LadyXochi heeft wel gelijk. Wiegendood gebeurt om een onverklaarbare reden. Een aantal dingen die in dit topic zijn gezegd, zijn inderdaad onjuist.
Waarom ben jij zo fel? Zeker in een onderwerp als deze. Niet echt gepast om mensen aan te vallen op wat blijkbaar een gebrek aan kennis is. Sorry daarvoor hoor.
O nee, wat dacht je van goed luchten, niet op de buik laten slapen, geen dekentjes, geen lakentjes enzovoort... Dat zijn oorzaken die jij hebt genoemd. Wil je deze discussie trouwens ergens anders voortzetten?
Het was niet mijn bedoeling om fel te zijn of mensen aan te vallen. Ik bedoelde het meer als een tip: Ga eens lezen wat wiegendood precies is. Dat scheelt ook verkeerde aannames, waaronder suggesties dat de kdv misschien wel iets verkeerds heeft gedaan. Of de ouders. En ik vind het WEL gepast om dit soort dingen te vermelden in zulke topics. Het is al erg genoeg dat er een kindje dood is, zonder dat er met een vinger gewezen wordt. Als er iemand schuld had, voor zover bekend, dan is het per definitie niet wiegendood. En ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de definitie van wiegendood van G89, aangezien zij zelf op een kdv gewerkt heeft (en dit misschien alsnog doet). Ook haar val ik niet aan, maar het verbaast me eigenlijk dat iemand in die sector dit niet weet.
We moeten maar gewoon afwachten wat er uit dat onderzoek komt. Wat heeft het nou voor zin om erover te gaan discussieren?
Tsja, niet iedereen verkeert in de luxepositie extra vrije dagen of verlof te kunnen opnemen. En dan rekening houdende met 2 wenweken... Ja zo vroeg kunnen kinderen naar een KDV worden gebracht. Overigens is 10 weken heel normaal hoor. In die zin dat het verlof dan gewoon echt voorbij is. Mijn zoontje is ook met 10 weken oud naar het KDV gegaan en hij heeft er nooit problemen gehad en je zult het niet geloven maar hij hecht zich meer dan prima aan ons! Wat een wonder he? Dat ik een gelukkig kind heb, tjee!
Ik wil even zeggen dat het pas mag met 10 weken. en voor de rest lijkt het me het ergest wat je kan over komen. (werk zelf ook op een kdv en heb er al me diploa's voor zoals speciale kinder ehbo maar wil het nooit hoeven gebreuken ) me hart huilt om de mensen en de ouders
Vreselijk wat er gebeurt is voor iedereen die er bij betrokken is Hopelijk krijgen ze de hulp die ze nodig hebben. En dat er kindjes met 10 wkn naar kdv gaan, als je geen vakantie op kan nemen na je verlof of op een andere manier vrij kan krijgen ja dan moet je kindje toch opgevangen worden...
Zo weer een hele boeiende, nuttige discussie....... Verschrikkelijk voor de ouders, KDv, leidster en het arme poppetje. Sterkte voor al de nabestaanden.
Erg naar voor de ouders en de leidsters van het kdv. Pff je moet er toch niet aan denken dat je dit mee maakt als ouder zijnde Ik word al misselijk bij de gedachte. Wat een overdreven reactie zeg. Dat is helemaal niet nodig
Jemig! Anders ga je even een discussie lopen voeren! Er is een kindje gestorven! LadyXochi, Het idee is raar, omdat ik daar gewerkt heb! Ik weet hoe hun handelswijze is, daarom vind ik het een raar en vreemd gevoel/idee dat daar een kindje gestorven is. Wiegen dood kun je nooit 100% voorkomen, maar je kan wel alle voorzorgsmaatregelen treffen om het te vermijden! Zoals inderdaad wat PoeziQ zegt! Elke morgen worden daar de ramen open gezet en de bedjes gelucht en verschoont e.d. Lakentjes e.d. liggen daar wel, maar worden niet gebruikt bij baby's Het is nog niet eens zeker dat het wel wiegendood is. Dus waar hebben we het in hemelsnaam over!! Al zou het wel wiegendood zijn, dan hoef je er alsnog geen discussie over te voeren. Het is al erg genoeg, dat de ouders en 't kdv dat door moeten maken!
Helemaal mee eens: laat dit aub een topic blijven om je medeleven te tonen!! Het is erg genoeg wat er gebeurd is..... (moet er nog steeds elke keer aan denken...)
‘Baby Eerbeek stierf natuurlijke dood’ De baby die vrijdag overleed in kinderdagverblijf Bibelebons in Eerbeek is waarschijnlijk een natuurlijke dood gestorven. Dat zegt loco-burgemeester Aartsen. Zij baseert zich op de eerste resultaten van een onderzoek door drie artsen. De baby van een paar maanden oud werd vrijdag onwel in het kinderdagverblijf. Reanimatie mocht niet meer baten. Bibelebons houdt maandag een besloten bijeenkomst voor ouders en personeel. (Bron: Omroep Gelderland)
Omroep Gelderland - Nieuws - nieuwsartikel - 'Baby stierf natuurlijke dood' en ook een filmpje erbij. Moet je hier eens kijken naar één reactie eronder. Inderdaad ongepast om het woord 'gelukkig' te gebruiken.
Helemaal duidelijk! Kan ik me ook wel voorstellen hoor. Zelfde als bijvoorbeeld iemand overlijd waar je vorige week nog mee geluncht hebt of zo... En dat ie toen nog in complete gezondheid verkeerde...
@LadyXochi: opzoeken wat wiegedood precies is, heb ik al reeds voldoende gedaan toen mijn 1ste dochter onderweg was aanleiding hiervoor was zo'n apparaatje dat tijdens de negen maandenbeurs aangeboden werd dat de ademhaling van je kleintje in bed in de gaten hield. Wij hebben er toen niet voor gekozen omdat het nogal eens vals alarm geeft. Maar toen mijn dochter in mei 2007 geboren was, stond er rond die tijd een artikel in de krant van een gezin waarbij het apparaatje dus het leven van een kind gered had! Het jongentje was gestopt met ademen en toen het alarm afging, de ouders gingen kijken was het kind compleet blauw aangelopen... En ja; wiegendood kan overal optreden, in bed, in de box, bij de ouders in bed. Ik ben in mijn reaktie ingegaan op het de tekst in het krantenartikel dat het kindje dood in het bedje lag. En dat bracht mij dan weer op het beleid van ons kdv waarin ze zo veel mogelijk voorzorgsmaatregelen nemen. Onderzoeken zijn er zat gedaan waarbij regelmatig geconstateerd is dat bepaalde infecties, roken in de buurt van kinderen risico verhogend werken en dat dit dus los staat van de plek waar het kind zich op een gegeven moment bevind. Zo kwam ook uit diverse onderzoeken kwam naar voren dat het vaker optreed bij een tweede of derde kindje. Bij een eerste is er vaak volledige toezicht, bij een tweede wordt het kind even weggelegd om de oudste(n) te verzorgen Bv: wiegendood in de box als papa of mama het kind in de box wegleggen met de tv aan en zelf nog even gaan uitslapen, of wegleggen in de box om de oudste te verschonen en het kind draait op de buik en stik in een knuffel of boxkleed. En soms komt het voor zonder dat er een verklaarbare reden gevonden wordt dat het kind gestopt is met ademen. Allemaal wordt onder de noemer van wiegendood weggeschreven.
Vanavond is er een bijeenkomst op het KDV. Ik ga er met lood in mijn schoenen naartoe. Het is zo verschrikkelijk heftig. Het zal best heel moeilijk worden denk ik.