Baby dood na te weinig voeding.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door snoes79, 20 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Hier is duidelijk meer aan de hand dan alleen maar rauw en vegan eten. Het onthouden van voeding over hele lange tijd waarschijnlijk en dan maakt het niet veel uit welke voeding dat dan was

Toen mijn kinderen 1 waren hadden ze ook periodes van heeeeel slecht eten. Dan ging er ook niet veel meer in dan een beetje brood en een halve aardappel maar dat konden ze best lang volhouden en toch nog groeien en niet ziek zijn.

Champetter vindt dit leuk.
  2. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

I know ;)

Het was meer een hypothetische vraag omdat iemand stelde dat je met een gezond dieet nooit supplementen nodig hebt.

3. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Klopt. Bij een gezond dieet is het idd niet nodig. Calcium is prima via de voeding binnen te krijgen bijvoorbeeld door koemelk te drinken of bladgroenten zoals spinazie te eten. Foliumzuur zit in oa broccoli en boerenkool. En zolang mensen daadwerkelijk genoeg buiten komen ipv in kantoren of op school binnen te zitten kan je zelfs hier in Nederland genoeg vitamine D aanmaken. En daarnaast kan je dat ook via je voeding binnenkrijgen.

4. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Wat baseer je dit op?

Bijna alle ouderen slikken calcium. Als het is zoals jij zegt wordt ze wel een ander dieet geadviseerd.

En jij hebt dus geen foliumzuur geslikt tijdens je zwangerschap?

Richtlijnen zeggen over vitamine D overigens ook iets anders. Kan me niet voorstellen dat hier zoveel onderzoek en geld aan besteed wordt als het enkel een kwestie is van anders eten.

5. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Het punt is dat het voedingscentrum er van uit gaat dat niemand voldoende groenten,fruit,vlees, vis en volkoren granen eet en niemand voldoende buiten komt. Zelfs hun eigen aanbevelingen zijn daarop gebaseerd. Was een poos terug dat de hoeveelheid groente die wordt aanbevolen omhoog ging van 200 gram naar 250 gram. Meteen werd er al bij vermeld dat ze eigenlijk die hoeveelheid hoger willen zien maar dat veel mensen dat dan te veel vinden.
    Het probleem is dat mensen liever voor makkelijk gaan dan voor gezond. Een pilletje slikken is makkelijker dan voldoende gezond eten. En nee ik heb idd geen extra vitamines geslikt. En nee de kinderen krijgen ook geen vitamine D. Ze zijn genoeg buiten en eten gezond en gevarieerd. ( beter dan ik zelf soms, ik snoep iets te vaak). Hoe het hier in de omgeving zit met ouderen en calcium weet ik niet. Wel dat huisartsen liever een pil voorschijven dan ouderen leren welke voedingsmiddelen gezond zijn ( met bijvoorbeeld hulp van een diëtist)
    We zouden zo veel meer kunnen doen met eten om gezonder te zijn dan wanneer we maar alsmaar naar pillen grijpen. En dan bedoel ik nu specifiek dingen zoals vitamines en mineralen. Niet echt noodzakelijke medicatie.

Leraje vindt dit leuk.
  6. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    #46 SAARC, 22 dec 2019
    Laatst bewerkt: 22 dec 2019
  7. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

8. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ik ben geen wetenschapper.Maar waarom zou een krant die een arts aan het woord laat niet betrouwbaar genoeg zijn? Feit is dat ons lichaam niet gemaakt is om alleen maar plantaardig en dus eenzijdig te eten. Zeker kinderen in de groei niet.

citroenrasp vindt dit leuk.
  9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.483
    21.891
    113
    AD is en blijft natuurlijk een medium, net zoals zwangerschapspagina, de Volkskrant of het NOS journaal. Degene die de uitspraken doet is zoals je kan lezen een arts.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Zelfs als je de hele dag naakt buiten zou ronddartelen, maak je in NL niet genoeg vit D aan buiten juli/augustus.

Evanesco en citroenrasp vinden dit leuk.
  11. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ook in de winter is een half uurtje genoeg of het bewolkt is of niet.

tuc vindt dit leuk.
  12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Voor vit D? Waar baseer je dat op?

13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.483
    21.891
    113
    Dit begreep ik inderdaad ook van meerdere artsen waar ik onder behandeling was.

14. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Ik snap dit soort dingen nooit. Je kinderen zijn toch je álles?:cry:

citroenrasp vindt dit leuk.
  15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Lang niet bij iedereen helaas.

DN2017 vindt dit leuk.
  16. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Hoe kom je erbij dat plantaardig eten eenzijdig is??
    Daarnaast omdat er een interview staat is dit dan meteen 100% waar?
    Je weet neem ik aan dat journalisten verhalen vaak verdraaien of mooier maken dan het is en vaak niet volledig de waarheid is?

17. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Bij plantaardig eten mis je een volledige voedingsgroep. Dus eenzijdig.

18. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Welke voedingsgroep dan?

19. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.985
    3.918
    113
    Vrouw
    Dood vlees, etter, gemalen botten, bloed, pus, en koeienmelk . :roflmao:

spruitje80, Louise11110, Snoopy1979 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.028
    3.285
    113
    Ik denk dat het best mogelijk is om volwaardig, veganistisch te eten. Het lijkt me alleen een enorme uitdaging met, met name jonge, kinderen om ervoor te zorgen dat ze alles binnenkrijgen wat ze nodig hebben. Proteïnen kan je ook uit noten en peulvruchten halen, maar lang niet alle kinderen eten dat graag en in voldoende hoeveelheden. Als je vegetarisch eet, kan je dat aanvullen met een plakje kaas of wat yoghurt. In de plantaardige melksoorten zit bijna altijd veel minder proteïne dan in koeien/geitenzuivel, met uitzondering van sojamelk, maar daarvan zijn grotere hoeveelheden ook niet goed voor jonge kinderen.

amdaa vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina