Lang spelen voordat ze gaat slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Blemma, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Hoi allemaal ff een vraagje.

Onze dochter gaat elke avond om 19 uur op bed. Ze wil dat zelf ook dol graag op bed. Maar ze gaat pas slapen slapen om 20uur en nu sinds het uur erbij is pas om 20.30 uur zelfs.

Nu weet ik dat dat spelen erbij hoort en een vorm van verwerken is.
    Ze is dan ook echt aan het spelen en gaat meestal zelf slapen, heel soms moeten we haar nog eens lekker instoppen in bed. Nu ga ik als ze om 20 uur nog wakker is haar nog eens instoppen en zeggen dat het nu echt slaaptijd is.

Maar ik vind het wel laat voor zo'n kleintje dat ze pas om half 9 gaat slapen. Zijn er meer kindjes die dit zo lang doen?
    Tips om haar eerder in slaap te krijgen?

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.155
    113
    Is hier vaak het zelfde, als ze moe zij vallen ze vanzelf in slaap toch? Ik ga eigenlijk niet meer kijken bij hem, dat vind hij alleen maar gezellig en duurt het nog langer voordat hij gaat slapen...

3. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ach hier wordt het soms zelfs later, vooral na een drukke dag dan kan hij gewoon niet zn rust vinden. Ik weet niet of jullie 's morgens er vroeg uit moeten voor oppas ofzo? Anders maakt het toch niet uit, ze slaapt wel als ze moe is :)

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wat heerlijk dat ze zich zo lang in haar eentje kan vermaken :). En als ze daarna zo in slaap valt, lijkt me mooi. Is ze de volgende dag wel weer uitgerust?
    Je hebt ook kindjes die heel lang jengelen, zeuren en/of huilen voor ze goed en wel in slaap vallen, dus ik zou zeggen: tel je zegeningen :D.

5. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Hier precies hetzelfde! soms is het zelfs half 9/9uur:$;)
    Ik ging er ook wel 2 of 3 keer naartoe, ze danste en feeste het hele bed door en gooide alles uit bed.. draakje.
    Ik vind het niet heel erg, ze is niet vervelend of zo. Het enige wat ik nu sinds 2 dagen doe is dus niet meer zo vaak er naartoe gaan, vind ze inderdaad alleen maar gezellig.
    Big-smile en slappe lach als ik binnenkom (zie dan je lach maar eens in te houden:cool:)
    Neem me voor om ze eerst maar gewoon een tijdje heen te laten doen en max 1 x er naar toe om knuffels, speen weer terug te geven.
    Het gaat ietsje beter zo, gisteren avond was het 20.20, ach het scheelt weer iets.

Het duurt hier nu zo'n 2 weekjes, ik ga ervan uit dat dit ook wel weer beter zal gaan..

6. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ben gewoon even nieuwsgierig, maar heeft ze dan speelgoed in bed liggen?

Mijn zoontje kan zo ook een halfuur nog wat liggen draaien en doen in bed, maar hij heeft alleen maar een knuffel en verder niets om mee te spelen of zo.

Hier ook de laatste weken vaak een tijd wakker, voordat hij gaat slapen.

7. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ja hoor, dat was hier ook. Heel herkenbaar.
    Onze dochter had toen twee knuffels in bed, dus echt niet veel speelgoed ofzo, maar ze lag eindeloos te giebelen en zingen. Soms wel eens tot 21.30 volgens mij. Bij ons komt en gaat het met periodes.

8. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

In de zomertijd is het bij ons trouwens vaker dan in de winter.

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter doet dit ook al een hele tijd. Soms is ze echt een uur lang liedjes aan het zingen, speelt ze met knuffels etc en vervolgens is het ineens stil en is ze zelf lekker gaan slapen. Tja, zolang ze dat zo rustig doet, laat ik haar lekker haar gang gaan. Als ze bv echt zou gaan rommelen op haar kamer of zou gaan roepen naar ons, dan is het een ander verhaal. Sowieso hoor ik in haar spel wel echt dat ze dingen verwerkt van de dag, ze speelt dingen na met haar knuffels bijvoorbeeld. Dus dat lijkt me een hele goede manier van verwerken, niet iets dat ik wil afleren.

10. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Heel herkenbaar. Eerst ging ze boekjes lezen maar die hebben uit haar bed gehaald omdat ze ze ging opeten. Nu alleen nog knuffels waar ze dan hele verhalen tegen kletst. Hier duurt het soms ook wel 1 a 2 uur voor het echt stil is.

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier kan ie ook 1-2 uur wakker liggen maar hij kan ook binnen 5 minuten slapen, zolang ie niet huilt (wat ie eigenlijk nooit doet) ga ik er niet heen....gaat al anderhalf jaar zo denk ik.

12. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon van 1,5 jaar 'speelt' ook rustig één tot anderhalf uur in bed voordat hij gaat slapen 's avonds (met zijn middagslaapje doet hij dat nooit). Hij heeft alleen een knuffel in bed. Wij zijn niet anders gewend van hem...
    We maakten ons er nooit zorgen over, maar ik moet toegeven dat ik toch een beetje opluchting voelde toen ik dit topic las. Het is dus, zoals wij al dachten, echt niet raar.
    We gaan ook nooit meer naar hem toe als hij daar gewoon vrolijk ligt te wezen. Als het om één of andere reden wel noodzakelijk is (bv knuffel of speen valt uit bed en hij begint erom te piepen) dan doen we dat 'doelgericht' zodat het niet te gezellig wordt: naar binnen, niets zeggen, knuffel/speen teruggeven, rustig neerleggen, kus geven en weglopen.

13. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Haha fijn datchloë niet de enige is die het doet.
    Het hoort er dus echt bij denk ik.
    Ze heeft haar twee knuffels en haar koesdoekje en is echt aan het spelen.
    En als ze eenmaal slaapt dan slaapt ze meestal ook door tot volgende ochtend 7 uur. Soms zelf wel tot 9.

En idd als ik haar smiddags op bed breng gaat ze in een keer slapen.

14. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Ik zou me er niet druk om maken, beter dan dat ze ligt te huilen! :)

15. 2jees

2jees Niet meer actief

hier ook de laatste paar dagen maar ze gaat dus niet vanzelf slapen. na een poosje gaat ze huilen, soms is het goed als ik haar onderstop maar evengoed begint het soms weer van voren af aan. Bah bah bah. 's Nachts ook nog 1-2x dus ben het best zat dat gezeur..

16. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Wij hebben een camera boven haar bedje, en ze is hier ook nog een uur aan het 'spelen'. Ze zit met haar handjes te friemelen en heeft haar oogjes wijd open. Daarna gaat ze grommen (haha) en dan slapen. Grappig om te zien. Ach ja.. zal er wel bij horen ;)

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik zou het zo laten. Heerlijk toch :)
    Hier speelt hij s'ochtends vaak een halfuur tot een uur voordat hij ons roept. Ook speelt hij soms s'nachts dit heb ik heel toevallig enkele keren ontdekt want van hem werd ik niet wakker, hij gaf geen kick maar was stilletjes aan het spelen :)

Deel Deze Pagina