Baby dik?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linana, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    tja qua cm nie precies denk 70 met 7,5 66cm
    en nu 10,2 kilo!!!
    en meisje!!

en ze eet en drinkt zelfs beperkt

heel actief kruipen staan etc

tja weet ook niet komt wel weer goed denk¿¿

2. debbybosma

29 apr 2012
    70
    0
    0
    werken op een bso en natuurlijk de rest van m'n ti
    dan moet ik me helamaal zorgen maken, die van mij is nou 5 maanden en weegt 8,3 k en is 67 cm. Maar ik ben daar heel nuchter over, hij ziet er rond en gezond uit :) en alles wat er nu teveel aan zit kruipt hij er dalijk wel vanaf. En als hij rijp is voor school, zetten we hem op een sport wat hij leuk vindt. Laat je niet gek maken, mensen hebben altijd wel wat aan te merken, behalve over hun eigen kroost. groetjes

3. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Nou, valt toch best mee? Denk dat die van mij er overheen gaat ;) maar je hebt gelijk, ik maak me ook totaal geen zorgen daarover....

Edit: zie nu pas dat mijn kleine bijna even lang is maar twee kilo lichter.... Ach ik heb altijd zoiets vsn: als ze gaan bewegen trekt dat wel bij!

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

mijn oudste zoon was met 9 mnd oud ruim 14,5 kilo en 90 cm, mijn middelste was met 9 mnd oud 14 kilo en 84 cm. Dus het kan erger ;) maar zolang hij inverhouding is niet zorgen maken meid. De groei van me meisje zie je onder in me handtekening staan ;)

5. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Hee komt vanzelf goed hoor, maak je geen zorgen, ieder kindje is anders !!!

6. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Was onze dochter ook.
    Met 6 maanden was ze ong. 8 kilo en met 7,5 maand (bijna 2 weken geleden op CB geweest) was ze 8,4kg. Groeit steeds minder hard dus, maar kruipt des te harder :D

7. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Haha ik heb ook nog goede hoop dat het straks een beetje minder hard gaat. De kleertjes vliegen er hier doorheen....

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als dat kind wel dezelfde lengte als jouw zoon zou hebben, zou dat nog terecht kunnen zijn.
    Maar je geeft zelf al aan dat zowel zijn lengte als zijn gewicht bovengemiddeld zijn. Dat zou dus betekenen dat die twee prima met elkaar in verhouding zijn...
    Thirza was pas rond haar eerste verjaardag zo'n 74 cm, maar wel een stuk lichter, maar die zat qua gewicht dan ook op de -1 lijn en met lengte op de gemiddelde lijn.

9. IngiePingie

IngiePingie Niet meer actief

Ik zou daar absoluut niks van aan trekken. Ieder kind is anders. En zoals velen ook al zeggen, het "baby vet" gaat er vanzelf af zodra er gelopen wordt.
    Om hier ook even een leuke vergelijking te geven. Mijn zoontje is morgen 6 maanden, en maar 2 of 3 cm kleiner dan de kleine van vrienden, die in september een jaar is geworden haha.

10. Biancamv2

ik heb ook al te horen gekregen dat mijn zoons met 6 mnd echt baby ocesitas hadden. Ze wogen beidden 12 kilo met 6 mnd,ik moest een fles minderen omdat ze erg te hard groeiden,nou ik schoot in de lach want ze kregen volledig borstvoeding en niets anders. Ze vonden het niet normaal dat hij met 6 mnd oud al het gewicht en lengte van een 2jarige had. Tja vader van 2m03 was ook al zo groot op 6 maanden. Ze zijn nog steeds erg groot en mijn meisje gaat met haar lengte mijn zoons achterna. Zolang ze hun eigen lijn maar volgen en blijven volgen.

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ze vonden onze zoon met 5maanden ook te dik! Er moest een fles af... Kind kreeg maar vier flessen en klein beetje bijvoeding in vorm van groente en fruit... Wat moest ik dan minderen? Nu zit hij met lengte en gewicht nog steeds boven de gemiddelde lijn. Prima zolang het dan samen zo opgaat. Kind is nou eenmaal een stuk groter dan zn leeftijdsgenootjes

Overigens zei de een op cb hij is te dik en bij een volgend bezoek een ander dat het wel ok was.... Dus af en toe snap ik ook niet wat ik nou geloven moet.

12. minon

minon Niet meer actief

Hier nog een. Gisteren geweest. Ze is dysmatuur geboren met 45cm 2510 gram en nu is ze 5,5 maand en weegt ze 8520 bij 68 cm. Zit nu dus op +2 in de curve maar nooi wat van gehoord. Ze heeft nu wel bolle wangen, onderkinnetje en van onderen een extra vetribbel op de beentjes. Vind het wel prima. Ze was bij de geboorte zo mager dat je alle ribbetjes kon tellen dus ben allang blij dat ze het nu zo doet. Heeft ze wat bij te zetten als ze ziek wordt en als ze gaat lopen/kruipen gaat het er vanzelf weer af.

