Ik snap het niet meer.. :(

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Flowergirl23, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi hoi!
    Sorry het is een beetje een lang verhaal, Maar ik ben niet goed in iets kort en goed uitleggen.

Ik ben nu 36 weken en 3 dagen zwanger.
    Met de 20 weken echo hebben ze gezien dat de kleine ongeveer 2 weekjes verder liep.. Maar mijn suiker gehalte was steeds in orde. Dus ze hebben er verder niks mee gedaan.
    Met 34 weken moest ik een groei echo laten doen.. Daar bleek dat de kleine inmiddels alweer 4 weken voorliep op de groei.
    Maar nog steeds waren mijn suikers goed (steeds getest in de avonduren)

Ik moest toen toch maar weer een suikertest doen, Maar dan door middel van suiker water drinken. (nuchter in de ochtend)
    Daar hebben ze dus wel zwangerschapsdiabetes in gevonden.

Dus daar begon mijn gezellige bezoekjes van ziekenhuis in en uit.
    Ik moest toen langskomen bij de gynaecoloog..
    Die vertelde mij dat hij me met de diabetes niet langer wil laten lopen dan 38 weken.. Dit ook in verband met de groei van de kleine.

Dus nouja oke, Ik moest afgelopen maandag en dinsdag mijn suikerwaardes bij houden, en zoiezo een dieet volgen.. Nu blijven mijn waardes netjes en hoef ik geen insuline te prikken. Zolang ik het dieet maar blijf aanhouden.

Gyno wilde zelf ook nog een groei echo laten doen.. Dus ik afgelopen dinsdag naar een echoscopiste..
    Daar blijkt zelfst dat de benen op 41.5 weken lopen.. :O
    Dus ik vraag wat gaat er nou gebeuren?
    Want als de gyno me niet verder wil laten lopen dan 38 weken zou ik inmiddels nu graag wel iets willen weten.

Nou dat kon ze me niet vertellen en ik moest woensdag maar op het zwangeren spreekuur komen.
    Kom ik daar, Stel ik weer die vraag, vertelt ze mij dat het niet nodig is om me eerder in te leiden omdat ik geen insuline spuit..

Niet erg dat ik 3 keer op een dag een andere arts zie.. Maar ik snap er nu niks meer van!
    Ik moet wel in het ziekenhuis bevallen maar verder hoef ik nu niet meer naar het ziekenhuis, buiten de diabetes om, en mag ik onder controle blijven bij de verloskundige.

Oh en dan moest ik vandaag ook nog bloedprikken omdat ze te lui zijn om in me dossier te kijken!! want ze wilde me bloedgroep weten.. Die weet ik niet uit me hoofd.. maar staat zeker weten in me dossier want dat had de verloskundige allang getest en die dingen hebben ze gekopieerd van me...

Ik snap het allemaal niet meer hoor! Ik krijg een beetje van het kastje naar de muur gevoel.. Elke keer een andere arts of specialiteit... Niet erg.. Maar als ze nou ook ff met elkaar overleggen ofzo zou ook lekker zijn... ik hoor nu elke keer iets anders...

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Vervelend dat je zo weinig duidelijkheid krijgt.

Allereerste met betrekking tot je bloedgroep.
    Deze mag het zkh niet overnemen van de verloskundige. Deze moet door hun in hun lab bepaald worden. Dit zijn strikte regels die van belang zijn bij evt. bloedtransfusies.

Het gevoel van kastje naar de muur gestuurd te worden zou ik even met je eigen verloskundige bespreken en laat haar dan contact opnemen met de gyn. Dat voor iedereen duidelijk is wat het beleid nu is.

Een beleid kan natuurlijk altijd veranderen.
    Nu jou suikers onder controle zijn kan het anders zijn dan toen je nog insuline spoot.

Succes.

Groetjes Ineke

3. Flowergirl23

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Bedankt voor je reactie..

Maar dat is het hem juist.. Ik heb nooit insuline geprikt omdat het met een dieet goed op pijl te houden is..
    En dat dieet heb ik pas sinds een week.
    Ja ik weet dat ik het met mn eigen verloskundige moet bespreken, maar de praktijk was gister dicht en vandaag ook.

4. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Zijn je suikers goed met een dieet. Mag je i.p terug naar je verloskundige, dit verschilt wel per gebied/ziekenhuis.

De suikers zijn 1 ding, maar natuurlijk moet de groei van jullie kleintje ook goed in de gaten gehouden worden en als die kleine echt zo voor loopt op de groei moet hierop natuurlijk ook beleid op bepaald worden.
    Dat kan ik niet doen, want ik ken je dossier niet.
    Dus bel maandag naar je verloskundige.

Groetjes Ineke.

5. Flowergirl23

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Ik ga maandag meteen bellen!

Heel erg bedankt!

Deel Deze Pagina