Baby dood in crèche

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Bebek Istiyorum, 21 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland

Ja er zijn idd meer baby's op dat KDV, maar ik las op internet van bijna drie maanden oud.
    Daar was naar mijn idee maar één kindje die daar rond deze tijd drie maanden oud zou zijn.
    Rest zat nl al tegen de vier a vijf, zes maand aan.
    En inderdaad dit is ook geen grootschalige KDV.
    Vier groepen hebben ze. Plus nog een extra groep, maar daar zitten geen kleine baby's.
    Naast dat ik daar gewerkt heb, heb ik daar ook nog stage gelopen, dus ik ken 't KDV + kinderen goed.

2. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Een drie maanden oude baby is vrijdagmiddag overleden in kinderdagverblijf Bibelebons in Eerbeek. Een leidster trof het kindje even na half twee levenloos aan.
    Reanimatie (van personeel en later politie) mocht niet meer baten. De ouders en medewerkers zijn opgevangen onder andere door Bureau Slachtofferhulp. De politie heeft een onderzoek in gang gezet naar de doodsoorzaak

Bron: Stentor ( Zutphens dagblad )

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Ze heeft het mooi verwoord. Het kopstukje!
    Ik ga morgen even een kaartje halen voor m'n oud-collega's!
    Het is dat ik nu in 't zuiden woon, maar anders was ik van de week even langs gegaan.
    Zowel voor de ouders al voor de leidster(s) is het héél erg.

Ik geloof niet dat het wiegendood is, aangezien daar om 't kwartier kijken naar de kinderen.
    Het is een heel netjes kinderdagverblijf, waar heel netjes en veilig gewerkt word.
    Ik krijg de trillingen over m'n rug!

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ G89: ik vind 4 groepen anders best wel veel ;) Maar had het niet gelezen dat het kind 3 maanden oud was, stond niet in "mijn" nieuwsbericht :)

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja klopt, het bericht wat ik las ging ook over een "paar maanden" oude baby.
    pff, ik moet steeds denken aan die ouders, wat een nachtmerrie :(

6. Esin

Esin Niet meer actief

Wat verschrikkelijk voor die ouders.... Echt heel erg.. :(

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    ppfff als moeder en als leidster van een kdv.....mijn grootste nachtmerrie...

8. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Mijn dochtertje gaat ook naar dit KDV. Gisteravond kregen we al een brief in huis met daarin informatie over wie het kindje was, en dat de politie een onderzoek is gestart.
    Het is het kindje van vrienden van vrienden van ons. Ik ken de ouders niet echt, maar ik vind het zo afschuwelijk voor die ouders. Het idee dat je 's ochtends je kindje brengt, en dat er nog niets aan de hand is, en dat je hem/haar niet meer levend terug ziet... Ik zit nu weer te huilen....

Ik vind het ook verschrikkelijk voor de leidsters. Ik weet nog niet of het kindje bij mijn dochter in de groep zat. Dinsdag gaat ze weer, dus dan zal ik het horen.

Van wat ik hier in Eerbeek heb gehoord is het waarschijnlijk wiegendood geweest. Het kindje is in het bedje overleden. Of het echt wiegendood is geweest gaan ze nu onderzoeken.

Het is verschrikkelijk en afschuwelijk, en ik hoop echt dat ik zoiets nooit zelf hoef mee te maken. Het is de nachtmerrie van iedere ouder en iedere leidster.

Gisteravond lag ik in bed, en ik kon alleen maar denken aan die ouders en door wat voor hel ze nu heen moeten. Dat er een paar honderd meter verderop mensen zijn die zo verschrikkelijk veel verdriet hebben... Ik vraag me af of dat verdriet ooit slijt.

9. Esin

Esin Niet meer actief

Dat is het ergste, dat je je kindje wegbrengt en niet meer levend terug ziet...

Wat moet er allemaal door die mensen heen gaan...

