, heel raar... Kleurloos maar heel dik, zoiets als behangplaksel... Nu heb ik de zowiezo de nodige afscheiding tijdens mn zwangerschap maar het was niet te vergelijken daarmee... Ik heb bij mijn 1e bevalling of zwangerschap nooit een slijmprop verloren dus weet niet wat het is maar maak me een beetje zorgen... Zeker nu de weeenpijnen net weg zijn... Nu heb ik dus zo ranzig als ik toch al bezig ben, gegoogled naar afbeeldingen van een slijmprop en kwam dit topic tegen: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/156420-slijmprop.html Dat is precies waar het op leek!! Je zag ook bij google afbeeldingen met bloed erdoorheen maar dat was het niet, het was echt kleurloos wit achtige slijmbal ten grootte van denkik het topje van mn vinger... Iemand een idee??? Heb er geen foto van gemaakt want om het nu zoals daar op de foto met mn vinger eruit te halen vond ik nu net weer over mijn hychiene-grens heengaan haha maar heeft iemand een idee n.a.v. dat aangegeven topic wat het is? (ik heb ook het topic doorgelezen maar daar word ik niet echt veel wijzer van...) ga ook even de verloskundige bellen.
net verloskundige aan de telefoon gehad, ze zegt dat dat best kan tijdens de zwangerschap en het niet de aankondiging hoeft te zijn van de bevalling. Mocht het meer slijm worden en gepaard gaan met de buikpijnen die ik eerder had, moet ik weer aan de bel trekken... Voel me echt een zeur haha heb ze al 3 keer gebeld in 3 weken via de doktersdienst...
Dat kan het niet zijn dan. Maar goed, als de vk zegt dat het erbij hoort... Ik heb ook wel veel meer afscheiding nu, maar niet zoals je omschrijft.
Ja ik heb ook de nodige afscheiding ja maar dat was het dus niet... vond het zo vreemd maargoed t zal wel goed zijn ik vertrouw op haar en als ik weer weeen krijg dan bel ik gewoon nog eens. Liever een zeur dan mn kind te vroeg op de wereld zetten toch.
Het is niks om je zorgen over te maken denk ik. Ik heb dat namelijk ook gehad in mijn tweede zwangerschap.Zo rond de 5 maanden verloor ik ineens een dikke sliert slijm, best taai. En inderdaad zoals je zegt zonder bloed. Ik weet nog dat ik toen ook schrok omdat ik dacht, dat zal toch niet de slijmprop zijn. Want die verloor ik bij de eerste zwangeschap een dag voor de bevalling begon. Ik was toen gaan gegooglen en weet nog dat ik ergens heb gelezen dat je tussendoor in je zwangerschap een deel van de slijmprop kan verliezen, maar dat groeit er gewoon weer aan. De dag dat mijn tweede bevalling begon ben ik gewoon mijn slijmprop (rozig) verloren. Dus niks om je druk om te maken denk ik.
Nu ik je verhaal lees, herinner ik me dat ik dit twee weken terug ook had. Zag er inderdaad net zo uit! Ik maakte me niet zoveel zorgen want ik had geen pijn ofzo. Ik ging het bij mn controle vorige week aan de gyn vragen maar ben ht vergeten... Ik voel me nog steeds oké dus ik denk dat het wel geen kwaad zal kunnen
Ik heb het ook al een paar keer gehad bij de grote boodschap, maar niet zoveel. Dacht eigenlijk dat het gewoon afscheiding was... Verder lijkt alles goed te gaan trouwens...