baby dikker bij veel eten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sanneke1982, 18 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margot1988

Margot1988 Actief lid

2 sep 2008
    402
    0
    16
    een vriendin van me had bij dr eerste zwangerschap een mega grote buik en at alleen maar ongezond ( elke dag taart ) :) en had een klein meisje van 5 pond gekregen, haar 2e zwangerschap had ze alleen gezond gegeten en een klein buikje en dat kindje was ruim 8 pond

2. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    toch heb ik laatst een artikel gelezen in de Telegraaf dat onderzoek uitwijst dat als een zwangere meer dan 20 kilo aankomt verhoogde kans heeft op zwaardere kindjes.
    En dan heb ben ze het over groter dan 8 pond.. (niet gelijk 10 of 12) niet dat dat erg is.. Alleen zijn de risico's dat de kindjes achter het schaambod blijft steken groter.
    ik heb gegoogled of ik het nog kon vinden.. maar dat kon ik niet.
    Kijk hier gaat het natuurlijk wel om aankomen door snaaien.. en niet door vocht.. sommigen houden gewoon ontzettend veel vocht vast.
    En uitzonderingen met kleine kindjes en zo heb je natuurlijk altijd.

Liefs Jazzie

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn gyn vind 8 pond gezond en zeker geen zware baby.

Hij zei tevens dat een grote, zwaardere vrouw -over het algemeen- grotere kinderen baart dan een kleine, lichte vrouw.

En dat het niet aan de bouw van de vrouw ligt of een baby er wel of niet goed uit komt, dat het niet "past". Dat bij volledige ontsluiting, goede persweeen en goede houding van het kind het meestal past. Er zijn altijd uitzonderingen, zo kan een vrouw van 1.90 en 120 kilo een 6-ponder krijgen en een vrouw van 1.60 een 12-ponder (had hij meegemaakt).

4. Tirz

Tirz Lid

15 dec 2008
    84
    0
    0
    Apothekersassistente
    Arnhem
    Ik heb zojuist vanavond op netwerk gehoord dat er onderzoek gedaan was naar zwangere vrouwen met overgewicht en het resultaat van hun kinderen op oudere leeftijd(va. 16) Vrouwen die waren afgevallen vóór zwangerschap, en 'normaal'waren aangekomen tijdens de zw hadden kinderen met 'normaal'gewicht. Vrouwen met overwicht vóór en tijdens zwangerschap hadden kinderen die ook op deze leeftijd te dik zijn.
    'Te' veel aankomen tijdens je zwangschap is dus ook niet goed.
    Maargoed.. alles waar 'te'voor staat is niet goed;)

5. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Veel is wel genetisch bepaald.
    Heb je zelf obesitas en het je een te hoog vetpercentage, dan heb je kans dat je kind dat ook krijgt, dat heeft dan niet zozeer te maken met je eetgedrag tijdens de zwangerschap, maar meer hoe je daarvoor ook al was.
    Ze meten tegenwoordig bij een uitgebreide groeiecho ook het vetpercentage van de baby.

Deel Deze Pagina