Meisje (1) opgesloten in snikhete auto Door DANIEL DWARSWAARD ROTTERDAM - Ze stond op het punt om de ruit van de auto, waarin de huilende peuter al twintig minuten opgesloten zat, met grof geweld in te slaan. Maar toen kwam de moeder aanlopen die haar anderhalfjarige dochtertje tijdens het winkelen bij Alexandrium in de snikhete auto had gelaten. Ze kan er nog steeds kwaad om worden. De Rotterdamse, die liever niet met haar naam in de krant wil, was donderdagmiddag klaar met shoppen, toen ze hard gehuil hoorde uit een geparkeerde auto. ,,Het was zo zielig. Dat meisje was bevangen door de hitte. Welke moeder doet nu zoiets?!’’ Net op het moment dat de vrouw samen met een passerende man het meisje wilde bevrijden uit haar benarde positie, kwam de 27-jarige moeder, met boodschappentassen, aanwandelen. ,,Ik vroeg haar gelijk of dat haar dochtertje was dat in de auto zat. Ze begon gewoon minzaam te lachen. Of ze zeggen wilde: waar bemoei jij je mee. Ongelooflijk! De vrouw reed weg zonder ook maar een blik op haar oververhitte dochter te richten. Ik zei nog dat ze moest wachten, omdat we de politie hadden gebeld, maar ook daarnaar luisterde ze niet.’’ Enkele minuten later werd de moeder bij de Hoofdweg aangehouden door de politie. Uit metingen bleek het in de auto 44 graden te zijn.
Ik vind dit echt heel erg, denk niet dat ik 20 minuten gewacht zou hebben om de ruit bijna in te slaan!
Ach gossie.. ARM KIND Erg onverantwoordelijk om je kind in de auto te laten zitten..Helemaal met deze bloedhitte..44 graden..
nee, niet wachten. Het advies is bij mensen en dieren, politie bellen en direct ruit intikken. Wel goed kijken of inderdaad alle deuren en ramen zijn afgesloten. Als bij onderzoek blijkt dat er wel een raam of deur open was, heb je alsnog een probleem.
Jeetje wat een #(*$&@!#. Onverantwoordelijk inderdaad. Ik was een paar dagen terug samen met mijn dochter in een turkse bakker, en het was daar heel heet. ze begon gelijk te huilen van de warmte. kan je nagaan als je er zo lang inzit en dan ook NOG heter mijn god, gelukkig was het niet langer anders hadden we misschien weer een overleden kindje in de auto
Zo'n moeder moeten ze meteen ....arggggg, laat ik het maar niet zeggen. Arm kind met zo'n moeder.....
wat heeft de politie gedaan? Ik hoop die moeder in een cel gezet met 44 graden. Wat een verschrikkelijke moeder. Ik zou de kinderbescherming erop zetten.
En ook al was het niet zo warm geweest , een kind van 1,5 laat je toch sowieso niet alleen in de auto ?!? wie weet wat er kon gebeuren...ongelofelijk dit.
In Denemarken is er vorige week ook een kind van 1 jaar overleden. Vader naar het werk gereden en dochter in de auto laten zitten ipv naar het kdv te brengen... In dit geval heeft de moeder het kind niet eens vergeten maar moedwillig laten zitten.. Had idd ook een steen gepakt om die auto in te komen... Bah, gelukkig heeft de politie haar nog te pakken gekregen!
afschuwelijk.. dat iemand ertoe in staat is.. door een moeder die vannacht uit bed is gegaan om in het nekje van haar zoontje te voelen of ie het niet te warm had!!
zooo wat erg!!!!! en ik woon net 5 min lopen van alexandrium!! kan me niet voorstellen dat een moeder zoiets kan doen. bah!!! vreselijk hoor
Die "moeder" mogen ze de ere titel weer afpakken tegelijk dat ze haar dochtertje uit huis plaatsen tot men die "moeder" verantwoordelijkheid bij gebracht heeft en een cursus hoe om te gaan met kleine kinderen/opvoeding. Als ze slaagt dan kunnen we weer verder zien. Maar kom op zeg! Iedereen die de afgelope zomer het nieuws een klein beetje gevolgd heeft of gewoon gezond verstand heeft laat niet zijn (kleine) kinderen in de auto met zulke hitte! En dan niet eens naar het meiske om kijken als je eindelijk terug komt! Zou idd in staat zijn haar n kleine 20 minuten in zo'n sauna op te sluiten vast gesnoert in zon heet zitje.:x Vond het gister voor Wendy al erg zat in de elle lange file van Eindhoven naar huis. 26 graden, airco kaduk en 3 uur file. Arm kind werd al gek van de hitte en wij reden met tijd en wijle en hadden alle ramen open staan. Heb op n gegeve moment toen er een eikel tegen ons aan gereden was van achter (knap staaltje chaufeuren als je stapvoets rijd!) van plaats gewisselt met mn oudste zoon zodat ik dr n beetje bezig kon houden en wat rozijntjes kon geven enzo. Voelde me zo rot dat ze zich zo rottig voelde. En dit wijf (ja sorry hoor) sluit haar dochter moedwillig op in een nog ergere hitte omdat ze even wat boodschappen moet doen!
Pfffff sommige mensen sporen gewoon echt niet...... Ik mag hopen dat ze in ieder geval een flinke boete gekregen heeft!!!
Ik bel gelijk de politie als ik een kind alleen in de auto zie. kan me niet schelen of een moeder "even" weg is. Dat weet ik namelijk niet. Dus gewoon de politie gelijk bellen.
wat een achterlijk wijf zeg!! sorry maar dat is het eerste wat in me op komt jezus!! dat doe je je kind toch niet aan?? pff
Tja dat vind ik dus echt niet kunnen! Gaan winkelen en je kind in de auto laten zitten. En al helemaal met dit weer zeg! Pffff! Maar snap ook niet dat je 20 minuten erbij gaat staan wachten zonder iets te doen. Zijn de ouders na 2-3 minuten niet terug dan zou er wel wat actie ondernomen kunnen worden lijkt me! Bosi333, Neem aan dat je wel iets verder kijkt voor je meteen de politie belt? Als ik (of mijn vriend) alleen boodschappen doe(n) en heb 2 of 3 kindjes bij, dan gaan die eerst uit de winkelkar in de auto stoeltjes, dan gaan de deuren op slot (wel 1 raampje op een kiertje tenzij het regent) en dan word de kar weggebracht dus ben ik weg bij de auto en pas als ik weer terug kom ga ik zelf in de auto (vriend doet het precies hetzelfde). Zou mooi zijn als ik terug kom en iemand heeft meteen maar de politie gebeld.