Hallo, Ik ben ondertussen doodmoe en ik zie de dingen niet helemaal helder meer. Misschien weten jullie nog wat? Onze dochter heeft overdag nooit zo goed geslapen, maar de nachten waren altijd heel goed. Tot 8 maanden heeft ze keurig doorgeslapen. Vanaf het een op het andere moment werd ze regelmatig 's nachts wakker en hebben we nu in 2 maanden tijd nog maar 6 nachten kunnen doorslapen. We hebben al veel geprobeerd, soms werkt het om het speentje te geven en tukt ze gelijk verder, soms helpt het om even te schommelen op de schommelstoel, soms een beetje zelf laten jengelen/huilen en soms helpt helemaal niets en blijft ze de hele nacht maar doorgaan met huilen, korte slaapjes etc. Nu heeft ze veel gekwakkeld de afgelopen 2 maanden met verkoudheden, buikgriepje etc. Echt heel ziek is ze steeds niet, maar kan me wel voorstellen dat dit haar niet helpt om lekker te slapen. Verder lijkt verlatingsangst ook wel een grotere rol te spelen, maar dat herken ik vaak wel aan haar huiltje, dat klinkt dan heel paniekerig en na even wat aandacht, knuffelen en aai over de bol, slaapt ze dan vaak rustig verder. Maar nu heeft ze al 1,5 week om de haverklap koorts zonder dat ze verder heel ziek oogt. We kunnen er inmiddels bijna de klok erop gelijk zetten dat ze 2 dagen koorts heeft, 2 dagen koortsvrij en dan beginnen we weer van voor af aan. De nachten dat ze weer koorts heeft, zijn ook de meest dramatische met urenlang wakker waarbij niets werkt. De huisarts vind het allemaal niet zo spannend, heeft geen haast, het hoort erbij en omdat ze verder niet ziek oogt, geen reden tot bezorgdheid. Hebben jullie nog tips wat er zou kunnen zijn en hoe hiermee om te gaan? Ik heb het er zo moeilijk mee. We hebben zo'n lastige start gehad met veel huilen vanwege reflux/KMA. In de zomer is het eindelijk bijna 3 maanden heel goed gegaan met een heel vrolijk meisje en nu is het alweer 2 maanden zo zwaar met veel huilen. Ik wil zo graag mijn vrolijke guppie terug en weer eens een nachtje doorslapen. Ik weet heus dat het eens makkelijker gaat worden en dat ik misschien een wat te rooskleurig beeld heb van het moederschap, maar ik heb het er nu wel even heel zwaar mee. Alvast bedankt voor het lezen van het lange verhaal!
Ik zou een second opinion aanvragen bij een andere HA. Het kan er dan wel 'bijhoren' maar je kindje heeft er duidelijk last van (en jullie ook!). En 'waar' hoort het bij volgens de HA? Onze kindjes hebben nooit tijden lang af en aan koorts gehad..
heeft ze niet een verborgen ontsteking ofzo, oorontsteking, blaas ontsteking waar ze last van heeft. en anders idd andere arts vragen want dit ga je niet lang meer trekken...
Tja, op deze leeftijd kan er nogal veel dwars zitten. Tandjes, virusjes, verlatingsangst idd. Heel herkenbaar ook, hier met onze dame kwakkelt het ook een eind aan. Lastige start gehad ook, (naast reflux en KMA ook nog eens een hartritmestoornis), en nu dus ook steeds weer gedoe. Ik ben bang dat het er idd gewoon wat bij hoort en de ervaring met onze oudste, (ook reflux en KMA), is wel dat het na de eerste verjaardag wat rustiger wordt en dat de echte rust komt rond de 2e verjaardag. Geen leuke boodschap, en ondertussen wel handig om in de gaten te houden of er bijvoorbeeld geen oorontsteking speelt, als de koorts erg hoog oploopt, maar ik kan je vertellen: je houdt het vol. Leuk is dus anders, maar duik zelf vroeg je bed in als dat nodig is en dan komt er een dag dat het wel weer rustig wordt
Bedankt voor alle tips, altijd fijn om andere meningen te horen. Vandaag bij huisarts geweest en nu ging het beter. Hij vond dat de koorts echt te lang duurde nu. Ze oogt totaal niet ziek, maar zo lang koorts was niet ok. Hij vermoedt blaasontsteking als meest aannemelijk en we zijn met antibioticakuur begonnen. Hopelijk slaat dat aan, want het was vandaag weer reuze gezellig met mijn kleine moppermuis
Hier kwakkelt de jongste ook al maanden met virusjes verkoudheden en kiezen die net wel net niet doorkomen... Ik ben er al maanden elke nacht zoet meer. Idd alleen een aai over het bolletje, knuffeltje geven of de speen en dan slaapt hij wel verder. Maar je moet t wel doen. Nou heeft hij nog geen enkele nacht doorgeslapen nog sinds zijn geboorte dus ik ga er al bijna aan wennen ooit komt het goed