Vreselijk! Als ik zulke berichten lees wordt ik hier echt verdrietig van. Genoeg liefdevolle mensen die zo'n kindje willen opvangen
als een dreumes al een jaar in een plastic tas zit moet het toch al zijn vergaan door ontbinding of denk ik nu raar maar wel verschrikkelijk wat er is gebeurd
Dit vind ik een beetje apart. Dit is overal op 't nieuws nu dus dat je dat niet fijn vind is in dit geval niet een reden zoiets niet te posten. Als er nou foto's bij werden gepost wordt het een ander verhaal maar nieuws is nieuws. En er zal meer nieuws over worden bericht want men wil weten hoe zoiets kon gebeuren. En terecht.
Tja het zijn nou eenmaal een forumregels. En als je schokkend nieuws wil lezen kan je naar een nieuwssite gaan maar hier op het forum lijkt het me niet nodig en is het dus ook niet toegestaan. Het is aan het beheer om te bepalen wat schokkend is en wat niet.
Precies, het is aan het beheer en als zij dat vinden moeten ze het topic weghalen. Maar dat is niet gebeurd.
Wat als schokkend wordt ervaren is persoonlijk. Feit blijft wel dat het niet altijd even leuk is in de wereld. En Tsja... het is toch echt nieuws. Ik denk dat als je graag blind blijft voor dit soort berichten, dat het Internet dan niet echt de juiste plek is om te vertoeven.
Daar ben ik het ook mee eens. Je kunt niet altijd je ogen sluiten voor wat er in Nederland en de rest van de wereld gebeurd... En ik heb hier een tijd terug ook een ander nieuwsbericht gelezen over een dood gevonden baby. Die is toen ook niet gesloten.
Daarnaast: zoals met veel nieuwsartikelen staat er enkel een link met de koptekst in de OP. Of iemand daar op wil klikken is nog altijd een persoonlijke optie. Net zoals het verder lezen van de geposte berichten. Het is al anders als het gehele nieuwsbericht onder je neus wordt gepropt, of een foto van iets schokkend. Mijn advies: als je een dergelijke titel ziet staan en je hebt het idee dat het te schokkend voor je kan zijn. Niet klikken en ook het topic niet door gaan spitten.
Nou de topic titel zegt al genoeg natuurlijk. Nogmaals dit soort nieuwsberichten kan je overal lezen en juist op zp is het misschien fijn om wat luchtiger nieuws te lezen. Dat beheer het niet gesloten heeft kan ook komen doordat ze het topic nog niet hebben gezien . En zelf ben ik niet zo gevoelig voor schokkende berichten, maar snap best dat een ander dat wel is.