Hoi allemaal, Mijn zoon is nu 5 maanden en sinds dat hij 2 maanden is heeft hij echt stinkende donkergroene ontlasting. Hij krijgt nutrilon standaard met nutriton.. Volgens consultatie bureau is er niks aan de hand want hij groeit goed.. Bij 4 maanden was hij al 68cm en woog 8220.. Misschien is er niks aan de hand maar wil toch weten of er moeders zijn die dit ook hebben bij hun baby..
Hoi, Zitten er ook wittige brokjes in? Zo ja, dan dacht ik dat dat een aanwijzing zou kunnen zijn voor onverteerd voedsel. In dat geval zou je kindje misschien teveel voeding krijgen? Hoeveel krijgt hij/zij aan fv/bv? Geef je hypoallergene voeding? Daar zou het ook van kunnen komen. Of bijvoeding? Sinds mijn dochter bijvoeding krijgt, heeft de ontlasting allerlei kleuren en vormen...
Sinds wanneer geef je nutriton? Mijn zoontje heeft dat ook gehad. de kleur van zijn ontlasting werd toen heel anders. Als je het niet vertrouwd moet je de huisarts gewoon even bellen.
Toen hij 9 dagen was had hij harde ontlasting, uit ervaring met mijn dochter ben ik toen overgestapt op nutrilon omneo en gaf ook nutriton omdat hij z'n voeding terug gaf.. Dat ging allemaal prima maar toen hij z'n 1e prik had gehad kreeg hij groene ontlasting en ben sinds dat hij 3 maanden is langzaam overgegaan naar nutrilon standaard omdat hij niet verzadigd raakte van de omneo.. Dit is zijn schema: 06.30 fles 180/6 10.00 fruithapje 13.00 fles 180/6 17.00 fles 180/6 22.30 fles 180/6 + 2 schepjes rijstebloem En bij elke fles nutriton Hij krijgt dus 4 voedingen en dat lijkt me niet echt te veel. Er zitten geen witte brokjes in.. Mijn dochter had altijd de mooie gele kleur en hij had dat ook totdat hij 2 maanden was..
Nee Michelle, teveel eten kan het niet zijn. Misschien voor de zekerheid even aan de huisarts vragen? En bijvoeding?
Mijn meisje heeft ook donkergroene ontlasting. Nu word het iets minder door de bijvoeding maar ook niet altijd. Volgens onze KA is dat geen enkel probleem.
Hier sinds de start van neocate donkergroene ontlasting, maar dat is normaal bij neocate. Bij standaard zou dat normaal niet zijn. Als het na de 1 e prikje is begonnen zou t ook kunnen zijn dat de prikjes de darmen beïnvloed hebben en het hierdoor veranderd is. Zie je vaker dat de prikjes invloed hebben op de darmen
Ik denk dat ik hem savonds mee ga laten eten.. Misschien word het dan een normale kleur.. Bij consultatie bureau zeggen ze zolang hij goed groeit is er niks aan de hand..
je baby is 5 maanden? Mee eten met jullie warm eten? Ik denk dat dat niet slim is. Dat is echt een grote belasting voor zijn darmen. Daar kan hij ontzettende last van krijgen. Als je dat alleen doet zodat de kleur van de ontlasting verandert lijkt het me dat je meer schade kunt aanrichten dan dat je goed doet. Als hij nu geen last heeft zou ik het gewoon zo laten. Waarschijnlijk zijn zijn darmpjes al van streek en moeten ze tot rust komen.