13. adi

adi Niet meer actief

Bij een baby kun je niet snel praten over te dik zijn, dat corrigeert zichzelf als ze gaan lopen.
    Het is wel belangrijk om in de gaten te houden dat de baby niet teveel kv krijgt en gezonde bijvoeding.

Van alle bolle babys die ik ken zijn maar 2 kindjes echt te dik geworden als peuters, en zitten nu onder begeleiding van de dietiste. Bij beide ligt het echt aan de voedingspatroon, vanaf baby aan (7flessen van 210cc per dag en dat soort fratsen)

14. Biancamv2

jeetje Adi, 7 flessen 210 cc. Dat is echt letterlijk het kind overvoeden, ik ben blij dat mijn kids dan erg flink waren op de bv. Dat zijn natuurlijke vetcellen. Mijn 2 jongens waren zoals je weet tot 3 jaar erg mollig maar ook erg lang,ik lette wel altijd op het eetpatroon en middelste heeft ruim 20 mnd bv live gekregen. Hij heeft nu het gewicht op het randje naar ondergewicht/gezond gewicht. Bij mijn meisje ben ik ivm zware medicatie gestopt na 4 mnd bv. Je ziet dat mijn meisje nu vrij licht is. Ik let erg op hun eet patroon. Ze hebben geen van allen meer overgewicht.

15. Linana

Linana Niet meer actief

Alles even op mn gemak doorgelezen en stelt me allemaal toch wel gerust! :D

En Adi 7 flessen op een dag?! van 210CC? dat gaat echt een tikkeltje te ver!
    Ik heb net even bekeken wat hij gemiddeld per dag eet en dat valt best mee geloof ik

in de ochtend een fles van 210cc
    Dan rond 9 uur wat fruit (dat is echt maar 5 hapjes bij hem)
    rond 12 uur brood met wat thee, vaak brood+boter of brood+boter+appelstroop.
    Rond 3 uur een cracker/soepstengel met wat sap
    in de avond ongeveer 125 gram groente/aardappel/vlees of pasta/rijst
    voor het slapen een fles van 210cc

Als hij tussendoor echt honger heeft omdat hij weinig heeft gegeten krijgt een klein flesje (120cc)
    Veel flessen gaan ook niet leeg, vooral die in de ochtend niet.
    Verder beweegt hij heel veel, dus als ik alles bij elkaar neem gaat het wel goed. Denk dat hij veel van zn vader overneemt, die is groot en breed.... :D

16. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Mijn kind dronk rond een maand of 5 bijna anderhalve liter kv per dag...zeker niet overvoed, het kind had gewoon honger. Dik is hij zeker niet. Wel groot en lang.

17. misa

misa Niet meer actief

Hier met 8 maanden ongeveer 70 cm en 8,5 kilo. Met lenbte onder de lijn en gewicht boven de lijn. In verhouding ook een dikkertje dus. Mijn dochtertje begint nu net zo te worden trouwens. Heerlijk! Daarbij weet ik dat ik niet te veel of te slechts geef. En mijn zoontje is nu bijna twee en ook bijna helemaal op de middenlijnen nu! Komt allemaal goed. Lekkere spekjes geven reserves voor ziekte oid. En als hij straks gaat kruipen en lopen, wordt dat vanzelf minder. Laat je vriendin zich eens met zinnige dingen bezig houden. En laat je niet gek maken!

18. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Mijn dochter is altijd lang en stevig geweest vanaf het moment dat ik over ging op fv. Nooit teveel gegeven en nu heeft ze een redelijk (we zijn er mee bezig met dietiste) voedingspatroon.

Maar het ligt gewoon aan het kindje denk ik. Zo is mijn zoontje weer het tegenovergesteld...die zit met bijna 11 maanden nog in maatje 68..............en weegt tussen de 7,5 en 8 kg...dus tsjah alle kindjes zijn anders!!

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    zonder bemoeierig te zijn hoor maar waarom dan flessen van 210cc geven (ik heb die hoeveelheid nog nooit gegeven bij mijn kids) en waarom maar 2 flessen op een dag? Je kunt ook 3 kleinere geven toch?

20. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik wil de vraag graag omdraaien: Als haar kindje al flessen van 210 kreeg dan is haar kindje daar toch aan gewend. Waarom zou je dan minder geven over drie verdeeld als dat hetzelfde is qua voeding???

Deel Deze Pagina