Schrikken van blazen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ambholas, 5 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambholas

ambholas Lid

20 jan 2009
    78
    0
    0
    student HBO-V
    ergens in noord-brabant
    Hoi dames,

Ik heb een zoontje van 4 maanden. Gisteravond ben ik tot ontdekking gekomen, dat als er in zijn gezicht wordt geblazen, als hij in de wind buiten is of als ik met een deken schudt dat hij zijn adem inhoudt. Wat kan dit zijn?

Gr. angela

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit is normaal, dat is een reflex volgens mij.
    Bij het zwemmen wordt dit nog weleens gebruikt, als kindjes onder water gaan.
    Even in het gezichtje blazen en dan hupsakee, onder water, omdat ze dan toch hun adem in houden. Dit reflex raken ze zover ik weet, vanzelf kwijt.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Deed Thirza ook, ook als wij als spelletje in haar gezichtje bliezen. Erg grappig, ze hield dan idd echt even haar adem in, met zo'n kreetje erbij.
    Is helemaal normaal hoor, (en gaat helaas weer over... was echt zo grappig!)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Is normaal, mijn zoontje heeft er nog lang last van gehad. Vooral buiten bij koude wind..

Later ook handig om ze uit een huilbui te krijgen trouwens. Als ze dan zo hard huilen dat ze niet meer goed ademen, dan even blazen. Dan nemen ze daarna wel een goede teug lucht..

5. Bri

Bri Niet meer actief

Deed onze jongen ook, vooral wind in zijn gezicht leek hij heel vervelend te vinden en dan hield hij ook z'n adem in en draaide z'n hoofd weg.

6. Tantan

Tantan Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.103
    0
    0
    Roosendaal
    Het is een reflex, dus heel normaal

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

helaas werkte dat hier niet... maarja, uiteindelijk komen ze er ook zonder blazen wel uit ;)

8. ambholas

ambholas Lid

20 jan 2009
    78
    0
    0
    student HBO-V
    ergens in noord-brabant
    Bedankt voor jullie reacties.

gr. angela

9. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hier ook! Vind het wel een grappig gezicht. We maken er ook wel eens een spelletje van. Nu moet ze er een beetje om lachen. Toen ze jonger was niet hoor, hihi.

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja, Sterre doet dat ook, nog steeds trouwens :) En dan ligt ze daarna helemaal in een deuk :)

11. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    Pax doet dat ook en is inderdaad grappig. Hij houd even zijn adem in en moet dan enorm lachen. Ik heb het zelf trouwens nog steeds. Als ik buiten loop en de wind waait in mijn gezicht, dan krijg ik ook geen adem en hou dus ook mijn adem in. hihi

12. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    haha bij ons ook. wij deden jamie altijd plagen! erg zielig achtaf maar op die momenten zo grappig! we blaasden dan in zijn gezichtje en dan hield hij zijn adem in en blies hij bellen :)

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Doet/deed Sasha ook. Soms als ik wel eens gek werd van dat gekrijs, blies ik wel eens in d'r gezicht.

Ik heb het trouwens ook nog steeds, als ik wind in mijn gezicht krijg, vreselijk!

Deel Deze Pagina