Je gaat toch de gekste dingen denken en jezelf de vraag stellen wat als...

10. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    Verschrikkelijk!!!!

Als het inderdaad een geval van wiegedood is, is het zo onwerkelijk en onbegrijpelijk. Als ik zie hoe ze bij ons KDV de kindjes op bed leggen, alle voorzorgsmaatregels in acht nemend, kun je je bijna niet voorstellen dat dit anders bij een ander KDV gebeurd. Ik moest zelfs expliciet aangeven dat mijn dochter NIET op de buik mocht slapen, daar moesten we voor tekenen. Zo'n goed beleid om het te voorkomen. En wordt je toch nog weer eens met je neus (ben 36 weken zwanger nu) op een grote angst gedrukt...brrrr..

Een plotseling overlijden van een baby blijft een ongrijpbaar iets! Zo machteloos gevoel geeft dat!

Dit gun je niemand, de ouders niet , de leidsters niet, de hulpverleners niet, het kindje niet!

Ik wens de ouders, familie en alle betrokkenen ook veel kracht toe om dit te verwerken..

11. Remmar

Remmar VIP lid

25 mrt 2008
    5.181
    0
    0
    Overijssel
    Oh, wat vreselijk!!! Zit echt met de tranen in mn ogen...

Mijn meisie is van dezelfde leeftijd en heeft sinds deze week ontdekt hoe ze moet omrollen, maar komt dan nog niet terug! (ze lag gister al vast met der gezichtje in het boxkleed, schrok me rot! :()
    Moet er niet aan denken dat er zoiets zou gebeuren... :'(

Heeel erg veel sterkte voor de ouders! En natuurlijk ook de leidsters op het KDV!

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Vreselijk, ik heb veel familie in eerbeek, ook met kleine kindjes en baby's, schrok me kapot.
    Ik wil ook de ouders en de leidsters veel sterkte wensen, vreselijk :(

13. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    pff wat vreselijk !

moet er niet aan denken dat het mij zou overkomen indd (ben zelf ook leidster op een kdv) ..

en voor die ouders.. pff jezus , zit hier echt met tranen in mijn ogen ! wat ergg !:$

14. wat erg!

15. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.609
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ik heb t in de crisisopvang meegemaakt.Was een jongetje van 6 weken.Later hoorden we dat zijn ouders hem verwaarloosd hadden.Hij lag steeds op de tocht,was echt een verschrikking daar.

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

:( :(

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Waarom is dat zo vreemd? Wiegendood is niet verbonden aan een vaste plek of zo. Klinkt misschien stom en eng, maar een kindje kan ook 'zomaar' ineens overlijden. Het kindje hoeft niet ziek te zijn en niemand hoeft iets verkeerds gedaan te hebben...

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ben erg benieuwd naar wat jouw definitie van wiegendood is...
    Dat kun je niet onderzoeken.
    Mensen, zoek toch eens eerst op wat wiegendood precies is! Dit heeft NIETS te maken met een wieg en een bedje, alleen dat het daar vaker gebeurt, omdat baby's gewoonweg vaker in een wieg of bedje liggen dan niet.

Ja, de KANS op wiegendood wordt vergroot als kindjes op hun buik slapen, of als je rookt in de omgeving van de baby. En er zijn nog wel meer zaken die de kans op wiegendood verhogen, maar wiegendood zelf is geen doodsoorzaak.

19. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0

Dat komt omdat ze daar gewerkt heeft, denk ik. Kan me voorstellen dat als je ergens net een paar weken weg bent, en er overlijdt dan een kindje dat dat een raar idee is.
    Ze heeft juist ook geschreven dat het KDV waar heel netjes gewerkt wordt. En dat klopt ook trouwens. Ze doen er daar alles aan om wiegedood te voorkomen. Ik heb er alle vertrouwen in dat de leidsters niets te verwijten valt, en ik breng mijn dochter er dinsdag weer in vol vertrouwen naartoe.

Deel Deze Pagina